Pirelli przed rundą na EuroSpeedway Lausitz
Przed nami kolejna runda Mistrzostw Świata MOTUL FIM World Superbike. Dziesiąta runda rozegrana zostanie w dniach 16-18 września na torze EuroSpeedway Lausitz w Niemczech.
Po długiej wakacyjnej przerwie mistrzostwa maszyn produkcyjnych po raz pierwszy zawitają na niemieckiej ziemi, na torze który jest nowością w kalendarzu WSBK. Na EuroSpeedway Lausitz pojadą nie tylko klasy mistrzowskie WSBK, ale także puchary towarzyszące mistrzostwom.
Pirelli solidnie przygotowało się na nadchodzący weekend przywożąc ze sobą szeroką game mieszanek, aby przygotować sie na wszelkie możliwe niespodzianki, jakie mogą czekać na zawodników. WSBK ostatni raz gościło na tym obiekcie w 2007 roku, przez co jest on nieznany dla większości zawodników. Jedynie niektóre z nich miały okazję testować tutaj przed rundą.
Tor wyścigowy EuroSpeedway Lausitz położony blisko Klettwitz w Brandenburgii we wschodnich Niemczech w sercu regionu Lausitz od którego wziął swoją nazwę. To niedaleko granicy z Polską i Czechami, a także w bezpośredniej bliskości węzła nr 15 autostrady A13. Obiekt używany jest od 2000 roku. Jego budowę rozpoczęto 17 czerwca 1998, a otwarcie odbyło się 20 sierpnia 2000. Koszt budowy wyniósł 158 milionów €, z czego 123 mln z pomocy publicznej z Brandenburgii. Budowa tego toru traktowano jako pomysł na rewitalizację biednych wschodnich landów po zjednoczeniu Niemiec.
Wykorzystując różne konfiguracje toru można zwiększyć jego długość do około 4500 m. Szerokość toru wynosi od 12 do 24 m. Najdłuższa prosta ma 647,9 m. W konfiguracji motocyklowej tor ma 6 zakrętów w lewo i 4 w prawo i długość 4255 metrów. Trybuny mogą pomieścić około 120 000 widzów.
Pierwszym wyścigiem mającym tu miejsce były zawody IDM, które odbyły się od 25 do 27 sierpnia 2000. Od 2000 na torze co roku odbywają się wyścigi IDM, Beru Top10, DTM i od 2001 World Superbike.