Pit stop motocykla na Le Mans 24h - imponuj±ce
Dosyæ powszechn± wiedz± jest to, ¿e na wy¶cigach endurance motocykle wymagaj± zmian kierowców, a przy okazji wymiany opon oraz dotankowywania. Mniej powszechna jest natomiast ¶wiadomo¶æ w jak b³yskawicznym odbywa siê to tempie. Rzuæcie okiem na pit stop zespo³u Honda TT Legends w trakcie ostatniego Le Mans 24h.
Materia³ ten dedykujemy wszystkim tym, którzy choæ raz w ¿yciu (podobnie jak my zreszt±) szarpali siê z wymian± ko³a, gdy cholerny ³añcuch utyka³ miêdzy wahaczem a piast±, a tarcza hamulcowa za Chiny Ludowe nie chcia³a trafiæ miêdzy klocki hamulcowe.
Komentarze 7
Poka¿ wszystkie komentarzeTeraz rozumiem stawki za roboczogodzinê w serwisach ;-)
Odpowiedzale w serwisie chyba siê tak nie uwijaj± :)
Odpowiedzkurka, a mi zmiana przodu i ty³u zajmuje minimum pó³ godziny :(
OdpowiedzMega:)
OdpowiedzZ paliwem siê nie ¶piesz±
OdpowiedzPaliwo zaczynaj± tankowaæ dopiero jak reszta siê uwinie, wszystko ze wzglêdów bezpieczeñstwa. Mo¿esz zobaczyæ ¿e dopiero jak wszyscy siê odsun± dociska pistolet do wlewu.
OdpowiedzA dlaczego w F1 tankuj± podczas wymiany opon? Moim zdaniem bardziej niebezpieczne jest tankowanie w F1 bo w bolidzie znajduje siê kierowca
OdpowiedzNie tankuj± bodaj¿e od 2 lat O_o
Odpowiedzja siê pytam jak? musia³em drugi raz ogl±dn±æ, aby wy³apaæ moment wymiany kó³, bo za pierwszym razem siê skupi³em na ogóle i nie zauwa¿y³em o.O
OdpowiedzWygl±da nie¼le, ale jednak to zamieszanie, które ma miejsce w F1 przy wymianie jest bardziej imponuj±ce. Mo¿e dlatego, ¿e ludziów tam jest jak mrówków, no a czasem poni¿ej 3 sekund siê wyrobi±.
Odpowiedzno ale w F1 nie ma tankowania!
Odpowiedz