Pharao-X PX1 - buty bud¿etowe
W kwestii bezpieczeñstwa na motocyklu offroadowym wa¿ne s± trzy rzeczy: kask, który ochroni nasz± czachê przed roz³upaniem, nakolanniki broni±ce skrêtu kolan oraz buty – najwy¿sza forma lansu. Ten ostatni element nigdy nie mo¿e byæ bagatelizowany. Skrêcenie kostki jest bolesne, a czêsto majtaj±ca siê w okolicach kó³ zêbatych noga musi byæ odpowiednio chroniona. Czy w takim wypadku mo¿na sobie pozwoliæ na zakup butów z ni¿szej pó³ki cenowej?
Buty Pharao-X z ich oldschoolowym designem (kto wymy¶li³ to logo?), na zdjêciach nie wygl±daj± zbyt spektakularnie. Czarny kolor, zero bajerów. Do tego s± wrêcz toporne – plastik twardy, podeszwa wyj±tkowo gruba. Cztery plastikowe klamry zapinaj± siê jak narciarskie trzewiki z czasów, kiedy „deski” by³y deskami. Tylko, ¿e... to bardzo dobrze! Pró¿no szukaæ tu tandeciarstwa, a owa toporno¶æ, w praniu wychodzi na plus. Po kilku wypadach na tor i w teren, buty nie pokaza³y krzty zu¿ycia. Gruba podeszwa wygl±da mo¿e i groteskowo, jednak sprawdza siê wyj±tkowo dobrze. Szwy s± równie grube, a blacha os³aniaj±ca przód pewnikiem jest wyci±gniêta z jakiego¶ niemieckiego ci±gnika rolniczego.
Ok, s± wytrzyma³e – czy jednak wygodne? Zanim odpowiemy sobie na to pytanie, nale¿y wspomnieæ o dwóch sprawach. Pierwsza to brak ¿elowej skarpety stabilizuj±cej kostkê, druga to brak zawiasu. W tym przedziale cenowym to normalka, która ci±gnie za sob± konsekwencje. Pharao-X PX1 s± bardzo wygodne, niestety nie zapewniaj± odpowiedniego trzymania w rejonie kostki. Brak skarpety odczuwa siê do¶æ wyra¼nie, zw³aszcza, je¶li mówimy o je¼dzie po torze motocrossowym. A przecie¿ niedu¿o dro¿sze buty Wulf (wynalazki, w których spêdzi³em zesz³y sezon), ¿elowe wk³adki posiadaj±.
Dla kogo s± Pharao-X? Je¿eli trenujecie zawodniczo, je¼dzicie czêsto i ostro, testowane przez nas buty zaproponuj± za ma³o. Brak zawiasu oraz usztywnienia kostki, do¶æ du¿a waga i plastikowe klamry do wyczynu siê nie nadaj±. Ale, ale – ka¿dy endurowiec-turysta powinien byæ zadowolony! Bo produkt ten jest wytrzyma³y, przyzwoicie wykonany i wygodny. Ca³kiem nie¼le radzi sobie podczas wodnych przepraw, w sytuacji kryzysowej zadowoli przyzwoit± ochron±, a po kilkugodzinnym wypadzie w teren pewnikiem nie odczujecie przesadnego zmêczenia w dolnych czê¶ciach cia³a. Plusy potêguje niez³a cena.
Cena: 149,95 €
Nasza ocena w skali 1-6: 4 (osoby z wyczynowym zaciêciem niech odejm± jedno oczko)
Gdzie to kupiæ: Polo Motorrad
|
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze