Pirelli Scorpion Trail II - dla łowców przygód
Od debiutu Ducati Multistrady w 2003 roku Pirelli ściśle współpracowało z Bolońskim koncernem, oferując tym motocyklom opony, które stale rozwijano i polepszano ich właściwości w kwestii prowadzenia i osiągów. Stale również oferowano klientowi najwyższą jakość wykonania oraz poziom bezpieczeństwa. Pierwszy model Ducati Multistrady był wyposażony w opony Pirelli Scorpion Sync , z kolei w modeli nowej generacji (multistrada 1200) zdecydowano się na opony Pirelli Scorpion Trail. Wraz z premierą nowej wersji Multistrady 1200 przyszedł czas na prezentację zupełnie nowej opony. Oto Pireli Scorpion Trail II.
Nowa opona jest syntezą dwóch światów. Ma za zadanie sprawdzić się zarówno na asfalcie jak i poza nim, również w długich trasach. Zaprojektowana dla najbardziej wymagających motocyklistów, zawiera w sobie trzy podstawowe cechy, których wymagają jeźdźcy: wysoka wytrzymałość, budowa i osiągi. Scorpion Trail II spełnia każdy z tych wymogów w sposób perfekcyjny.
Nowa opona Pirelli zaprojektowana została tak, aby sprostać niezwykle wysokim wymaganiom stawianym przez rynek. Odznacza się ona nowym bieżnikiem i nowym poziomem technologicznej innowacji i zapewnia doskonałą stabilność nawet przy większych prędkościach, zarówno na asfalcie i poza nim, w każdych warunkach.
Słowo „Scorpion” natychmiast kojarzy się z linią produktów Pirelli, które zostały przeznaczone do użytkowania w każdych warunkach i sytuacjach. Opony Pirelli Scorpion są także wykorzystywane w rajdach samochodowych Cross Country Championship oraz wyścigach Motocross World Championship, gdzie są niekwestionowanym liderem od ponad 30 lat, z 62 tytułami na koncie. Rynek motocykli z kategorii turystycznych enduro jest wymagający, a motocykliści stawiają oponą trudne zadania, a koncerny stale muszą ulepszać swoje produkty i prezentować ich zmodernizowane wersje.
Segment motocykli enduro narodził się w latach 80-tych, kiedy motocykle były wyposażone w opony w rozmiarach 21 cali i brały udział w najbardziej prestiżowych rajdach w Afryce. Stopniowo motocykle jeździły w rajdach długodystansowych, które odbywały się również na drogach. Stąd też ewoluowały do nieco mniejszych rozmiarów. Rewolucja w tym segmencie miała miejsce w 2003, kiedy Ducati zaprezentowało pierwszy model Ducati Multistrady, motocykl, który musiał sprawdzić się w wyścigach takich jak Pikes Peak. Wtedy właśnie światło dziennie ujrzała pierwsza opona Pirelli Scorpion Trail, która oferowała doskonałą przyczepność na asfalcie, ale sprawdzała się również poza drogą. Dekadę później, wraz z premierą Multistrady 1200 Pirelli zaprezentowało Scorpion Trail, która musiała poradzić sobie za znacznie większą mocą i z tego zadania wywiązywała się doskonale.
Innowacyjna budowa opony Scorpion Trail II jest rezultatem słynnej offroadowej gamy opon oraz doświadczenia zebranego przy rozwoju Angel GT wykorzystywanej w segmencie turystycznym. Pirelli było też pierwszą firmą, która zdecydowała się na budowę dwuskładnikową opony. Dziś koncern wykorzystuje tą technologię do budowy opon z nowej serii Scorpion Trail II. Nowa opona została zaprojektowana w taki sposób, aby idealnie łączyła w sobie przyczepność, wysoki przebieg i zachowanie na każdej nawierzchni. Dzięki krótszej i węższej przestrzeni styku udało się uzyskać zmniejszony stopień zużycia, co pozytywnie wypłynęło na wytrzymałość. Udało się to uzyskać bez strat w przyczepności, która w Scorpion Trail II jest równie doskonała jak w poprzedniku.
Nowa opona Pirelli Scorpion II jest przeznaczona dla motocyklistów, którzy lubią podróżować i wybierać się w długie trasy obfitujące w sekcje offroadowe. Oczywiście opona zapewnia doskonałe właściwości jezdne na asfalcie i jest w stanie przenieść wysoką moc motocykli takich jak Ducati Multistrada.