Phillip Island - testy World Superbike i Supersport zakończone
W najbliższy weekend startuje sezon wyścigowy WSBK, a wczoraj i dziś odbywały się oficjalne, ostatnie testy klas Superbike i Supersport przed pierwszą rundą w roku 2011.
World Superbike
Na australijskim obiekcie Phillip Island zawodnicy kategorii World Superbike wyjechali na cztery sesje treningowe. Trzy z nich zdominował Hiszpan na Ducati, Carlos Checa. Wykręcił on czas o pół sekundy lepszy niż rekord toru dla tej klasy w wyścigu o Superpole, a kolejny zawodnik uzyskał o 0,618 sek gorszy wynik. Na drugim miejscu znalazł się również kierowca na Ducati, jednak nie z Althea Racing, ale z Teamu Effenbert-Liberty Racing – Sylvain Guintoli. Trzecia lokata to Jonathan Rea z Castrol Honda.
Anglik zaliczył upadek na przedostatniej sesji treningowej, przy prędkości ponad 210 km/h. Został przetransportowany do szpitala helikopterem, a efektem wypadku jest wybicie palca serdecznego lewej ręki i nadwyrężenie lewego nadgarstka, którego to przechodził wciąż rehabilitację po wypadku pod koniec ostatniego sezonu. Jonathan Rea może nie wystartować w następnej rundzie, a po jego wypadku na torze znalazł się pył, który przeszkodził wielu zawodnikom w polepszaniu czasów.
Czwarta lokata to Czech Jakub Smrz, a na piątej pozycji znalazł się Joan Lascorz na nowym Kawasaki ZX-10R. Mistrz Świata z sezonu 2010, Max Biaggi zajął dopiero szóste miejsce.
Połączone wyniki z testów World Superbike w dniach 21-22. lutego:
1 7 Checa C. (ESP) Ducati 1098R 1'30.578
2 50 Guintoli S. (FRA) Ducati 1098R 1'31.196
3 4 Rea J. (GBR) Honda CBR1000RR 1'31.206
4 96 Smrz J. (CZE) Ducati 1098R 1'31.654
5 17 Lascorz J. (ESP) Kawasaki ZX-10R 1'31.866
6 3 Biaggi M. (ITA) Aprilia RSV4 Factory 1'31.870
7 84 Fabrizio M. (ITA) Suzuki GSX-R1000 1'32.113
8 33 Melandri M. (ITA) Yamaha YZF R1 1'32.122
9 58 Laverty E. (IRL) Yamaha YZF R1 1'32.137
10 66 Sykes T. (GBR) Kawasaki ZX-10R 1'32.272
11 41 Haga N. (JPN) Aprilia RSV4 Factory 1'32.299
12 12 Waters J. (AUS) Suzuki GSX-R1000 1'32.394
13 111 Xaus R. (ESP) Honda CBR1000RR 1'32.405
14 91 Haslam L. (GBR) BMW S1000 RR 1'32.413
15 52 Toseland J. (GBR) BMW S1000 RR 1'32.880
16 11 Corser T. (AUS) BMW S1000 RR 1'32.994
17 86 Badovini A. (ITA) BMW S1000 RR 1'33.233
18 67 Staring B. (AUS) Kawasaki ZX-10R 1'33.398
19 6 Yanagawa A. (JPN) Kawasaki ZX-10R 1'33.432
20 121 Berger M. (FRA) Ducati 1098R 1'33.485
21 44 Rolfo R. (ITA) Kawasaki ZX-10R 1'33.514
22 2 Camier L. (GBR) Aprilia RSV4 Factory 1'33.560
23 8 Aitchison M. (AUS) Kawasaki ZX-10R 1'33.721
World Supersport
Zawodnicy tej klasy, tak samo jak w przypadku Superbików, do dyspozycji mieli cztery sesje treningowe w trakcie dwóch dni. Trzy biegi zdominował Fabien Foret z Hanspree Ten Kate Honda, uzyskując finalnie czas o 0,014 sekundy lepszy niż Broc Parkes na Kawasaki ZX-6R. Na trzecim miejscu znalazł się również kierowca fabrycznego teamu Zielonych, David Salom.
Jednak to co interesuje najbardziej, to wyniki polskiego zespołu Bogdanka PTR Racing. Paweł Szkopek skupił się na utrzymaniu dobrego tempa w trakcie każdej sesji. W poniedziałek wykręcił siódmy czas, natomiast we wtorek spadł na 16. lokatę, która była też jego finalną pozycją po testach.
Paweł Szkopek:
„Jestem bardzo zadowolony, ponieważ nie tylko poprawiłem swój własny rekord okrążenia toru Phillip Island, ale także regularnie utrzymywałem tempo poniżej mojej starej „życiówki” na długim dystansie i nie mogę już doczekać się weekendu. Myślę, że mogę jeszcze poprawić swoje czasy podczas treningów i kwalifikacji, dlatego liczę na punkty w niedzielę.”
James Ellison zaliczył w poniedziałek upadek, przez co opuścił drugą sesję. Po pierwszym treningu miał 5. lokatę. Anglik wrócił na tor we wtorek, wykręcając 12. czas, który okazał się być też jego finalną lokatą w łączonej klasyfikacji z całych testów. Jutro przejdzie operację zerwanego ścięgna, ale nie wiąże się ona z żadnym ryzykiem i ma na celu przywrócenie pełnego zakresu ruchów kolana przed niedzielnym wyścigiem.
James Ellison:
„To był udany test, ponieważ na mokrym torze byłem najszybszy, a na suchym miałem bardzo równe tempo. Nie mogę się już więc doczekać niedzielnego wyścigu. Niestety, przewróciłem się podczas pierwszej sesji i uszkodziłem ścięgno w lewym kolanie. Miałem drobne problemy z poruszaniem się na motocyklu, więc jutro przejdę operację, która uśmierzy ból i pozwoli mi na większy zakres ruchu. Może nie będę w niedzielę w idealnej formie, ale w wystarczająco dobrej, aby liczyć na udany wyścig i dam z siebie wszystko.”
Połączone wyniki z testów World Supersport w dniach 21-22. lutego:
1 99 Foret F. (FRA) Honda CBR600RR 1'33.904
2 23 Parkes B. (AUS) Kawasaki ZX-6R 1'33.918
3 44 Salom D. (ESP) Kawasaki ZX-6R 1'34.183
4 21 Marino F. (FRA) Honda CBR600RR 1'34.726
5 11 Lowes S. (GBR) Honda CBR600RR 1'35.019
6 22 Tamburini R. (ITA) Yamaha YZF R6 1'35.249
7 9 Scassa L. (ITA) Yamaha YZF R6 1'35.272
8 4 Rea G. (GBR) Honda CBR600RR 1'35.381
9 127 Harms R. (DEN) Honda CBR600RR 1'35.435
10 91 Dell'Omo D. (ITA) Triumph Daytona 675 1'35.697
11 7 Davies C. (GBR) Yamaha YZF R6 1'35.819
12 77 Ellison J. (GBR) Honda CBR600RR 1'35.964
13 55 Roccoli M. (ITA) Kawasaki ZX-6R 1'36.067
14 117 Praia M. (POR) Honda CBR600RR 1'36.126
15 60 Ivanov V. (UKR) Honda CBR600RR 1'36.207
16 28 Szkopek P. (POL) Honda CBR600RR 1'36.314
17 34 Quarmby R. (RSA) Triumph Daytona 675 1'36.441
18 69 Jezek O. (CZE) Honda CBR600RR 1'36.617
19 31 Iannuzzo V. (ITA) Kawasaki ZX-6R 1'36.689
20 8 Chesaux B. (SUI) Honda CBR600RR 1'36.713
21 5 Lundh A. (SWE) Honda CBR600RR 1'37.074
22 10 Toth I. (HUN) Honda CBR600RR 1'37.434
23 19 Pirotta M. (AUS) Honda CBR600RR 1'38.119
24 25 Jerman M. (SLO) Triumph Daytona 675 1'38.285
25 87 Marconi L. (ITA) Yamaha YZF R6 1'38.828
26 38 Nemeth B. (HUN) Honda CBR600RR 1'39.053
Komentarze 5
Pokaż wszystkie komentarzenajlepsze by miał z Racera
Odpowiedzszkopek z kim jest w timie i kiedy i o której pierwsza relacja w eurosporcie ?
OdpowiedzNiedziela 27.02 godz 03:15 AM
Odpowiedzdzieki
Odpowiedzteam BMW jeździ drużynowo, wszyscy takie same czasy ;P
Odpowiedzprawie seunda róznicy miedzy najlepszym na bmw a najgorszym to nie tak samo .
OdpowiedzKawasaki całkiem zacnie :) rozczarowało mnie BMW...
OdpowiedzPaweł już przyziemienie zaliczył? bo na foto kombi i motocykl takie "ulepszane"
OdpowiedzTe klapki daytony nijak nie pasują kolorystycznie do reszty....zorganizujcie mu jakieś buty.Przecież to Mistrzostwa Swiata!!!
Odpowiedzdopiero 4 sezony mają, co sie przypiepszasz;) ile razy mozna je przefarbowywać?
OdpowiedzNie przypieprzam się tylko pytam ,po co konkurs na malowanie artystyczne kasku skoro trzeba zacząć od butów...i zdaje się rękawiczek....
Odpowiedzi tak i tak się poździerają. a teraz jest przynajmniej kolorowy i widoczny:) Mimo tego, z całych sil zycze bogdance najlepszych wyników i braku gleb:)
Odpowiedzźeby raz ;)
Odpowiedz