Poznaj nowe modele Yamahy na 2015 rok
MODELE YAMAHA 2015
Wraz z pierwszą falą premier na 2015 rok zaprezentowanych na międzynarodowych targach motocyklowych INTERMOT Yamaha zachowuje pozycję lidera, przedstawiając inspirowaną stuntem wersję modelu MT-07 - MT-07 Moto Cage oraz całkowicie nowy model XJR1300 i jego wersję Café Racer.
Oprócz YZF-R125 i MT-125 wyposażonych w ABS, w 2015 roku dotychczasowe motocykle z pięciu segmentów Yamaha będą dostępne w nowym malowaniu "Race Blu" oraz kilku innych, żywych wersji kolorystycznych.
MT
NOWA YAMAHA MT-07 MOTO CAGE
The Dark Side of Japan wchodzi do świata stunterów wraz z nową wersją najlepiej sprzedającej się Yamaha MT-07.
MT-07 w wersji ekstremalnej
Rodzina MT podbija świat motocykli. Najpierw pojawił się trzycylindrowy MT-09, wkrótce po nim dwucylindrowy MT-07, a całkiem niedawno MT-125 - i każdy z tych śmiałych, innowacyjnych motocykli wyznaczył nowe standardy w sferze osiągów, oryginalności i przystępności cenowej w swojej klasie.
Inspirowana "Ciemną Stroną Japonii", charakteryzująca się mocnym, liniowym momentem obrotowym i agresywną stylistyką typu "naked", dynamiczna rodzina MT przyciąga motocyklistów z różnych segmentów. W roku swego debiutu jednoślady Yamaha MT ożywiły rynek motocyklowy, wyznaczając całkowicie nowy kierunek i styl życia dla kierowców szukających dreszczyku emocji i nowych wrażeń.
Szerokie uznanie
Niewiele nowych modeli w ostatnich latach spotkało się z tak szerokim uznaniem ze strony prasy i publiczności, jak trzycylindrowy MT-09 i dwucylindrowy MT-07, które przywróciły radość, pozytywne emocje i zabawę jeździe motocyklowej. Podobnie jak gama MT-09 została wzbogacona o wersje Street Rally i Sport Tracker, tak dziś do najlepiej sprzedającego się dwucylindrowego MT-07 dołącza ekstremalny MT-07 Moto Cage, oferujący młodszym fanom MT jeszcze większy wybór unikalnych jednośladów.
Zapowiedziany krótko po wprowadzeniu do sprzedaży przełomowego, trzycylindrowego MT-09, MT-07 miał wysoko postawioną poprzeczkę. Jednak po znakomitych testach prasowych, ten nowy dwucylindrowiec o pojemności silnika 700 cm3 szybko stał się jednym z najbardziej ekscytujących i oryginalnych motocykli na ulicy i już dziś mówi się o nim jako o jednej z przełomowych konstrukcji ostatnich lat.
Liczby pokazują, że MT-07 przekroczył oczekiwania w dosłownie każdej sferze, łącząc wysoki, liniowo przyrastający moment obrotowy, lekkość, zwinność i ekscytującą charakterystykę jazdy wraz z przystępnością cenową, co się przełożyło na topowe miejsca na wykresach sprzedaży w całej Europie.
Nowy MT-07 Moto Cage: ekstremalna odsłona "Ciemnej Strony"
Inspirowana "Ciemną Stroną Japonii" Yamaha MT-07 dotarła do współczesnego pokolenia motocyklistów, którzy doceniają duszę, charakter oraz indywidualizm tego motocykla, nie wspominając o stosunku ceny do jakości.
Teraz Yamaha rozwija tę koncepcję, przedstawiając radykalny MT-07 Moto Cage. Wyróżniający się śmiałą, żywą grafiką i wyposażony w liczne, inspirowane stuntem komponenty nowy MT-07 Moto Cage jest gotów pokazać bardziej ekstremalne oblicze Ciemnej Strony!
Komponenty podwozia inspirowane stuntem
Nowy MT-07 Moto Cage jest dostępny w nowych, żywych kolorach i ze specjalnymi grafikami na zbiorniku i tylnej ramie pomocniczej, a także wyposażony w liczne, ekskluzywne akcesoria, które nadają temu ekscytującemu pojazdowi o pojemności 700 cm3 ostrzejszy, bardziej agresywny wizerunek motocykla stuntowego.
Wśród akcesoriów specjalnie zaprojektowanych do tego modelu znalazły się m.in. montowane do ramy osłony silnika oraz wytrzymałe dolne orurowanie, które zapewnia dodatkową ochronę i podkreśla ekstremalny, inspirowany stuntem wygląd. W celu wzmocnienia miejskiego wizerunku MT-07 Moto Cage został wyposażony w lekkie ochraniacze kostek nadgarstków oraz regulowaną, lekką przednią osłonę, a także ochronne nakładki na nadwoziu. Jako dopełnienie tego ekskluzywnego, nowego pakietu MT-07 Moto Cage posiada specjalnie zaprojektowane siedzisko pasażera i lekkie osłony chłodnicy w kolorze czerwonym.
Czerwone przednie koło i czarne tylne
Moto Cage jest dostępny w podstawowym kolorze Matt Grey z ekskluzywnymi czerwonymi grafikami na zbiorniku paliwa i ramie pomocniczej oraz licznymi czerwonymi elementami podwozia, które podkreślają inspirowany ulicą wygląd motocykla. Całości dopełnia czerwone przednie koło i czarne tylne z czerwonym paskiem.
Ekskluzywne części modelu MT-07 Moto Cage
- Osłony silnika montowane na ramie
- Orurowanie ochronne pod silnikiem
- Specjalne, nowe siedzisko pasażera
- Lekkie ochraniacze nadgarstków
- Regulowana, przednia lekka osłona
- Czerwone osłony chłodnicy
- Czerwone przednie koło / czarne tylne koło z czerwonym paskiem
- Czerwone elementy podwozia
- Ochronne nakładki
Opcjonalny wydech Akrapovic
Kierowcy MT-07 Moto Cage, którzy pragną stworzyć pakiet doskonały, mogą spersonalizować swój motocykl za pomocą specjalnie opracowanego, lekkiego wydechu Akrapovic, który emituje potężny odgłos i nadaje jeszcze bardziej ekskluzywny wygląd.
Yamaha oferuje również szeroką gamę oryginalnych akcesoriów do MT-07 Moto Cage, w tym wloty powietrza z czerwonej, siatkowanej stali, osłony boczne i liczne wysokiej jakości ochraniacze. Lista oryginalnych akcesoriów Yamaha obejmuje także specjalny uchwyt na tablicę rejestracyjną i przedłużenie stopki bocznej, a także liczne inne elementy, które umożliwiają kierowcy stworzenie unikalnego pakietu.
MT-07 Moto Cage jest dostępny w kolorze Matt Grey (z grafiką Moto Cage) od listopada 2014 roku.
*MT-07 Moto Cage jest specjalną edycją tworzoną przez Autoryzowanych Dealerów Yamaha za pomocą oryginalnego pakietu akcesoriów Yamaha.
YAMAHA I STUNTER13
Wraz z inauguracją nowego MT-07 Moto Cage, trzykrotny Mistrz Świata, Polak Rafał Pasierbek, znany jako Stunter13, został wybrany przez Yamahę jako pierwszy oficjalny stunter MT.
Po swoim pierwszym zwycięstwie w zawodach stunterskich w 2005 roku Rafał stał się jedną z najważniejszych osobistości na scenie stunterskiej, z ponad 33 milionami odsłon na youtube.com/stunter13tv. Popisując się swoimi niesamowitymi umiejętnościami i unikalnymi, akrobatycznymi trikami, Stunter13 debiutuje na MT-07 Moto Cage w nowym nagraniu, które można obejrzeć na www.yamaha-motor.eu oraz na oficjalnych kanałach Yamaha na YouTube.
Widzowie targów INTERMOT mogą obejrzeć na żywo popisy Stuntera13 na nowym MT-07 Moto Cage, w przyszłym roku Rafał będzie demonstrował swój talent na motocyklach Yamaha na pokazach i zawodach stunterskich.
MT-125 - TERAZ TAKŻE Z ABS
Po pojawieniu się w salonach Yamahy pod koniec lata, MT-125 stał się jednym z najbardziej pożądanych motocykli w tej jakże ważnej kategorii. Bazujący na podwoziu pochodzącym z YZF-R125, utrzymany w agresywnej stylistyce charakteryzującej rodzinę MT, MT-125 łączy w sobie styl streetfightera z wyglądem dużego motocykla. W listopadzie tego roku do standardowej wersji tego motocykla dołączy wersja z ABS.
MT-125 ABS będzie dostępny w tej samej gamie kolorystycznej co model standardowy.
SPORT HERITAGE
YAMAHA XJR1300 i XJR1300 RACER
Yamaha odsłania udoskonalone czterocylindrowe rzędówki: XJR1300 i XJR1300 Racer, które prezentują efekty ostatniej współpracy z najlepszymi customizerami na świecie.
Yamaha XJR1300 jest pełną surowego piękna ikoną, która króluje niepokonana od 2 lat, kiedy to po raz pierwszy pojawiła się na ulicach. W 2015 roku XJR powraca w nowej generacji. Ten naked o pojemności 1300 cm3 pozostaje wierny swoim korzeniom "Japońskiej klasyki osiągów", zachowanym w czystej, pełnej mocy konstrukcji i największym na rynku pod względem pojemności, chłodzonym powietrzem silniku.
XJR 2015 dumnie dołącza do segmentu Sports Heritage, kontynuując filozofię, zgodnie z którą Yamaha pragnie oferować piękne i zarazem funkcjonalne motocykle inspirowane przeszłością, lecz stworzone dla przyszłości.
Stworzony do customizacji
Od pięciu lat Yamaha blisko współpracuje z wieloma profesjonalnymi customizerami motocykli, produkując serię pojazdów koncepcyjnych. Te unikalne dzieła noszą nazwę "Yard Built". Ta współpraca dostarczyła wiele inspiracji do rozwoju jednośladów, dlatego Yamaha postanowiła włączyć wzornictwo typu custom do fabrycznej produkcji swoich motocykli.
Współpraca z takimi twórcami, jak Wrenchmonkees i DEUS Ex Machina miała znaczący wpływ na opracowanie nowego XJR. Przyjaźń z Keino, który niedawno ukazał swoją wersję XJR1300, zwaną Rhapsody in Blue, również pomogła w stworzeniu tego jednośladu.
Po zeszłorocznym rynkowym sukcesie XV950, nowa XJR1300 jest kolejnym już fabrycznie zmodyfikowanym motocyklem Yamahy. Jednoślad wyjeżdża z fabryki ubrany w piękne, stylizowane akcesoria wykonane z najlepszej jakości materiałów, a jego wygląd jest daleki od standardowego.
Wąski zbiornik paliwa, pojedyncze siedzisko i czarne rury
Wąski, inspirowany motocyklami torowymi zbiornik paliwa odsłania potężny, 4-cylindrowy, chłodzony powietrzem silnik, a pojedyncze siedzisko nadaje XJR 2015 wyjątkowy wygląd motocykla custom. Całość uzupełniają czarny, agresywny wydech 4-2-1, niebanalny tłumik i konstrukcja tylnej ramy pomocniczej. Krótsza tylna cześć pojazdu podkreśla muskularną konstrukcję.
Pozostałe, dostępne w standardowym wyposażeniu elementy w stylu custom nawiązują do ścigaczy z lat 70., jak np. aluminiowa, polerowana osłona boczna z siatką, zwężana aluminiowa kierownica i kompaktowy reflektor.
Napędzający XJR 2015 potężny i niezawodny, 4-cylindrowy, chłodzony powietrzem silnik DOHC dostarcza imponującą moc 98 KM i moment obrotowy 108 Nm. Jednostka jest zamontowana w stalowej ramie kołyskowej w sposób, który tłumi wibracje powstające podczas jazdy.
Płynną jazdę wspomagają wewnętrzne golenie przedniego zawieszenia z powłoką DLC (Diamond-like Carbon) redukujące tarcie oraz tylne zawieszenie marki Öhlins.
Zbiornik paliwa również został zaprojektowany na nowo i obecnie choć węższy, aby uwydatnić muskularny silnik, zachował pojemność 14,5 litra. Szersza kierownica została umieszczona bliżej kierowcy, oferując bardziej wyprostowaną pozycję i, co za tym idzie, większą pewność podczas prowadzenia i swobodę.
Właściwości XJR1300 2015
- 4-cylindrowy silnik DOHC 1251 cm3, rzędowy, 4-cylindrowy, chłodzony powietrzem - największy tego typu na rynku
- 98 KM, 108 Nm
- Tylne zawieszenie Öhlins i przedni widelec z powłoką DLC
- Aluminiowa, zwężana kierownica
- Wąski zbiornik paliwa o pojemności 14,5 litra
- Pojedyncze siedzisko
- Czarny wydech 4-2-1
- Mniejszy, wielozwierciadłowy reflektor, 180 mm
- Aluminiowa osłona boczna w stylu wyścigowym
- Nowa konstrukcja panelu przyrządów
- Krótsza, prostsza tylna rama
Określ się
Wygląd nowego XJR, z masywnym, chłodzonym powietrzem silnikiem i nagą, prostą konstrukcją wystarczy, aby reprezentować jego kierowcę. Efektem współpracy Yamahy z profesjonalnymi customizerami jest prosta, czysta struktura i oryginalny, wyróżniający się design, który stał się cechą określającą nie tylko nową XJR, ale cały segment Sport Heritage Yamahy, umożliwiając każdemu motocykliście dalsze modyfikacje w swoim unikalnym stylu.
Przemyślana, prosta konstrukcja XJR pozbawiona zbędnych elementów sprawia, że łatwo ją samemu dostosować do własnych upodobań. Tylko od właściciela XJR będzie zależało, jak bardzo zmodyfikuje swój motocykl.
Nowy XJR1300 będzie dostępny w wersjach kolorystycznych: Power Blue, Matt Grey i Midnight Black od grudnia 2014 roku.
Nowy XJR1300 Racer
Tak jak Rhapsody in Blue Keino był inspiracją dla stworzenia XJR1300, tak samo współpraca Yamahy z Deus Ex Machina w 2013 roku nad pięknym XJR1300 Eau Rouge zainspirowała powstanie XJR1300 Racer*. Całkowicie nowa Yamaha XJR1300 Racer jest customem bazującym na XJR1300 2015. Ten niezwykły uliczny chuligan zyskuje wygląd café racera za sprawą wielu pięknie wykonanych dodatkowych akcesoriów, które tworzą cudowną, stylizowaną na retro maszynę, która przyspiesza bicie serca.
Autentyczny styl café racer
Wykonane z karbonu owiewka i krótki przedni błotnik są hołdem dla legendarnych café racerów z lat 70., a mocowania kierownicy typu clip-on pomagają zachować właściwą pozycję podczas jazdy. Piękno sportowego, pojedynczego siedziska jeszcze bardziej uwydatnia karbonowa pokrywa. Pozycja jazdy jest bardziej skupiona niż w standardowym XJR, nadając motocyklowi styl Café racera o węższym, bardziej sportowym wyglądzie w wysuniętym przodem.
XJR Racer 2015 to ewolucja klasyki. Naked o pojemności 1300 cm3, na którym opiera się ten model, pozostaje wierny swoim korzeniom wywodzącym się z "Japońskiej Klasyki Osiągów" za sprawą funkcjonalnej, prostej konstrukcji oraz chłodzonego powietrzem, 4-cylindrowego silnika w układzie rzędowym o największej pojemności na rynku. Racer jest dostępny w pełnej gamie kolorów XJR 2015.
2015 XJR Racer zajmuje dumnie miejsce w sportowej części segmentu Sports Heritage, kontynuując dążenia Yamahy do oferowania pięknych, pełnych emocji motocykli, które pozostają funkcjonalne również w codziennej eksploatacji.
*XJR1300 Racer jest specjalną edycją tworzoną przez Autoryzowanych Dealerów Yamaha za pomocą oryginalnego pakietu akcesoriów Yamaha.
Właściwości 2015 XJR1300 Racer
- Karbonowa owiewka
- Kierownica Clip-on
- Karbonowy, krótki przedni błotnik
- Aluminiowa podpórka przedniego błotnika
- Karbonowa pokrywa siedziska pasażera
Baw się stylem w swoim XJR
Yamaha oferuje liczne oryginalne akcesoria do XJR1300 i XJR1300 Racer, które pomogą klientom wyrazić ich własnych styl. Mogą oni również czerpać inspirację z wielu gotowych komponentów zaprojektowanych podczas współpracy Yamahy z customizerami w ramach projektu "Yard Built".
Akcesoria do XJR1300 / Racer 2015
- Czarny tłumik Akrapovic typu slip-on
- Sportowa szyba
- Szyba przednia
- Wskaźniki LED
- Wąska kierownica typu custom
- Rolkowe ochraniacze
- Liczny bagaż miękki
- Zestaw lusterek do zamontowania na kierownicy
- Zestaw tylny typu custom
- Rzemień na zbiornik paliwa
- Frezowana CNC osłona przedniej zębatki w stylu billet marki Rizoma
- Frezowana CNC osłona wtrysku w stylu billet marki Rizoma
- Frezowane CNC podnóżki w stylu billet marki Rizoma
SUPERSPORT
YZF-R125 - TERAZ TAKŻE Z ABS
Po wprowadzeniu w 2014 roku nowej generacji o lepszej specyfikacji, YZF-R125 utrzymuje pozycję najlepiej sprzedającego się motocykla Supersport w klasie 125 cm3. W styczniu 2015 roku ten zaawansowany model zyska swoją wersję z ABS, oferując kierowcom kochającym wysokie osiągi jeszcze większy wybór.
YZF-R125 & YZF-R125 ABS 2015 będą również dostępne w kolorach Race Blu i Matt Grey, a nowy kolor Racing Red dopełni gamę kolorystyczną.
ADVENTURE
Nick Sanders jako ambasador Yamaha Destination Adventure.
Podróżnik i globtroter Nick Sanders jest jednym z najsłynniejszych kierowców długodystansowych rajdów Adventure, który może się poszczycić wieloma rekordami na jednośladach. Nick siedem razy przejechał świat dookoła i przebył ośmiokrotną długość obu Ameryk, a wszystko to na motocyklu, dlatego jest idealnym ambasadorem motocykli Yamaha Adventure i inspiracją dla stworzenia nowego Yamaha Destination Adventure.
Destination Adventure nie tylko będzie wspierać niesamowite wyprawy Nicka, lecz w 2015 roku zorganizuje też wyprawy do wielu ciekawych miejsc na świecie. To nowe, ekscytujące przedsięwzięcie jest skierowane do klientów Yamahy, którzy są spragnieni przygód. Wyprawy będą miały różny poziom trudności w zależności od stopnia zaawansowania uczestników - od ekstremalnych podróży - Nick osobiście poprowadzi niektóre mały grupy - po wyjazdy w bardziej przystępne miejsca, w grupach osób o podobnych zainteresowaniach i umiejętnościach jazdy.
W celu uhonorowania legendarnych wypraw Nicka Sandersa za kierownicą potężnej Super Ténéré, Yamaha przygotowała wersję specjalną tego motocykla, zwaną Destination Adventure. Uczestnicy targów INTERMOT będą mogli obejrzeć nową Yamahę XT1200ZE Super Ténéré Nicka zaprojektowaną, aby zainspirować następną generację podróżników. Yamaha będzie na bieżąco informować fanów długodystansowych wypraw o podróżach Nicka za pośrednictwem stron internetowych Yamahy i mediów społecznościowych (pod hasłem Destination Adventure).
CRUISER
Niewielka zmiana w motocyklu XVS1300 Custom
Model XVS1300 Custom roku 2015 będzie wyposażony w nowe kierunkowskazy LED.
NOWA KOLORYSTYKA 2015
Oprócz prezentacji MT-07 Moto Cage i wprowadzenia nowych wersji MT-125 i YZF-125 z ABS, Yamaha zaprezentuje też pozostałe motocykle w nowych, śmiałych wersjach kolorystycznych.
Zaprezentowane po raz pierwszy trzy lata temu malowanie Race Blu było inspirowane kolorami fabrycznych motocykli wyścigowych Yamahy z MotoGP. W efekcie udanego wprowadzenia tej kolorystyki do serii supersportowych modeli YZF, Race Blu jest dziś kojarzone z duchem innowacji, emocjami i wyjątkowością charakteryzującą markę Yamaha.
W 2015 roku wiele motocykli z segmentów MT, Naked, Sport Touring oraz Adventure zyska nowe nadwozie w barwach Matt Silver/Power Black, dopełnione elementami w żywym kolorze Race Blu, który podkreśli ich wysokiej jakości wygląd i przynależność do rodziny Yamahy.
Komentarze 5
Poka¿ wszystkie komentarzeS³abizna...
OdpowiedzOd dwóch lat czekam na mo¿liwo¶æ kupienia piêknego Y125 Moegi. Narobili mi takiego smaka, ¿e zrezygnowa³em z zakupu Hondy NC700. Cierpiliwo¶ci, my¶lê, poczekam trochê, warto. I co? I wa³a. Ci±gle ...
OdpowiedzA gdzie FJ-09? :(
OdpowiedzGdzie 300tka z owiewk±, konkurent clla CBR300 i Ninja 300?
OdpowiedzTa XJR1300 wygl±da fatalnie. Jaka¶ taka niezgrabna i jeszcze to szare co¶ po bokach. Dotychczasowy model przecie¿ by³ du¿o fajniejszy, taki klasyczny naked w czystej postaci, a to? Nie wiem co ...
Odpowiedz