Pirelli przed World SBK na Magny-Cours
Po ostatniej rundzie Mistrzostw Świata Superbike na torze Laguna Seca w Kaliforni, gdzie triumfowali Tom Sykes na Kawasaki i Eugene Laverty na Aprilii, tym razem przenosimy się do Europy, a konkretniej rzecz biorąc Francji. W najbliższy weekend, 5/6 października na torze Magny-Cours odbędzie się przedostatnia, 13 runda zawodów z serii World Superbike.
We wszystkich klasach walka o tytuł wciąż jest nierozstrzygnięta. W klasie Superbike na prowadzeniu znajduje się wspomniany wcześniej Tom Sykes z Kawasaki Racing Team, który o 23 punkty wyprzedza Eugene Lavertyego jeżdżacego w teamie Aprilia Racing Team. W Supersportach Sam Lowes z Yakhnich Motorsport potrzebuje zaledwie dwóch punktów, aby ukoronować swoje tegoroczne starania w serii. Uprzykrzyć życie Anglika może wyłączne Turecki zawodnik Kenan Sofuoglu. Oprócz zmagań we wspomnianych wyżej klasach na Circuit de Nevers Magny-Cours zaprezentują się również zawodnicy Pucharu Superstock 1000, Mistrzostw Europy Superstock 600 oraz Pucharu Europy Juniorów.
Tor Magny-Course został zbudowany w 1960 roku przez Jeana Berningauda, a następnie przejęty przez władze regionu Nièvre i wypromowany w krajowych i międzynarodowych zawodach jak przykładowy Bol D'Or. Jego długość to 4411m. Pętla posiada 9 zakrętów w lewo i 11 w prawo oraz 250-metrową prostą startową. Minimalny promień skrętu wynosi 5m, maksymalny zaś 474,45m. Niektóre zakręty zostały zaprojektowane na kształt tych już istniejących na torach takich jak Imola czy Estoril, skąd wzięła się ich nazwa. Zawodnik startujący z pole position zajmuje miejsce po prawej stronie toru. Poza wszelkimi technicznymi aspektami, nawierzchnia toru jest gładka co sprawia, że opony nie mają w tym przypadku trudnego zadania.
Na rundę w Magny-Cours Pirelli przygotowało łącznie 4352 opony do podziału na wszystkich zawodników. Każdy z kierowców klasy Superbike zapewnione ma 32 opony przednie i 34 tylne. W Supersportach przydział opon jest nieco mniejszy. Przewidziano dla nich kolejno 23 przednie i 26 tylne. Wśród nich znajdują się wszystkie typu - slicki, przejściówki na mieszane warunki i stosowane na mokrej nawierzchni wet'y.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze