Peugeot Speedfight 2 AC - opis u¿ywanego skutera
Prezentacja używanego Speedfighta - czyli jego wady i zalety
Jestem dumnym posiadaczem jednośladu, jakim jest Peugeot Speedfight 2 AC. Mam zamiar trochę przybliżyć Wam zalety i wady tego „wojownika".
Wstęp - trochę historii
Speedfight 2 jest jednym z bardziej znanych i popularnych skuterów w naszym kraju, jak i za jego granicami. Model ten wszedł na rynek w 2000 roku, czyli 3 lata po jego poprzednim modelu Speedfight. Przez 7 lat produkcji tego modelu, producent mile nas zaskakiwał. Powstały różne wersje kolorystyczne, oraz wersje limitowane jak np. X-Race czy WRC. Skuter produkowany jest w dwóch wersjach silnika 50cc i 100cc, zarówno chłodzony powietrzem (AC) jak i cieczą (LC). Poddane lekkiej modyfikacji światła zwane również "kocimi oczami" będące znakiem rozpoznawczym francuskiego skutera zostały zmienione zgodnie z kanonami obowiązującymi w motoryzacyjnej modzie. Dziś będę opisywał mój skuter. Jest to wersja chłodzona powietrzem, rocznik 2007 o przebiegu ponad 7000 km.
Wygląd i stylistyka - miłość od pierwszego wejrzenia
Byłem posiadaczem wielu skuterów, różnych marek. O Speedfight'cie miałem nie zbyt dobre zdanie. Myślałem, że jest to przereklamowany skuter, o zbytnio bajeranckim wyglądzie - lecz myliłem się. Gdy pierwszy raz ujrzałem go na żywo, od razu przypadł mi do gustu - jeszcze tego samego dnia go kupiłem. Jest to dość duży skuter, o sportowym wyglądzie.
Posiada wloty powietrza zakryte plastykową kratką, z przodu ciekawą atrapę osłony chłodnicy, owiewki o sportowych zarysach. Na kolejny plus zasługuje duża i bardzo wygodna kanapa, która spokojnie pomieści kierowcę i pasażera. Kierujący ma dużo miejsca na nogi, a pasażer ma specjalnie dla niego przygotowane, wysuwane podnóżki. Bagażnik także nie jest zbyt mały, zmieści się w nim kask integralny (nawet duża XL-ka), bądź 5-cio litrowy karnister z paliwem. Po otwarciu kanapy są także dwa korki - paliwo i olej.
Posiadam normalną wersję kolorystyczną, czarno - siwe owiewki. Są jednak wersje typu WRC, które posiadają ciekawe malowanie zarówno owiewek, jak i felg oraz amortyzatorów.
Moc i silnik - czyli serce pojazdu
Manetka gazu jest bardzo delikatna, wystarczy lekko odkręcić ją, a pojazd bardzo ładnie przyspiesza. Skuter ten po zdjęciu blokad osiąga prędkość maksymalną w granicach 70 - 75 km/h, co jest bardzo dobrym wynikiem, jak na skuter o pojemności 49cc.
Maszyna dobrze czuje się na wysokich obrotach, jednak z małymi też nie ma problemu. Na dużych obrotach słychać ładną i równą pracę silnika. Przy starcie ciężko jest trzymać się niskich obrotów, lecz przy dobrym wyczuciu skutera możemy trzymać się równych, niskich obrotów.
Jeśli chodzi o przeniesienie napędu, czyli naszą przekładnię , to jedyną rzeczą jaką zrobiłem po około 6000km, była wymiana rolek w wariatorze, ponieważ poprzedni właściciel tego nie zrobił i były one prawie kwadratowe. Oczywiście wymieniłem także olej przekładniowy. Dzwon i pasek napędowy były jak nowe, oryginalne Peugeot'owskie.
Speedfight 2 jest doskonały do tuningu. Możemy dostać ogromną ilość części tuningu mechanicznego jak i optycznego, które pozwolą nam jeszcze lepiej udoskonalić nasz skuter.
Do 50-tki możemy wstawić cylinder o pojemności 70cm3, a do 100-tki - 124cm3, które dadzą nam sporo koników. Optycznie możemy zakupić piękny licznik w chromowanej ramce, z prędkościomierzem, wskaźnikiem obrotów, temperatury itd. firmy KOSO, lub komplet tuningowych plastików z ekstra wlotami takich firm jak TNT czy STR8 nawet w kolorze Carbonu!
Jazda testowa - czyli jak się prowadzi
Pierwsze wrażenie jakie można odnieść wsiadając na tego „rumaka" to komfort i swoboda jazdy. Siedzi się naprawdę wygodnie, mamy dużo miejsca na nogi jak i dla pasażera. Prowadzi się też nie nieźle, ponieważ mamy do dyspozycji przedni, jednostronny wahacz, który częściowo tłumi nierówności na drodze oraz bardzo dobre tylne zawieszenie. Użytkownicy chwalą sobie jego optymalne zestrojenie będące nie za twarde i nie za miękkie. Skuter pewnie wchodzi w zakręty które są jego żywiołem, dopiero tam pokazuje "lwi pazur". Zaskoczył mnie na początku pewnością wykonywania tych manewrów. Nawet przy znacznej prędkości koła nie miały tendencji do uślizgów. Skuter bardzo dobrze nadaje się na dziurawe, polskie drogi. Jeżdżąc w dalekie trasy, jedzie się bardzo wygodnie i bezpiecznie, ponieważ skuter wyposażony jest bardzo mocne hamulce (w mojej wersji z przodu hamulec tarczowy, z tyłu hamulec bębnowy).
Podsumowanie - czyli kilka słów na koniec
Speedfight 2 to skuter, obok którego nie można przejść obojętnie. Do ciekawej stylistyki dodano również ciekawe i niebanalne wersje kolorystyczne, tak że każdy znajdzie coś dla siebie. Skuter w wersji Peugeot 206 lub 307 robi wrażenie! Może nie jest on królem szos pod względem osiągów ale wielu osobom zapiera dech w piersiach i jest obiektem westchnień wielu nastolatków, dla których jest on stworzony. Podsumowując tego „wojownika" to warto w niego zainwestować, bo będzie służył nam przez ładne kilkanaście sezonów. Z ręką na sercu mogę polecić wszystkim ten skuter, ponieważ jeszcze nigdy mnie nie zawiódł. Bardziej opłaca się kupić firmowy, nawet używany skuter, niż nowego chińczyka.
|
Komentarze 52
Poka¿ wszystkie komentarzeWitam poczebujê os³onê cylindra do spida 2 LC glatzandrzej@gmail.com
Odpowiedz¦iemanko mam spida 2 LC i ostatnio mechanik tak zrobi³ mi spida ¿e do przek³adni oleju nie nala³ i jak siê domy¶laæie to niestety zrobi³ mi nieprzewidziany wydatek a wiêc ile musi byæ podk³adek pod jedn± z zêbatek bo ja mam jednom a stego co siê zd±¿y³em z orjêtowaæ to powinny byæ trzy czyli, od spodu nylenowa potem ta æiêka metalowa i z góry æiêka i to powinno tak byæ mo¿e siê mylê,ale proszê o pomoc Andrzej
OdpowiedzSpróbuj na www.racing-planet.pl /
OdpowiedzDziêki za namiary Andrzej
Odpowiedzodlaczylem akumulator do naladowania podlaczylem i nie odpala mi teraz z rozrusznika co sie stalo?
Odpowiedzalbo rozrusznik pad³
OdpowiedzJe¶li ³adowa³e¶ go prostownikiem to mówiê ci ¿e ten akumulator nadaje siê ju¿ na ¶mietnik.
OdpowiedzPeugeot Speedfight2 wskazniki, jak wymienic zarowki???
Odpowiedzile on kosztuje?
OdpowiedzCh³opaki pomó¿cie mam speeda z 2008r. Ac (powietrze) w tym roku wsadzi³em w niego zestaw Polini 70 ccm (8 KM) , polerowany krociec ssacy (wiekszy taki :) ) , wymieni³em wa³ Top racing , zwiekszylem...
Odpowiedzkolego przelozenia zmien wstaw od lc bo tez mam ten sam problem co ty
Odpowiedzkolego mam to samo zamontowalem airsala 70cc zestaw polini speed control i leovince zx dysze mam 80 i stozek polini i v max ledwie 73 ac maja krutsze przelozenia od lc jedyny rayunek zmiana przelozen
OdpowiedzPeugeot Speedfight 2 AC Mam ogromn± pro¶bê: niech odpowie mi kto¶ na to pytanie kto zna odpowied¼; Kiedy jade na 3/4 gazu to jedzie mi spokojnie 80km/h ale jak wtedy dam pe³ny gaz to tak jakby mi ...
Odpowiedz