Pracownicy fabryki KTM są na skraju załamania? "Każdy dzień to terror psychologiczny"
W listopadzie marka KTM ogłosiła niewypłacalność, co ma ją zabezpieczyć przed bankructwem, ale jednocześnie nie uchroni jej pracowników przed utratą zatrudnienia. Choć ma być mniej zwolnień, niż wcześniej planowano, to atmosfera w siedzibie firmy i fabryce mocno się zagęściła.
Kiedy KTM ogłaszał niewypłacalność, mówiło się o tym, że pracę straci jeszcze 500 osób. Ostatecznie, po pierwszej rozprawie sądowej, zmniejszono liczbę zwolnień do 300 pracowników. Teraz w austriackich mediach pojawiają się informacje na temat atmosfery, jaka panuje w firmie. Przypomnijmy, że produkcja motocykli w Austrii została zawieszona.
O problemach pracowników KTM pisze austriacki portal "Heute". Najpierw dotarł on do wewnętrznej korespondencji firmy. Wynika z niej m.in., że nie zapłacono za usługi zewnętrznej firmy sprzątającej, więc kosze na śmieci są przepełnione. Problem dotyczy nawet papieru toaletowego. Nowe rolki mają być pobierane u portiera, podobnie jak worki na śmieci.
"Heute" informuje, że już wcześniej zgłaszano problem z papierem toaletowym, kiedy jeden z managerów ujawnił, że pracownicy muszą przynosić własne rolki z domu. Firma sprzątająca zaprzestała świadczenia swoich usług już w grudniu, więc "pomieszczenia sanitarne wyglądają, jakby wybuchła w nich bomba".
W poniedziałek, 13 stycznia "Heute" zamieściło wiadomość od jednego z pracowników, który mówi, że "każdy dzień to terror psychologiczny dla pracowników firmy" i dodaje, że członkowie załogi codziennie rano wyjeżdżają do pracy i nie wiedzą, czy nie wrócą z wypowiedzeniem. Austriacki portal poprosił KTM o wypowiedź w sprawach poruszanych przez pracowników, ale żadne z podanych wyżej rewelacji nie zostały skomentowane.
Komentarze 2
Pokaż wszystkie komentarzeZmieniam pracę jak rękawiczki na zimę... Czym się spinać??! Nie tu pójdę gdzieś indziej..haha
OdpowiedzWolałem czytać teksty jak to marka bez wielkich tradycji podbija kolejne motorsporty. Teraz przyszło czytać relację z jej śmierci. Oczywiście nie brakuje tekstów o wschodzących markach ale one ...
Odpowiedz