Pit bike w wersji elektrycznej. Dlaczego warto wybrać je dla dziecka? Sprawdziliśmy
Marka MRF, której mini motocykle w wersji spalinowej są już wszystkim dobrze znane, teraz przedstawia cztery modele pit bike'ów wyposażonych w napęd elektryczny. Zalety? Całkiem sporo! Wady? Nie są dla dorosłych.
Po raz pierwszy w gamie marki MRF znalazły się mini motocykle w wersji eletrycznej, których wyznacznikiem jest oznaczenie eR, co jest skrótem od Electric Ride. Modele serii eR najłatwiej podzielić według mocy i przeznaczenia. Są więc dwa pojazdy o mocy 1600W (1.6) i dwa o mocy 2000W (2.0). Pit bike'i eR z oznaczeniem MX służą do jazdy w terenie, a SM do jazdy po asfalcie. I choć przyzwyczailiśmy się, że praktycznie każdy może trenować na małych motocyklach, a podczas treningów na placu, często liczba dorosłych i dzieci jest porównywalna, tak nie jest w tym przypadku. Wszystkie modele elektryczne ze swoimi osiągami i rozmiarem są przeznaczone dla dzieci. Czy to źle? Bynajmniej.
Zaletą pit bike'ów elektrycznych, poza tym, że nie emitują hałasu, jest oddawanie mocy i dozowalność gazu. Operowanie manetką przyspieszenia to podstawa nauki jazdy na motocyklu. Instruktorzy powtarzają jak mantrę: trzymaj równy gaz. Niby proste polecenie, ale sprawia dużo problemów. W jednośladzie spalinowym wyposażonym w gaźnik, na równą pracę silnika wpływa wiele czynników. Ilość podanego paliwa, dawka powietrza, zapłon w odpowiednim momencie oraz sam cykl pracy jednostki napędowej (ruch tłoka). I w tym wszystkim ma się odnaleźć dziecko, które dosiada pit bike'a być może pierwszy raz. Dlatego na początek im mniej czynników wpływających na zachowanie motocykla, tym lepiej.
Sieć dealerska marki MRF »
Kolejny czynnik, który bywa kłopotliwy, to zapach spalin. Na świeżym powietrzu problem raczej niespotykany, jednak podczas treningu na hali to już realny problem. Kilkanaście minut w nawet dobrze wentylowanej hali, to zapach, który pozostaje na ubraniu, ale co ważniejsze może powodować ból głowy. Zastosowanie specjalnego paliwa w jakimś stopniu niweluje problem, jednak całkowite pominięcie potrzeby tankowania oraz brak jakiegokolwiek zapachu jest jeszcze lepszym rozwiązaniem. Jeśli dodać do tego emitowany hałas, który potęguje się w pomieszczeniu zamkniętym to kolejny element, którego pozbywamy się jeżdżąc na pit bike'u elektrycznym. Same plusy.
MRF eR 1.6 na dobry początek motocyklowej przygody
MRF eR 1.6 został zaprojektowany z myślą o początkujących dzieciach, które dopiero stawiają pierwsze kroki na jednośladach. Jest to motocykl, który w wariancie SM jest przystosowany do jazdy po asfalcie i świetnie sprawdzi się zarówno do jazdy na torze, jak i w hali. W oznaczeniu MX to pojazd off-roadowy przystosowany do jazdy w każdym terenie. Sprawdzi się zarówno do jazdy po nierównościach w sąsiedztwie domów, na torze motocrossowym, jak i w terenie.
MRF eR 1.6 w obu wariantach został wyposażony w silnik elektryczny o mocy 1600W, który zapewni świetną dynamikę podczas jazdy. Zastosowana w nim bateria litowa o pojemności 48V 15.6Ah umożliwia przejazd w zasięgu do 30km na jednym ładowaniu. Posiada wydajne, hydrauliczne hamulce, które sprawdzą się podczas jazdy na torze z wieloma zakrętami. Jego prędkość maksymalna wynosi 48 km/h.
Model w wersji SM porusza się na kołach w rozmiarze 10 cali z przodu i z tyłu. Jego waga wynosi 43,1 kg, z kolei wysokość siedziska to 62 cm. Natomiast model MX ma koła w rozmiarze 12 cali z przodu oraz 10 cali z tyłu. Jego waga wynosi 42 kg, a wysokość siedziska to 63 cm.
Oba modele eR 1.6 są lekkie i zwinne, więc idealnie nadają się na pierwszy motocykl dla naszych pociech. Co jest sporym ułatwieniem dla rodziców z kolei, dzięki kompaktowemu rozmiarowi oraz braku ryzyka wycieku oleju i paliwa, bez problemu zmieszczą się w bagażniku samochodu osobowego.
Sklep internetowy MRF »
MRF eR 2.0 coś mocniejszego jako kolejny krok
Modele MRF eR 2.0 zostały wyposażone w silnik elektryczny o mocy 2000W i baterię litową o pojemności 60V 18.2Ah, której zasięg wynosi około 38km na jednym ładowaniu. Ze względu na nieco większe rozmiary, więcej mocy i wyższą prędkość maksymalną może być świetnym wyborem, jako kolejny motocykl dla naszego dziecka lub pierwszy pojazd dla nieco starszych dzieci.
Podobnie jak w przypadku modeli eR 1.6, wersja SM została zaprojektowana z myślą o osobach, które chcą trenować w halach i w zamkniętych obiektach lub na torach asfaltowych. Wersja MX natomiast przeznaczona jest do jazdy po szutrach i w terenie. Dzięki większej mocy z łatwością da radę pokonywać nawet najtrudniejsze przeszkody. Niezaleznie od wyboru, oba motocykle dostarczają masę dobrej zabawy.
W obu wersjach, motocykl posiada wydajne, hydrauliczne hamulce, dzięki którym pit bike będzie płynnie pokonywać zakręty, a jego prędkość maksymalna to 55 km/h.
W wariancie SM zastosowano koła w rozmiarze 12 cali z przodu oraz 12 cali z tyłu i waży 46 kg. Z kolei model z oznaczeniem MX ma koła w rozmiarze 14 cali z przodu oraz 12 cali z tyłu, a waży zaledwie 44,2 kg, co czyni go łatwym do przenoszenia i manewrowania. Siedziska w obu z nich znajdują się na komfortowej wysokości 66,5 cm.
Kompaktowe wymiary tych pojazdów sprawiają, że nie potrzebują dużo miejsca w garażu, a dzięki brakowi płynów eksploatacyjnych, mogą być przewożone nawet w bagażniku auta osobowego.
Podsumowując, wszystkie cztery wymienione modele, to doskonały wybór dla dzieci, które stawiają pierwsze kroki w swojej przygodzie z jednośladami. Dzięki temu, że te motocykle są ciche i nie emitują spalin, dziecko będzie mogło uczyć się na nich jazdy niemal wszędzie, a ich codzienna eksploatacja, czy transport są dużo prostsze, niż spalinowych odpowiedników. To także doskonały wybór dla rodziców, którym na samą myśl o wymianie oleju, czy kolejnym tankowaniu robi się słabo. Elektryki są pozbawione tych "atrakcji", wystarczy naładować baterię i można ruszać w drogę!
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze