Pirelli podsumowuje rundę WSBK na Sepang
Na Sepang zawodnicy poprawili czasy o pół sekundy w stosunku do ubiegłego roku dzięki zastosowaniu nowych mieszanek w oponach Pirelli.
Dziesiąta runda WSBK z punktu widzenia dostawcy opon była jedną z najtrudniejszych w kalendarzu. Wynika to z konfiguracji toru w Sepang, gdzie obecne są dwie długie proste oraz gdzie asfalt jest w stanie osiągać bardzo wysokie temperatury. W tym roku rozwiązaniem na tył okazała się mieszanka SC0 T1257, która została użyta przez większość zawodników i która oferowała bardzo dobrą przyczepność pomimo bardzo wysokich temperatur asfaltu. Trzy standardowe typy mieszanek na przód również spisały się bardzo dobrze. Dzięki znakomitej przyczepności tylnych opon większość zawodników poprawiła czasy okrążeń o przeszło pół sekundy i skróciła czas wyścigu aż o 9 sekund.
Giorgio Barbier, Szef Pirelli Moto Racing powiedział:
"To był wymagający weekend dla nas, ale jednocześnie bardzo satysfakcjonujący w odniesieniu do tego co zaprezentowały nasze opony na torze. Mamy wyraźne wskazania poprawy ich możliwości w zestawieniu z rokiem poprzednim. Sepang nie jest łatwym torem, zarówno z powodu swojej konfiguracji, jak również z powodu temperatur jakie na nim panują. Bardzo wysoka temperatura zazwyczaj obniża przyczepność. W takich warunkach umiejętności kierowców wychodzą na pierwszy plan, szczególnie ich zdolność do płynnej jazdy i dobrego zarządzania oponami. Patrząc z tej perspektywy Max Biaggi świetnie sobie poradził korzystając ze swojego wieloletniego doświadczenia. W wyścigu pierwszym to właśnie praca Biaggiego i kontrolowanie stanu opon dały największą różnicę i trudno mi się powstrzymać przed skomplementowaniem jego jazdy. Byłoby miło zobaczyć Maxa w drugim wyścigu, ale i tak myślę że zawodnik Aprilii może być dumny z tego co zaprezentował. Niestety większość zawodników podeszła do Wyścigu 1 w sposób niewłaściwy, jadąc od pierwszych okrążeń bardzo ostro i w szybkim tempie zużywając opony. Tom Sykes wykręcił na drugim okrążeniu wyścigu z pełnym bakiem paliwa czas 2’03.6, zaledwie o cztery tysięczne wolniejszy od czasu uzyskanego w sobotnim Superpole na oponach kwalifikacyjnych i to z pustym bakiem. Tymczasem Jordi Torres po rozczarowującym wyścigu 1 wyciągnął wnioski i oszczędzając opony ukończył drugi wyścig na znakomitym drugim miejscu."
Statystyki Pirelli z rundy na Sepang:
- Suma opon przywiezionych przez Pirelli na tor: 2925
- Liczba typów opon (dry, intermediate oraz wet) dla klasy Superbike: 5 przodów I 6 tyłów
- Ilość opon dostępnych dla każdego zawodnika klasy Superbike: 35 przodów i 33 tyły
- Ilość typów opon dostępnych dla każdego zawodnika klasy Supersport: 4 przody i 4 tyły
- Liczba opon dostępnych dla każdego zawodnika klasy Supersport: 23 przody i 22 tyły
- Temperatura w czasie Wyścigu 1: powietrze 31° C, asfalt 43° C
- Temperatura w czasie Wyścigu 2: powietrze 31° C, asfalt 39° C
- Maksymalna prędkość uzyskana na oponach Pirelli DIABLO™ Superbike: 310.3 km/h, w Wyścigu 2 przez Jordi Torres (Aprilia Racing Team - Red Devils) na drugim okrążeniu.
- Maksymalna prędkość uzyskana w wyścigu Supersport na oponach Pirelli DIABLO™ Supercorsa: 267.3 km/h, przez Kenan Sofuoglu (Kawasaki Puccetti Racing) na drugim okrążeniu.