Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 14
Pokaż wszystkie komentarzePo analizie tych pomysłów na poprawienie bezpieczeństwa można dojść do ciekawych wniosków... Niektóre regulacje doprowadziłyby do wzrostu wypadków na drogach. Jak? O ile ograniczenia prędkości do 30km/h jakoś by przeszły, o tyle montowanie systemów automatycznie ograniczająych prędkość pojazdów przyczyniłoby się do wzrostu statysyk wypadków. Dajmy na to taki przykład: jadą sobie samochody z prękością 20km/h, a ktoś chce jechać szybciej i zaczyna wyprzedzać owe wolniejsze pojazdy. W tym momencie do akcji wkracza system ograniczenia prędkości i blokuje możliwość rozpędzenia pojazdu. Z przeciwnego kierunku zblizają się inne pojazdy i jedynym ratunkiem jest przyspieszenie i dokończenie manewru(który jest już mocno zaawansowany;nie można zwolnić i schować się za wyprzedzanym pojazdem). Kierowca walczy z pojazdem i systemem próbując przyspieszyć, nie może nic zrobić i doprowadza do czołowego zderzenia... ABSURD
OdpowiedzTaki system byłby oczywiście bez sensu i myślę, że nikt nie zdecyduje się go wprowadzić na większą skalę. Przyznacie natomiast, że cięcie 100 lub więcej km/h w terenie zbudowanym, co niestety obserwuję codziennie nie jest mądre. Później są żale, że ktoś wymusił pierwszeństwo lub np. pies wbiegł na szosę. Fakty są takie, że jesteśmy fatalnymi kierowcami. No może Włosi nam dorównują. W terenie zabudowanym 50 km/h max i ani km/h więcej.
OdpowiedzABSURD to niezła nazwa na tego typu urządzenie: ABS-URD. ABS to ABS, natomiast skrót URD można rozwinąć np. Urzędowo-Rządowy Destruktor albo z angielska - Union Road Debilism.
Odpowiedz