Podsumowanie sezonu 2001
Sezon 2001 w wyścigach motocyklowych rozegrany został pomiędzy zawodnikami sześciu klas; trzech Mistrzowskich oraz trzech Pucharu PZM-otu. Na popularności wyraźnie zyskała klasa „Amatorska” Pucharu PZM (wcześniej pod nazwą „Sport powyżej 400cc”), gromadząca podczas każdej z rund około dwudziestu motocyklistów.
Doszło też niestety do rozpadu klasy Młodzieżowych Mistrzostw Polski, tu z kolei z braku zawodników, a kilku, którzy przyjechali jeszcze na zawody ulicznymi NSR-kami sklasyfikowano razem ze 125-tkami pucharu PZM. Było to jedyne, lecz nie ratujące ze śmiertelnej sytuacji tej klasy wyjście. Drogowe NSR-ki nie miały jakichkolwiek szans z wyczynowymi 125-tkami i już w połowie sezonu nikt nie startował ulicznymi dwusuwami.
Klasę Superbike tym razem zdominował Adam Badziak, nie dając żadnych szans swojemu team-partnerowi Tomkowi Kędziorowi wygrywając Mistrzostwa z przewagą aż 51 punktów. Obaj startowali tak jak i w roku poprzednim na Kawasaki ZX7-RR. Tylko 8 punktów za Kędziorem znalazł się Sławek Grausam, który na drugiej rundzie wystartował na slickach, podczas gdy z nieba nieubłaganie lał deszcz. Nie miał on po prostu opon deszczowych, a ambicje nie pozwalały na zrezygnowanie z walki. Co ciekawe, w połowie wyścigu deszcz ustąpił, a tor szybko zaczął przesychać i Sławek zdążył dowieść do mety 16 punktów za Kędziorem i Badziakiem, wykręcając również najlepszy czas wyścigu.
Klasa Stocksport należała wówczas do kierowcy Yamahy R1, Piotra Dobrowolskiego. Przez cały sezon był on zdecydowanym faworytem Mistrzostw tej klasy. Wicemistrzostwo zdobył Artur Wajda, a poprzedni Mistrz tej klasy Xavier Retat był trzeci.
W Supersportowych 600-tkach po raz drugi najlepszy był Andrzej Pawelec. Wygrywając Swoją niebieska R6-tką wszystkie rundy w Poznaniu, zdobył aż 36 punktową przewagę nad Vicemistrzem Marcinem Kałdowskim, startującym na Suzuki. Tylko 4 punkty za nim, w końcowej tabeli znalazł się jeździec Kawasaki, Alek Dubelski.
Supersporty 400 tym razem rozegrane zostały w ramach Mistrzostw Polski organizując sześć wyścigów na torze w poznaniu. Tak jak w roku 2000 zdominował tę klasę Marek Nyga swoim Kawasaki ZXR. 20 punktów za Nygą znalazł się jego największy rywal w sezonie Szymon Trzaska również na Kawasaki. Walkę 125-tek pucharu PZM wygrał Werner Steege. Drugi był Krzysztof Howil, a trzeci Marek Szkopek, który to od trzeciej rundy zasiadł za sterami wyczynowej Hondy RS 125, przesiadając się ze swojej starej ulicznej NSR-ki.
W walce o puchar PZM, Amatorzy toczyli boje w mocno zwartych szykach. Mariusz Grandys, który jako jedyny z czołówki ukończył wszystkie wyścigi zdobył puchar 12 punktów przed drugim w klasyfikacji, Piotrem Stachowiakiem.
Wyniki sezonu 2001 :
Superbike:
1. Adam Badziak 119pkt
2. Tomasz Kędzior 68
3. Sławomir Grausam 60
4. Malec Marjan 45
5. Teodor Myszkowski 42
6. Jiri Mrkyvka 41
7. Serafin Tomasz 35
8. Hertzig Mateusz 24
Stocksport:
1. Piotr Dobrowolski 96pkt
2. Artur Wajda 84
3. Retat Xavier 78
4. Tomasz Brzeziński 65
5. Michał Wałaszewski 47
6. Ireneusz Sikora 43
7. Alfred Luger 36
8. Maciej Kubacki 34
9. Krzysztof Robak 28
10. Adam Lisowski 23
Supersport:
1. Andrzej Pawelec 115pkt
2. Marcin Kałdowski 80
3. Aleksy lubelski 76
4. Jacek Molik 52
5. Henryk Wróblewski 44
6. Torsten Fritzsche 41
7. Jindrish Hudecek 30
8. Piotr Kaczor 26
9. Christian Zeiser 25
10. Artur Kruczek 25
Supersport 400:
1. Marek Nyga 140
2. Szymon Trzaska 120
3. Bartosz Zwolanowski 81
4. Sławomir Jankowski 73
5. Bartłomiej Wiczyński 56
6. Sławomir Kruszyński 55
125cc:
1. Werner Steege 83pkt
2. Krzysztof Howil 76
3. Marek Szkopek 71
4. Przemysław Bienert 61
5. Rafał Wróbel 45
6. Mieczysław Narloch 34
Puchar PZM :
Amatorzy:
1. Mariusz Grandys 68pkt
2. Piotr Stachowiak 56
3. Bartosz Łysoniewski 50
4. Robert Rosol 46
5. Jacek Nyc 37
6. Paweł Sobczyk 36
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze