Pirelli SCORPION MX32 MID SOFT. Motocross na nowym poziomie
Pirelli zaprezentowało nową generację opon motocrossowych SCORPION MX32 MID SOFT, które stanowią rozwinięcie jednego z najbardziej utytułowanych modeli w historii Mistrzostw Świata FIM w Motocrossie.
Marka, mająca na swoim koncie aż 82 tytuły mistrzowskie zdobyte od 1980 roku, wykorzystała wieloletnie doświadczenie, by stworzyć produkt oferujący jeszcze lepszą wydajność na torze.
Nowa opona SCORPION MX32 MID SOFT została opracowana z myślą o różnorodnych warunkach terenowych - od miękkiego podłoża po bardziej zwarte nawierzchnie. Jest częścią rodziny SCORPION MX, linii opon przeznaczonych wyłącznie do użytku w terenie, obejmujących motocross oraz supercross. W nowej wersji Pirelli wprowadziło szereg ulepszeń, które zapewniają lepsze właściwości hamowania, większą kontrolę podczas pokonywania zakrętów oraz poprawioną przyczepność zarówno na starcie, jak i przy wyjściu z zakrętów.
SCORPION MX32 MID SOFT zadebiutowała podczas zawodów Internazionali d’Italia Motocross, które odbyły się w Montevarchi. Opona odegrała kluczową rolę w zwycięstwach Tima Gajsera w klasie MX1 oraz Andrei Adamo w MX2, a także zdominowała podium w obu kategoriach. Nowy model będzie również używany przez czołowych zawodników w Mistrzostwach Świata Motocross w sezonie 2025. Co więcej, jak wszystkie wyścigowe opony Pirelli, SCORPION MX32 MID SOFT jest dostępna także dla amatorów i pasjonatów motocrossu.
Opracowanie nowej generacji tej opony to wynik intensywnych prac inżynierskich i technologicznych, które miały na celu dalszą poprawę osiągów w ekstremalnych warunkach. Nowy wzór bieżnika poprawia przyczepność, stabilność oraz precyzję prowadzenia. Przednia opona zyskała przeprojektowane centralne bloki, które zapewniają lepszą kontrolę przy hamowaniu oraz większą stabilność dzięki lepszemu wgryzaniu się w nawierzchnię. Udoskonalona geometria bocznych klocków w tylnej oponie zwiększa sztywność skrętną, co poprawia precyzję toru jazdy oraz przyczepność w zakrętach. Całkowicie nowa mieszanka gumy pozwala na zwiększoną odporność na zużycie i zachowanie wysokiej wydajności na różnych typach nawierzchni.
Pirelli zastosowało także innowacyjne materiały i technologie w budowie opony, co pozwoliło na poprawę elastyczności i wytrzymałości ścianek bocznych. Dzięki temu opona jest bardziej odporna na odkształcenia i zapewnia lepszą kontrolę nad motocyklem. Dodatkowo, nowa konstrukcja bieżnika wpływa na równomierne zużycie, co przekłada się na dłuższą żywotność oraz stabilność osiągów.
Nie zapomniano także o estetyce. SCORPION MX32 MID SOFT wyróżnia się charakterystycznym logo Pirelli w żółtym kolorze umieszczonym na ścianie bocznej, co ułatwia jej rozpoznawalność na torach wyścigowych. Na dodatek, eleganckie litery z kontrastowym wykończeniem podkreślają wysoką jakość i prestiż tego modelu.
Nowa SCORPION MX32 MID SOFT jest dostępna w rozmiarze 80/100 - 21 M/C 51M MST na przednie koło oraz w czterech wariantach na tył: 100/90 - 19 NHS 57M, 110/90 - 19 NHS 62M, 120/80 - 19 NHS 63M i 120/90 - 19 NHS 66M.
Pirelli cały czas kontynuuje swoją misję dostarczania opon o najwyższej wydajności zarówno dla zawodowych motocyklistów, jak i amatorów, którzy chcą korzystać z rozwiązań stosowanych przez mistrzów. To działa.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze