Pierwszy sprawdzian
Z końcem Listopada na torze Sepang w Malezji odbyły się testy, w których 100% maszyn i zawodników to składy na sezon 2006. Niestety nie wszyscy byli obecni, m.in. zabrakło Ducati a co za tym idzie Sete Gibernau, oni testowali w Jerez.
Szkoda, bo nie ma w tym wypadku żadnej skali porównawczej. W odróżnieniu od jazd testowych w Walencji, tu na Sepang niektóre zespoły zaprezentowały się już w nowych barwach, np.: Gresini Racing w barwach Fortuny, po tym jak Telefonica Movistar odeszła całkowicie od współpracy z Hondą za "przehandlowanie" Daniela Pedrosy do Repsola.
Obecne były najważniejsze teamy producentów japońskich, czyli Repsol Honda, Fortuna Gresini Racing, Suzuki MotoGP, Gauloises Yamaha Team, Kawasaki Racing Team oraz nowe nabytki tych zespołów-Daniel Pedrosa, Casey Stoner, Chris Vermeulen oraz Randy DePuniet.
Motocykle były, jak zapewniali szefowie wszystkich zespołów, w specyfikacji na sezon 2006, dlatego teoretycznie jedyne, co może się w nich zmienić to wygląd owiewek, ale po wypowiedziach zawodników łatwo było się domyślić, że to nie do końca była prawda..
Testy w Sepang mają zwykle na celu wstępne ustawienia zawieszeń i długodystansowe testy opon, do których szczególnie przykładała się firma Bridgestone.
Nie zmienia to jednak faktu, że większość zawodników o nowych motocyklach wypowiada się pozytywnie, zaś szefowie mechaników powtarzają mantre "przed nami jeszcze sporo pracy". Można to uznać jedynie jako odpowiedzi wymijające, ale do początku sezonu jeszcze sporo zostało.
A co powiedzieli po testach sami zawodnicy?
Valentino Rossi - 60 okrążeń testowych: "Jestem naprawdę zadowolony z tego, co obecnie dokonaliśmy. Dobrze się czuję na nowej maszynie, jest ona bardziej stabilna od M1 z poprzedniego sezonu. W tych testach skupiliśmy się głównie na nowych oponach Michelin oraz wstępnych ustawieniach. Pod koniec dnia przesiadłem się na starą M1 i kontynuowałem wyłącznie testy opon."
Marco Melandri - 56 okrążeń testowych. "Całkiem nieźle, jeśli wziąć pod uwagę, że nie mieliśmy okazji na testy po mokrym lub suchym. Byłem przygotowany do symulacji wyścigu, w której miałem wypróbować cztery różne zestawy opon. Niestety deszcz pokrzyżował te plany. Mieliśmy dokonać tego samego z oponami na deszcz, tyle, ze z dwoma zestawami, niestety tor sechł zbyt szybko. Te testy są bardzo dobra sprawą. Przez cały weekend miałem niezły rytm i mogłem poprawić swoją jazdę."
Chris Vermeulen: "Jestem naprawdę zadowolony z testów. Pierwszy dzień spędziłem na poznawaniu toru i prowadzeniu tego motocykla, bo to tak naprawdę pierwszy mój test na GSV-R i oponach Bridgestone. Komentarz Johna (Hopkinsa) dotyczący motocykla jest bardzo obiecujący i mamy nadzieje, ze nowy silnik i zawieszenie sprawdzą się na kolejnych testach."
Najbardziej pracowicie weekend testów w Sepang spędzili jeźdźcy Kawasaki robiąc odpowiednio-152 okrążenia(Shinya Nakano) i 183 okrążenia(Randy DePuniet). Jak się potem okazało Randy ujeżdżał motocykl w specyfikacji '05, co być może wpływało na niemal 2-3sek. straty na okrążeniu do Nakano. Obaj zawodnicy są oczywiście wielce zadowoleni z testów, jednak Nakano narzekał na po kontuzyjne ból i sztywność lewej ręki.
Interesująco wypadli przyszłoroczni debiutanci. D.Pedrosa uzyskiwał doskonałe czasy, choć podobnie jak reszta zawodników, głównie testował ogumienie. Randy DePuniet i Chris Vermeulen nie mięli motocykli w pełnej specyfikacji '06 ale ich czasy i tak wypadają całkiem obiecująco biorąc pod uwagę, że oficjalny rekord toru to 2.03.253 należący do V.Rossiego a ustanowiony w 2004 roku.
A oto nieoficjalne czasy jazd testowych z 30.11.05:
1. Daniel Pedrosa | (Sp/Honda) | 2'02"76 |
2. Nicky Hayden | (Usa/Honda) | 2'02"79 |
3. Marco Melandri | (Ita/Honda) | 2'02"82 |
4. Shinya Nakano | (Jap/Kawasaki) | 2'02"93 |
5. John Hopkins | (Usa/Suzuki) | 2'03"10 |
6. Carlos Checa | (Sp/Honda) | 2'03"39 |
7. Colin Edwards | (Usa/Yamaha) | 2'03"61 |
8. Casey Stoner | (Aus/Honda) | 2'03"70 |
9. Valentino Rossi | (Ita/Yamaha) | 2'03"85 |
10. Toni Elias | (Sp/Honda) | 2'03"98 |
11. Randy DePuniet | (Fra/Kawasaki) | 2'04"27 |
12. Vermeulen | (Aus/Suzuki) | 2'04"50 |
13. James Ellison | (GB/Yamaha) | 2'05"00 |
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze