Porównanie supermoto o pojemności 125 cm3
Motocykle supermoto zdobywają popularność. Przybliżamy kilka motocykli tego typu w klasie o pojemności 125 cm3 ze stajni: Husqvarna, Yamaha, TM , MZ, AJP i Derbi.
Ze względu na coraz większą popularność supermoto na naszych drogach, postanowiliśmy choć pokrótce przybliżyć kilka motocykli tego typu. Poniżej znajduje się zestawienie najbardziej popularnych modeli w klasie 125cc. Przy każdym motocyklu znajduje się jego krótka charakterystyka oraz najważniejsze dane techniczne. Mamy nadzieję, że artykuł ten, choć w małym stopniu ułatwi Wam wybór kolejnego motocykla zgodnie z Waszymi wymaganiami i upodobaniami. Zapraszamy do lektury.
Husqvarna SM 125S
Silnik: | singiel, dwusuwowy |
Rozruch: | kickstarter |
Chłodzenie: | cieczą, 2 chlodnice |
Gaźnik: | Dell`Orto 28 mm |
Sprzęgło: | mokre, wielotarczowe |
Hamulce: | Brembo, hydrauliczne, tarczowe, zacisk pływający; przód: 260mm, tył: 220mm |
Zawieszenie: | przód: upside-down 260mm Marzocchi; tył: progresywne soft-damp 282mm Paioli z regulacją wstępną sprężyny |
Długość całkowita: | 2210mm |
Wysokość siedzenia: | 870mm |
Rozstaw kól: | 1470mm |
Masa: | 113,5 kg |
Zbiornik paliwa: | 9,5 l |
Komentarz: | Huska jest najdlużej seryjnie produkowanym supermoto w klasie 125cc. W sezonie 2006 przeszla gruntowny lifting. Nowe owiewki i malowania nadały jeszcze większej agresji temu motocyklowi. Wysokie osiągi i zwarta konstrukcja sprawiają, że SMka idealnie sprawuje się zarówno w mieście jak i śmiganiu z użyciem jednego koła :) Bardzo dobry i markowy osprzęt oraz mocny i trwaly silnik stawiają Huskę w czołówce supermoto 125. |
Yamaha DT 125 X
Silnik: | singiel, dwusuwowy |
Rozruch: | elektryczny rozrusznik |
Chłodzenie: | cieczą |
Gaźnik: | Mikuni 28mm |
Sprzęgło: | mokre, wielotarczowe |
Hamulce: | hydrauliczne, tarczowe; przód: 298mm, tył: 230mm |
Zawieszenie: | przód: widelec teleskopowy; tył: monocross |
Długość całkowita: | 2139mm |
Wysokość siedzenia: | 886mm |
Rozstaw kół: | 1396mm |
Masa: | 122kg |
Zbiornik paliwa: | 12,5l |
Komentarz: | Pomimo, że produkowana od niedawna, bo dopiero od sezonu 2005, już na dobre ugruntowala swoją pozycję na rynku. Dobre noty zebrane przez poprzedniczkę wersji X, czyli R - enduro gwarantowaly jakość supermoto. Dwusuw generujący wysoką moc (minmalnie mniejszą od Huski) pozwala na dużo frajdy. Osprzęt, choć nie tak „markowy” jak w SM husqvarny, wcale nie oznacza gorszych właściwości. Jedynie gabaryty motocykla mogą przerazić początkujących kierowców. Względem konkurencji da się zauważyć zbędne centymetry skrzętnie zamaskowane pod ciekawie zaprojektowanymi owiewkami. |
TM SMM125 Black dream
Silnik: | singiel, dwusuwowy |
Rozruch: | kickstarter |
Chłodzenie: | cieczą |
Gaźnik: | Keihin 38mm |
Sprzęgło: | mokre, wielotarczowe |
Hamulce: | hydrauliczne, tarczowe; przód: 420mm mocowane do obręczy, pompa Nissin, tył: 220mm, pompa Nissin, zacisk Brembo |
Zawieszenie: | przód: Kayaba/Paioli (opcjonalnie Ohlins); tył: Ohlins; monowahacz; brak danych co do skoku |
Długość całkowita: | brak informacji |
Wysokość siedzenia: | brak informacji |
Rozstaw kół: | brak informacji |
Masa: | brak informacji |
Zbiornik paliwa: | 8l |
Komentarz: | Tak naprawdę ciężko jest skomentować motocykl, o którym wiadomo tyle samo co o projekcie Dodge`a Tomahawk. Najmocniejszy silnik w swojej klasie, osprzęt renomowanych firm, tylne koło na monowachaczu i przednia tarcza mocowana do obręczy – takie jakby połączenie Buella i MV Agusty ze zręcznością crossówki. Design TM`a – jak sama nazwa wskazuje – marzenie. Moc – hmm... w tym motocyklu możemy ją chyba jedynie zmniejszyć, tuning po prostu nie ma większego sensu. O cenie nie wspominamy – dżentelmeni przecież o pieniądzach nie rozmawiają :) |
MZ 125 SM
Silnik: | singiel, czterosuwowy, czterozaworowy, DOHC |
Rozruch: | elektryczny rozrusznik |
Chłodzenie: | cieczą |
Gaźnik: | Mikuni 24mm |
Sprzęgło: | wielotarczowe |
Hamulce: | hydrauliczne, tarczowe; przód: 280mm, tył: 220mm |
Zawieszenie: | przód: widelec teleskopowy, tył: wahacz z centralnym amortyzatorem |
Długość całkowita: | brak informacji |
Wysokość siedzenia: | 830mm |
Rozstaw kół: | 1440mm |
Masa: | 133kg |
Zbiornik paliwa: | 13,5l |
Komentarz: | MZ`tka okazala się bardzo udanym projektem. Czterosuw, pomimo niskich osiągów, zapewnia ekonomikę jazdy na poziomie skuterów klasy 50cc, co ważne, chłodzony jest cieczą, dzięki czemu jednostka może być katowana przez dlugi czas bez przerwy. Na popularność MZ w naszym kraju wpłynęlo zapewne utworzenie klasy wyścigowej MZ 125 w zawodach supermoto. Wygląd emzetki jest szczerze powiedziawszy przeciętny. O gustach się nie dyskutuje, ale wedlug mnie przednie plastiki nie bardzo komponują się z tylnymi. Za to cena na poziomie Husqvarny SM jest lekko przesadzona. |
Yamaha XT 125X
Silnik: | singiel, czterosuwowy SOHC |
Rozruch: | elektryczny rozrusznik i kickstarter |
Chłodzenie: | powietrzem |
Gaźnik: | Mikuni 20mm |
Sprzęgło: | mokre, wielotarczowe |
Hamulce: | hydrauliczne, tarczowe; przód: 260mm, tył: 220mm |
Zawieszenie: | przód: widelec teleskopowy - 175mm, tył: monocross – 190mm |
Długość całkowita: | 1195mm |
Wysokość siedzenia: | 830mm |
Rozstaw kół: | 1335mm |
Masa: | 111kg |
Zbiornik paliwa: | 10l |
Komentarz: | Młodszy brat DT-X. Skonstruowany dla tych, którzy dopiero rozpoczynają zabawę z motocyklami. Logo XT, które zdobyło już renomę na rynku, kusi potencjalnych nabywców. Ekonomiczny czterosuw, choć nie grzeszy stadem koników, to od dołu zbiera się bardzo ochoczo. Dodając do tego ciekawie zaprojektowane owiewki, wyświetlacz LCD i cenę niewiele wyższą od SM klasy 50 – XT stanowi bardzo ciekawą propozycję dla świeżo upieczonych adeptów motocykli. |
AJP SMM125
Silnik: | singiel, czterosuwowy, 2 zawory na cylinder |
Rozruch: | elektryczny rozrusznik i kickstarter |
Chłodzenie: | powietrzem |
Gaźnik: | brak danych |
Sprzęgło: | mokre, wielotarczowe |
Hamulce: | hydrauliczne, tarczowe; przód: 260mm, tył: 185mm |
Zawieszenie: | przód: widelec teleskopowy 260mm, tył: monocross 260mm |
Długość całkowita: | 2090mm |
Wysokość siedzenia: | 850mm |
Rozstaw kół: | 1410mm |
Masa: | 99kg |
Zbiornik paliwa: | 9 l |
Komentarz: | Bardzo rzadki okaz, szczególnie u nas w kraju. Motocykl stworzony właściwie tylko po to, by brać udział w zawodach klasy markowej. Parametry techniczne dostosowane do wymagań wyscigów, co jednak nie oznacza porażających osiągów – wręcz przeciwnie, motocykle dopuszczane są do wyścigów z minimalną ilością przeróbek. Po czterosuwie, na dodatek chłodzonym powietrzem, nie możemy się spodziewać żadnych rewelacji. Motocykl bardzo przeciętny, zarówno silnikowo jak i wizualnie. |
Derbi Senda SM 125
Silnik: | singiel, czterosuwowy |
Rozruch: | elektryczny rozrusznik |
Chłodzenie: | powietrzem |
Gaźnik: | Keihin 22mm |
Sprzęgło: | wielotarczowe |
Hamulce: | hydrauliczne, tarczowe; przód: 300m, tył: 220mm |
Zawieszenie: | przód: widelec teleskopowy Paoli 195mm, tył: monocross Paoli 170mm |
Długość całkowita: | 2085mm |
Wysokość siedzenia: | 870mm |
Rozstaw kół: | 1450mm |
Masa: | 123kg |
Zbiornik paliwa: | 7,5l |
Komentarz: | Motocykl praktycznie nie spotykany w Polsce, niewidoczny w internecie – ale jednak istnieje :) Na zachodnich portalach ogłoszeniowych można znaleźć sporo egzemplarzy po atrakcyjnych cenach. Niedociągnięcia silnikowe – czyli czterosuw o małej mocy i chłodzeniu powietrzem – rekompensowane są przez dosyć dobry i markowy osprzęt. Poza tym dobre opinie zbierane przez młodszą siostrę Sendy – wersję 50cc, pozwalają na zaufanie w stosunku do 125`tki. |
Komentarze 14
Pokaż wszystkie komentarzeChętnie zobaczyłbym jakieś porównanie tych maszyn i Bartona Hyper. Ciekaw jestem czy obecnie "chińczyk" ustępuje pod jakimś względem bardziej znanym markom.
Odpowiedzwszystko spoko ale w dt 125 gaź jest 26
Odpowiedzwszystko spoko ale w dt 125 gaź jest 26
OdpowiedzJa mam Rieju SMX 125. Dlugo szukałem tego co będzie dla mnie najlepsze, miała być Yamaha dt, ale z czasem odrzuciłem 2t. Z 4t ten był dla mnie najlepszy. Silnik z yamahy xt (nie całe 15KM) ale ...
OdpowiedzZamiana kół ! Posiadam Mz 125 na kołach cross, lecz chciałbym założyć koła od supermoto do tego motorku. Jeśli ktoś będzie zainteresowany taką wymianą prosze pisać na mail: matitkd23@wp.pl
OdpowiedzJa posiadam Derbi Senda sm 125 i NIGDY nie mnie zawiodl motorek poprostu boska maszyna
Odpowiedz