Piąta runda World Superbike na torze Imola
W najbliższy weekend Mistrzostwa Świata FIM Superbike docierają do Włoch, a dokładniej na tor wyścigowy Autodromo Enzoe Dino Ferrari w Imoli.
Będzie to piąta runda serii i czternasta impreza organizowana na legendarnym obiekcie. W poniedziałek po wyścigach odbędzie się także Pirelli SBK Track Day. Autodromo Enzo e Dino Ferrari został nazwany po Enzo Ferrarim, założycielu marki włoskich supersamochodów, oraz jego synu Dino. Tor posiada 4936 metrów długości, 9 zakrętów w prawo i 13 w lewo. To jeden z niewielu obiektów, który poprowadzono w przeciwnym kierunku do kierunku ruchu wskazówek zegara. Maksymalna szerokość to 15 metrów, minimalna 10. Imola na całym świecie znana jest jako obiekt techniczny i trudny.
Pirelli zaoferuje klasom Superbike i Supersport głównie standardowe rozwiązania w kwestii ogumienia, dokładnie takie, jakie można znaleźć w sieci dealerskiej Pirelli. W ofercie dla zawodników będą także pojedyncze rozwiązania prototypowe. Łącznie Pirelli przetransportuje na tor Imola 4602 opony, w tym także opony typu wet Pirelli Diablo Rain oraz opony intermediate Pirelli Diablo Wet. Jeśli jednak by nie padało, zawodnicy klasy Superbike mają do dyspozycji prototypowe rozwiązanie SC1 S1699 z przodu.. Ze standardowych rozwiązań dostępna będzie opona Pirelli Diablo Superbike SC2 o średniej twardości oraz nowa, twarda SC3.
Z tyłu także znajdą się dwa standardowe rozwiązania oraz jedno prototypowe. Prototypowe to SC0 T0611, które debiutowało w zeszłym roku na Imoli. Dzięki bardzo miękkiej mieszance SC0 T0611 świetnie radzi sobie przy wysokich temperaturach, oferując bardzo dużo przyczepności. Alternatywnie zawodnicy mogą używać standardowej SC0 oraz, w przypadku niższych temperatur, SC1.