Pirelli Scorpion Trail - lepsze wrogiem dobrego
2008.08.25 Informacja prasowa
Nowa opona została zmodernizowana na praktycznie każdym możliwym polu oceny i porównania
Znana i ceniona opona Scorpion MT90 na dobre zagościła w sektorze motocykli do wszechstronnego użytku, łącząc wysokie osiągi na asfalcie z opcją jazdy poza utwardzonymi drogami. Sukces tej opony był stymulatorem dla rozwoju tego typu ogumienia także wśród konkurencji. Ta najważniejsza to Dunlop D607, seria Trail Wing Bridgeston'a, czy choćby Michelin Anakee. Dziś Pirelli ponownie rusza szturmem na pozycję lidera z nową oponą Scorpion Trail. A jest o kogo walczyć. Sektor motocykli turystycznych i duali rozwija się bardo dynamicznie. W swej ofercie mają je praktycznie wszyscy liczący się producenci. Rośnie jednocześnie moc motocykli i rosną oczekiwania ich użytkowników. Lepsze staje się zatem wrogiem dobrego.
Czym zatem wyróżnia się z tłumu Scorpion Trail? Nowa opona została zmodernizowana na praktycznie każdym możliwym polu oceny i porównania. Najbardziej widoczna zmiana, to nowy bieżnik opony. Teraz nacięcia na jego powierzchni są dłuższe i ułożone wzdłuż opony. Wraz ze zoptymalizowanym kształtem bocznych klocków i nowym karkasem opona zachowuje większą stabilność przy dużych szybkościach. Poprzeczne nacięcia w kształcie litery V, solidne klocki bieżnika na barku opony zapewniają właściwe zachowanie po zjeździe z asfaltu. Samo ułożenie elementów bieżnika zapewnia ciągłość kontaktu opony z nawierzchnią oraz płynność przenoszenia obciążenia z jednego elementu na drugi. W efekcie otrzymujemy płynną i cichą jazdę, co nie jest oczywistą cechą w oponach dualowych.
Oczywiście bardzo ważne są także nowe mieszanki gumy, jakie zostały użyte do produkcji nowego Scorpiona. Wysoka zawartość krzemionki przede wszystkim poprawia zachowanie na mokrej nawierzchni, a jednocześnie korzystnie wpływa na przyczepność na każdym rodzaju nawierzchni. Długie wzdłużne rowki współpracują z poprzecznymi rowkami o zmiennej szerokości. Zmienna szerokość pomaga wytworzyć „jet effect" pozwalający na pozbywanie się wody spod bieżnika sprawniej, niż ma to miejsce w przypadku tradycyjnych opon.
Nowe mieszanki gumy cechuje bardzo duża wytrzymałość i stabilność. Przyczepności sprzyja także progresywny profil opony, który zapewnia płynny przyrost powierzchni kontaktu opony z podłożem wraz ze wzrostem pochylenia motocykla. W efekcie motocyklista może korzystać z progresywnego zachowania opon w pochyleniach, łatwego wchodzenia w zakręty i precyzyjnych zmian kierunku ruchu. Nowy Scorpion Trail dzięki tym cechom jest przewidywalny i zapewnia komfort w czasie jazdy po wszystkich typach nawierzchni.
Opona poza przyjaznością dla motocyklisty, powinna być także przyjazna dla samego motocykla. W przypadku Scorpion Trail producent zdecydował się na zastosowanie progresywnego stalowego oplotu 0o, dla odpowiedniego wykalibrowania sztywności opony. Tego typu konstrukcję cechuje wysoki wskaźnik tłumienia własnego opony. Oznacza to, że bierze ona na siebie znaczną część tłumienia drobnych nierówności, przenoszonych na konstrukcję motocykla w przypadku wielu innych opon.
Podstawowe ulepszenia opony:
- bardzo duża stabilność przy wysokich prędkościach
- znakomita przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni
- wysoka odporność na uszkodzenia mechaniczne
- wysoka trwałość i stabilność zużycia od pierwszego kilometra użytkowania aż po ostatni.
- szybkie nagrzewanie
Dostępne rozmiary:
Front
1726100 100/90 - 18 M/C TL 56P
1726200 100/90 - 19 M/C 57S
1726300 100/90 - 19 M/C TL 57H
1726400 110/80 R 19 M/C TL 59V
1726500 90/90 - 21 M/C 54S
1726600 90/90 - 21 M/C TL 54H
Tył:
1726700 120/90 - 17 M/C 64S
1726800 130/80 - 17 M/C TL 65P
1726900 130/80 - 17 M/C 65S
1727000 130/80 R 17 M/C TL 65H
1727100 140/80 R 17 M/C TL 69H
1727200 150/70 R 17 M/C TL 69V
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarzeFajny fachowy opis. Brakuje jednej rzeczy ktora pomaga driverowi dobrac dobra opone do swojego konia. To masa motocykla. Jaka jedt optymalna dla tej opony. Jedze wieloma mto i widze ze ta sama ...
Odpowiedz