Pomiar mocy BMW S1000RR poza skal±!
Gdyby wyniki pomiarów mocy nowego S1000RR skorygowaæ o straty na przeniesienie napêdu - wynik nie zmie¶ci³by siê w skali pomiarowej
Nie tak dawno dziennikarze brytyjskiego MCN wrzucili nowe S1000RR na hamowniê uzyskuj±c niewiarygodne 183 KM na tylnym kole. Oznacza to, ¿e przy typowych 10-15% stratach w uk³adzie przeniesienia napêdu, moc silnika mierzona na wale musia³a przekraczaæ 200KM! Tymczasem Bawarczycy przyznaj± siê w katalogach do „skromnych" 193 koni, deklaruj±c przy tym drug± po CBR1000RR najni¿sz± wagê w¶ród litrowych „1000". Jak widaæ deklaracje BMW o najlepszym w klasie wspó³czynniku mocy do masy okazuj± siê mieæ potwierdzenie w liczbach.
W trakcie prac rozwojowych swoich produktów testy prowadzili tak¿e in¿ynierowie Akrapovica. S³oweñcy zmierzyli na kole BMW a¿ 185,5KM, co jest wynikiem nie pozostawiaj±cym ¿adnych z³udzeñ konkurencji. Szczegó³y znajdziecie poni¿ej:
Wyniki pomiarów mocy na kole z wydechami Akrapovic (modele 2009 lub 2010)
BMW S1000RR | 185.5 KM przy 13,120 obr/min |
Apria RSV4 | 165 KM przy 12,400 obr/min |
Ducati 1198S | 157.4 KM przy 9,800 obr/min |
Honda CBR1000RR | 170.6 KM przy 12,290 obr/min |
Yamaha YZF-R1 | 161.6 KM przy 12,430 obr/min |
Kawasaki ZX-10R | 163.1 KM przy 12,150 obr/min |
Suzuki GSX-R 1000 | 168.1 KM przy 11,900 obr/min |
Kawasaki ZX-14 | 174 KM przy 9,400 obr/min |
Suzuki Hayabusa | 179.5 KM przy 9,300 obr/min |
Komentarze 13
Poka¿ wszystkie komentarzeKur** czekam ju¿ 4 lata na R1 która bêdzie dysponowa³a moc± 200KM na kole i nic. Yamaha nic nie robi po za wprowadzeniem w 2012 kontroli trakcji. Wci±¿ ta sama moc lift i nic wiecej. Mogli by ...
Odpowiedzobawiam sie ze z 2 lata jeszcze poczekasz:) zawsze mozna kupic zalozyc pelny uklad wydechowy power commandera zhamowac i cieszyc sie wieksza moca i lepszym przebiegiem mocy
OdpowiedzHayabusa du¿o lepsza, osi±ga prawie t± sam± moc przy du¿o ni¿szych obrotach. Pozdrawiam
Odpowiedztylko o ile jest ciê¿sza
OdpowiedzNie porównuj silnika 1.3 do 1.0
OdpowiedzHayabusa to nie motocykl typowo sportowy - nie krêci siê a¿ tak wysoko jak sporty (jej max obroty to co¶ ko³o 12-13tys, natomiast S1000rr czy tam GSXR krêc± siê ko³o 15tys.)
OdpowiedzHayabusa jest w klasie super sport
Odpowiedzno BMW widze i w motocyklach chce dominowac PIEKNA BESTIA!! no ta moc... ciekawe co na to ludzie z hondy ^^
OdpowiedzDerees jak dla mnie jestes poprostu idiot±! Od kiedy motocykle BMW koja¿a sie z dresami? Pomyli³ ci sie stareotyp panujacy na samochody marki BMW choc z tego co wiem to tez jakas g³upota z tymu ...
OdpowiedzO k... musze go mieæ najlepiej w kolorach pasuj±cych do mojego nowego dresu. My¶le ze w naszym stowarzyszeniu wielbicieli strojów lu¼nych i markowych najlepiej 3 - paskowych bedzie nr. 1 !!!
Odpowiedzpo co wchodzisz na to forum i piszesz takie posty? myslisz e kogos tu pdpuscisz i cie zwyzywaja? Nie wchodz tu wiecej nie chcemy takich jak ty!
OdpowiedzMoc bardzo spora, jestem ciekaw jaki moment obrotowy ma to cudo... Ale co¶ z tym testem nie tak, honda ma wiêcej na kole od R1 i GSX-R?
Odpowiedzjaki moment obrotowy... a widzia³es mo¿e obrazek w za³±czniku ??
Odpowiedz