tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Pirelli Aragon Round - trzecia runda Mistrzostw Świata
NAS Analytics TAG

Pirelli Aragon Round - trzecia runda Mistrzostw Świata

Autor: Reklama 2016.04.01, 14:56 Drukuj

W ten weekend hiszpański tor MotorLand Aragon będzie gościł serię MOTUL FIM Superbike World Championship już szósty raz z rzędu.

W ten weekend hiszpański tor MotorLand Aragon będzie gościł serię MOTUL FIM Superbike World Championship już szósty raz z rzędu. Tytularnym sponsorem rundy jest Pirelli, a oficjalna nazwa to Pirelli Aragon Round. Dla Pirelli to szczególna runda: pierwsza w Europie i przy pełnej obsadzie europejskich serii takich jak Puchar Superstock 1000 czy European Junior Cup. Do Aragonii Pirelli przywiezie łącznie 4484 opon!

Dodatkowo w poniedziałek po rundzie Mistrzostw Świata Superbike międzynarodowa prasa będzie miała możliwość przetestować najnowszą oponę supersportową - Pirelli Diablo Rosso III. Diablo Rosso III to ucieleśnienie 13. lat angażu Pirelli w serię World Superbike.

MotorLand Aragon zlokalizowany jest przy niedużej miejscowości Alcaniz w Aragonii, autonomicznym regonie Hiszpanii. Tor został zaprojektowany rzez słynnego niemieckiego architekta Hermanna Tilke i otwarty w 2009 roku. Podczas Mistrzostw Świata Superbike obiekt używany jest w konfiguracji dającej długość 5077 metrów - pełna konfiguracja to 5344 metry. Tor Aragon posiada agresywne podłoże wyjątkowo wymagające dla tylnej opony.

Pirelli przywiozło do Aragon 4484 opony. Głównie standardowe rozwiązania Diablo Superbike i Diablo Supercorsa SC oraz pojedyncze rozwiązania prototypowe (development solutions).

Opony Pirelli w klasie Superbike i Supersport

W Hiszpanii zawodnicy klasy Superbike będą mogli wybierać z aż siedmiu rozwiązań w ogumieniu Pirelli Diablo Superbike. Dostępne będą trzy mieszanki przednie oraz cztery tylne, dodatkowo opona kwalifikacyjna (tył) dostępna dla zawodników, którzy zakwalifikują się do drugiej sesji Superpole. Z przodu dostępna będzie prototypowa mieszanka SC1 S1699, która używana była także podczas pierwszych dwóch rund Mistrzostw Świata. Dodatkowo zawodnicy będą mogli korzystać także ze standardowej SC1 i SC2. Miękka SC1 debiutuje na Aragon w tym roku. Jej mieszanka nadaje się idealnie do użytku przy niższych temperaturach i na względnie zniszczonych torach. Często wybierana jest na torach posiadających „dziurawy” asfalt, dzięki właściwościom maksymalizującym powierzchnię styku opony z asfaltem. SC2 to opona średnio-twarda, dostępna także w pierwszych dwóch rundach Mistrzostw Świata.

Z tyłu dostępne będą cztery opony: standardowa, miękka SC0 obecna w Tajlandii, idealna do wysokich temperatur i gładkich torów. SC1 posiada pół-twardą mieszankę i sprawdza się przy warunkach pogodowych gdy np. dla SC0 jest zbyt zimno. Opcją dla tego rozwiązania będzie prototypowa SC1 U0989, wzmocniona na barku by dać lepsze wsparcie. Standardowa SC2, twarda mieszanka, dobrze sprawdzi się przy niższych temperaturach oraz na agresywnym, wymagającym podłożu. 

W klasie Supersport obecna będzie gama Diablo Supercorsa SC plus dwa dodatkowe rozwiązania (development solution). Z przodu znajdą się standardowe SC1 i SC2 oraz prototypowa S1485, która daje lepszą precyzję prowadzenia. Z tyłu: standardowa SC1 i prototypowa SC1 U0563.

Wszystkie klasy Mistrzostw Świata w razie zmiennych warunków pogodowych mogą korzystać z ogumienia Diablo WET oraz Diablo RAIN.

Zdję™cia
motul belka 420
NAS Analytics TAG
Zobacz również

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama

sklep Ścigacz

    na górę