Pirelli Night Dragon - najlepsze osiągi połączone z najlepszym stylem
2008.05.20 Informacja prasowa
W czasie marcowego Daytona Speed Week Pirelli zaprezentowało swoje najmłodsze dziecko w rodzinie opon adresowanych do motocykli klasycznych. Te dwa wydarzenia nie zbiegły się przypadkiem. Święto motocykli i motocyklistów, jakie co roku celebrowane jest w Daytona przyciąga 600 000 motocykli, w tym dziesiątki tysięcy miłośników chopperów, customów oraz cruiserów. To właśnie trzon odbiorców nowej opony o nazwie Pirelli Night Dragon.
Night Dragon łączy w sobie styl i osiągi. Dokładnie takiej mieszanki poszukują najczęściej właściciele maszyn spod znaku Harley-Davidson'a, ale także użytkownicy japońskich klasyków spod znaku V2. To pierwsza na świecie opona zaprojektowana od A do Z do motocykli z takimi właśnie silnikami. Genezą jej powstania są coraz wyższe osiągi klasycznych motocykli, lepsze zawieszenia pozwalające na precyzyjniejsze sterowanie maszynami oraz coraz wyższe oczekiwania ze strony jeźdźców.
Zainteresowanie firmy Pirelli segmentem chopperów i crusierów wzięło się z kilku obserwacji. Przede wszystkim liczba tego typu maszyn sprzedawana w Stanach jest bardzo duża i stąd warto zainteresować się tym rynkiem. Po drugie od wielu lat możliwości tych ciężkich i mocnych motocykli systematycznie rosną, natomiast w kwestii ich ogumienia nie widać znaczącego postępu. Tajemnicą osiągów opony Pirelli Night Dragon jest przede wszystkim jej konstrukcja, kształt opony oraz dobrane mieszanki. Karkas opony został tak zaprojektowany, aby był maksymalnie elastyczny i zapewniał optymalne rozłożenie naprężeń powstających w czasie pracy opony. Dzięki temu tłumienie własne opony jest bardzo wysokie, co w przypadku ciężkich motocykli zapobiega przenoszeniu wibracji i drgań na kierownicę i nadwozie motocykla. Jednocześnie wspomniana elastyczność karkasu zapewnia o 10% większą powierzchnię kontaktu z jezdnią, co tłumaczy bardzo dobrą przyczepność przy mocnych pochyleniach. Walorem nie do przecenienia w przypadku opon adresowanych do maszyn długodystansowych jest także komfort, jaki zapewniają one swojemu użytkownikowi.
Zamierzeniem konstruktorów było stworzenie opony, która w sposób przewidywalny dawała będzie kierowcy informację zwrotną na temat tego, co dzieje się na styku kół z asfaltem. Ponadto Night Dragon zapewnić ma maksimum przyczepności przy mocnych pochyleniach oraz przy dynamicznych przyspieszeniach. Te walory nie będą miały negatywnego wpływu na trwałość opony, która zawsze stawiana jest w Pirelli jako jedno z ważniejszych kryteriów w przypadku opon drogowych.
Pierwsze rozmiary, jakie wprowadzane są właśnie do sprzedaży pasują do modeli Harley-Davidson'a Road King, Road Glide, Street Glide, Electra Glide oraz modeli Sportster. Kolejne rozmiary do modeli H-D oraz innych klasycznych maszyn z silnikami V2 pojawiały się będą w ofercie sukcesywnie.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze