Pirelli Diablo Superbike Pro - slick dla Kowalskiego
2010.01.27 Lovtza
Torówka dla motocykli stockowych i dla normalnych kierowców
W miniony weekend koncern Pirelli zaprezentował swoje najnowsze dzieło, przeznaczone dla użytku na torach wyścigowych. Pirelli Diablo Superbike Pro to opona typu slick, adresowana do kierowców pojawiających się na torze amatorsko, uczestniczących w szkoleniach, a także dla tych, jeżdzących w amatorskich klasach wyścigowych. Włoski produkt wchodzi do oferty już w najbliższych dniach, zatem warto zwrócić na niego uwagę, bo koszt ogumienia, to jedna z najważniejszych pozycji na liście wydatków związanych z jazdą po torze wyścigowym.
Slick dla Kowalskiego
Podstawowym założeniem, jakie przyjęto w trakcie konstruowania nowego produktu, było dostarczenie odpowiedniej opony kierowcom, którzy nie walaczą w najszybszych klasach, którzy nie dysponują profesjonalnie przebudowanymi motocyklami oraz którzy chcą zachować przy wyborze ogumienia najlepszą relację ceny do jakości. Profesjonalna opona wyczynowa, taka jak te stosowane w WSBK, daje się w pełni wykorzystać tylko w przypadku specjalnie zmodyfikowanego w tym celu motocykla, za sterami którego siada 30 latek, od 25 lat jeżdzący wyczonowo po torze. Jak zapewne się większość was zgodzi - takich ludzi jest na świecie niewielu.
Nowe Superbike Pro produkowane będą w standardowym rozmiarze 17". Zastosowany profil oraz konstrukcja opony pozwolą na optylamną pracę z fabrycznymi zawieszeniami, jakie najczęściej znajdują się w sprzętach jeżdzących w pucharach oraz na prywatnych treningach. Kierowca nie będzie zmuszony do całkowitej zmiany ustawień podwozia, wymaganej przy typowo wyczynowych miękkich mieszankach stosowanych w oponach wyczynowych, ani też zmieniać kół na rozmiar 16.5"
Przyczpność, która trwa
Poza wyczonową przyczepnością, Pirelli chce zaofeować klientom coś, o co trudno byłoby posądzać jeszcze nie tak dawno opony typu slick, czyli trwałość. Nowa konstrukcja karkasu, wraz z nowymi mieszankami gumy zapewnić mają nie tylko wysoką trwałość mierzoną w ilości pokonanych okrążeń, ale także odporność na wielokrotne nagrzewanie i schładzanie opony. Komponenty chemiczne stosowane w mieszankach topowych wyczynowych opon potrafią być niestabilne w wysokich temperaturach. Tam, odporność na wielokrotne nagrzewanie i studzenie nie jest potrzebna, opony te zazwyczaj zakłada się na felgę tylko raz. W Superbike Pro problem ten rozwiązaono poprzez zastosowanie najnowszej generacji polimerów oraz nowych technologii obróbki mieszanek gumowych. Trwałości sprzyjać ma także nieco niższa, w porównaniu z klasycznymi slickami, temperatura pracy. Umożliwia ona szybką jazdę nie tylko po krótkiej rozgrzewce, ale także ogranicza drastyczne zużywanie opony, zanim ta osiągnie właściwą temperaturę pracy.
Poza wszystkim o czym wspomnieliśmy wyżej, w nowym produkcie Pirelli kierowca znajdzie to, co najlepsze we włoskich oponach, czyli opasanie 0°, wyścigowy profil opony oraz karkas rozwijający powierzchnię kontaktu bieżnika w złożeniach, co pozwala na bardzo duże pochylenia motocykla w zakrętach, bez obawy o utratę stabilności.
Co, gdzie, kiedy?
O nowe gumy możecie już teraz pytać w oficjalnej sieci dealerskiej Pirelli. Dostępne rozmiary to przody 120/70R17 oraz tyły 180/55R17 lub 190/55R17. Oczywiście są to opony oznaczone jako NHS (not for highway service), a rozpoznacie je po czerwonym pasie na boku opony i oznaczeniu „PRO". Miłej zabawy na torze!
Więcej znajdziecie na www.pirelli.pl
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarzeAle ile za to cudo trzeba płacić?
Odpowiedz