Podsumowanie sezonu 2000
Walka w sezonie 2000 rozegrana została pomiędzy zawodnikami ośmiu klas, a mianowicie czterech mistrzowskich oraz czterech o puchar PZM-ot. Superbike’i owego sezonu zdetronizował Tomasz Kędzior na będącej wówczas wyścigowym hitem, ZX-7RR. Z przewagą aż 36 punktów w klasyfikacji generalnej na koniec sezonu, wyprzedził on swojego team-partnera z zespołu Kawasaki PL, Adama Budziaka, również startującego na tym samym motocyklu. Obaj zdecydowanie nie mieli sobie równych w tej klasie.
W klasie Stocksport, walka w czołówce była jednak bardziej zacięta i toczyła się praktycznie pomiędzy czterema kierowcami, a walka pomiędzy nimi trwała az do ostatniej rundy. Ostatecznie Mistrzostwo zdobył jedyny kierowca Hondy spośród całej czołowej czwórki, Xavier Retat.
Za jego czerwonokrwistą CBR-ką w klasyfikacji generalnej uplasowali się kolejno: Piotr Dobrowolski, Jędrzej Molik oraz Teodor Myszkowski- wszyscy trzej na Yamahah R1.
Andrzej Pawelec wygrywając zaledwie jedną z sześciu rund, zdobył w sezonie 2000 swój pierwszy tytuł Mistrza Polski na Supersportowej R6-tce. Jego największy konkurent, Paweł Szkopek (Honda), mógł wówczas mówić o dużym pechu prześladującym go w owym sezonie, gdyż nie ukończył aż trzech wyścigów. Wygrał natomiast dwa, z trzech, które ukończył, ulegając jedynie w ostatniej rundzie „Czempionowi”, Pawelcowi.
Sezon 2000 był praktycznie ostatnim, w którym zostały rozegrane Młodzieżowe Mistrzostwa Polski. Ścigali się w niej najmłodsi adepci wyścigów na ulicznych 125-tkach, głownie Hondach
NSR. Wcześniej ta klasa nosiła nazwę NSR cup, ale z uwagi na startujących Apriliami zawodników, zmieniono nazwę na w/w. Mistrzostwo zdobył młodziutki (mający wówczas 16 lat) i niezwykle utalentowany Bartłomiej Wiczyński z przewagą 18 punktów nad Marcinem Kosowskim.
W pucharze PZM, najbardziej zaciętą walką wyróżniła się klasa „Sport powyżej 400cc”, gdzie Adam Dyla wraz z Krzysztofem Robakiem toczyli walkę o Puchar dosłownie do ostatnich metrów. Podczas ostatniej rundy, linie mety pierwszy minął Krzysztof Robak, natomiast Adam musiał wówczas dojechać do mety na nagradzanym pięcioma punktami miejscu, aby zdobyć puchar. Udało mu się dojechać do mety szósty, kompletnie rozbitym na jednym z ostatnich zakrętów motocyklu. Jako ciekawostkę można również dodać fakt, iż motocykl ten w czasie przejazdu przez prostą startową zaczął płonąć.
Supersport’y 400 zdetronizował Marek Nyga na Kawasaki ZXR 400, gromadząc o 35 punktów więcej niż drugi w klasyfikacji, Sławomir Kruszynki. W sezonie 2000 toczona była również walka między nieseryjnymi 125-tkami. Czech, Werner Stege z przewagą 15 punktów nad Krzysztofem Howilem zdobył puchar tej klasy. Obaj ścigali się na wyczynowych Hondach RS125.
Ostatnią była klasa markowa, Hornet Cup, którą bezapelacyjnie wygrał Grzegorz Karczewski.
Wyniki sezonu 2000 MMP :
Superbike:
1. Tomasz Kędzior 122pkt
2. Adam Badziak 86
3. Laurent Roos 56
4. Jiri Mrkyvka 50
5. Konrad Dubelski 47
6. Paul Leuyhard 36
7. Mateusz Hertzig 32
8. Janusz Oskaldowicz 25
9. Norman Manz 21
10. Verner Dimperl 20
Stocksport:
1. Xavier Retat 91pkt
2. Piotr Dobrowolski 83
3. Jędrzej Molik 80
4. Teodor Myszkowski 76
5. Peter Dudas 45
6. Tomasz Brzeziński 43
7. Michał Pernach 40
8. Zsolt Benner 33
9. Daniel Huhardeaux 32
10. Jarosław Jaroń 27
Supersport:
1. Andrzej Pawelec 87pkt
2. Paweł Szkopek 70
3. Aleksy Lubelski 57
4. Henryk Wróblewski 56
5. Alfred Luger 45
6. Marcin Kałdowski 44
7. Artur Wajda 37
8. Daniel Bergau 33
9. Paweł Duda 32
10. Andreas Brandt 31
Młodzieżowe Mistrzostwa Polski:
1. Bartłomiej Wiczyński 87pkt
2. Marcin Kosowski 69
3. Marek Szkopek 55
4. Marcin Pustak 54
5. Szymon Trzaska 49
6. Radek Chlibek 42
7. Roman Svarc 41
8. Bartosz Zwolanowski 41
9. Piotr Molik 28
10. Renaud Woerther 27
Puchar PZM :
Sport:
1. Adam Dyla 100pkt
2. Krzysztof Robak 95
3. Adam Kuras 63
4. Sławomir Grausam 55
5. Tomasz Serafin 42
6. Tomasz Pawelec 36
Klasa 125cc:
1. Werner Steege 120pkt
2. Krzysztof Howil 105
3. Przemysław Bienert 32
4. Mieczysław Narloch 29
5. Przemysław Seredyński 16
6. Piotr Kaczor 11
Supersport 400:
1. Marek Nyga 120pkt
2. Sławomir Kruszyński 85
3. Sławomir Jankowski 74
4. Krystian Franek 57
5. Damian Sapiński 33
6. Wojciech Topolski 32
Honda Hornet CUP:
1. Grzegorz Karczewski 111pkt
2. Ireneusz Sikora 85
3. Dariusz Pawelec 70
4. Paweł Mackiewicz 20
5. Maciej Gonet 11
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze