tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Po³udniowa Obwodnica Warszawy prawie gotowa. Co kryje nowoczesny tunel pod Ursynowem?
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Po³udniowa Obwodnica Warszawy prawie gotowa. Co kryje nowoczesny tunel pod Ursynowem?

Autor: Wojtek Grzesiak 2021.04.06, 08:55 2 Drukuj

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała, że zaawansowanie prac na ursynowskim odcinku Południowej Obwodnicy Warszawy jest na poziomie 90 procent. Z całego przedsięwzięcia najciekawszy jest oczywiście tunel.

Tunel pod Ursynowem będzie miał długość 2,3 km i ciągnie się między innymi pod I linią metra. Każda z dwóch jezdni ma mieć szerokość 14,5 m, trzy pasy ruchu i pas awaryjny o szerokości 3,7 m. Jak informuje GDDKiA, w nawie południowej tunelu jest już nawierzchnia betonowa, a w nawie północnej zostało do ułożenia około 1800 m nawierzchni na połowie szerokości jezdni. Oprócz tego, do wykonania pozostają jeszcze odcinki betonowej nawierzchni po wschodniej i zachodniej stronie tunelu, fragmenty nawierzchni bitumicznej, betonowa okładzina ścian, zbrojenia i szalunki obramowań przejść awaryjnych, uszczelnienie ścian szczelinowych i oczepów, montaż opraw kierunkowych oświetlenia awaryjnego oraz układanie koryta pod instalację monitoringu i systemu alarmowego.

NAS Analytics TAG

Tunel został zbudowany zgodnie z dyrektywą Unii Europejskiej, która określa wymagania bezpieczeństwa dla tuneli w transeuropejskiej sieci drogowej. To oznacza, że budowla zostanie wyposażona w system zasilania podstawowego i awaryjnego, oświetlenie podstawowe, awaryjne i ewakuacyjne, system pomiaru stężenia tlenku węgla i tlenku azotu, system automatycznej kontroli widoczności w tunelu, czujniki pozwalające na wykrycie pożaru. W tunelu zainstalowano hydranty przeciwpożarowe, system odwodnieniowy, kanalizację deszczową, przeciwpożarową i drenażową, a wzdłuż ścian są chodniki, które będą służyć jako ciągi ewakuacyjne. Przejścia między nawami tunelu znajdują się co 250 metrów, a informację o odległości do nich będą pojawiały się na tablicach oświetlenia awaryjnego.

Wszystkie systemy, czujniki i kamery będą połączone z Centrum Zarządzania Tunelem, które zlokalizowano w budynku nad zachodnim portalem tunelu. CZT będzie pracowało 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Co ciekawe, w przyszłości w tym samym budynku będzie funkcjonować Krajowe Centrum Zarządzania Ruchem.

GDDKiA informuje, że przy obecnym tempie prac oraz stopniu ich zaawansowania, zakończenie wszystkich robót jest przewidywane na czerwiec. Później pozostaną już tylko testy, ewentualne poprawki i odbiory.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê