tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Pedrosa po testach w Walencji - Wiele się nauczyliśmy - Wywiad
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

Pedrosa po testach w Walencji - Wiele się nauczyliśmy - Wywiad

Autor: Michał "Mick" Fiałkowski 2007.11.09, 17:46 Drukuj

Po udanym debiucie rok temu, w swoim drugim sezonie w królewskiej klasie Hiszpan Dani Pedrosa liczył z pewnością na wiele więcej niż dwa zwycięstwa i tytuł wicemistrza świata. Plan nie powiódł się - głównie z powodu problemów z motocyklem i oponami - ale 22'latek z Sabadell jest gotowy do walki dzięki nowej Hondzie RC212V 2008.

Reprezentując fabryczny zespół HRC - Repsol Honda - Pedrosa wicemistrzostwo wywalczył rzutem na taśmę, wygrywając ostatni wyścig sezonu. Było do dopiero drugie w tym sezonie i czwarte w dwuletniej karierze w MotoGP zwycięstwo. W lipcu Hiszpan triumfował w Grand Prix Niemiec jednak na nowej nawierzchni toru Sachsenring problemy mieli wszyscy motocykliści korzystający z ogumienia Bridgestone, co zniekształciło nieco wagę tego sukcesu.

Podobnie jak inni zawodnicy dosiadający w tym roku nowego modelu RC212V, Pedrosa narzekał z kolei na słaby silnik i niedopracowane podwozie, które uniemożliwiły mu uzyskanie lepszych rezultatów.

We wtorek Hiszpan otrzymał do dyspozycji nową, ulepszoną wersję wyścigówki HRC i oto co miał do powiedzenia po pierwszych dwóch dniach testów:

Jakie są Twoje pierwsze wrażenia po testach nowego motocykla?
Dani Pedrosa:
Jest zupełnie inny niż maszyna z minionego sezonu, więc także moje odczucia zupełnie się różną. Myślę, że musimy jeszcze sporo nad nim popracować zanim będzie można wyrazić jednoznaczną opinię.

Jakie zmiany są najważniejsze w porównaniu z modelem 2007?
Najbardziej w oczy rzuca się pozycja za kierownicą.

W poniedziałek zespół Repsol Honda ogłosił, że będzie kontynuował swoją współpracę z producentem ogumienia Michelin. Jesteś zadowolony z tej decyzji?
To bardzo ważny krok, ale musimy poczekać, aby zobaczyć jak nowe mieszanki będą współpracować z nową maszyną. Będziemy musieli wspólnie sprawić, aby okazało się to dobrą decyzją, ponieważ do tej pory opony nie spisywały się najlepiej. Jestem głodny rezultatów, których tak bardzo brakowało nam w tym roku.

Czy testowałeś w tym tygodniu nowe mieszanki ogumienia?
Przetestowałem kilka kombinacji, ale nie były to nowe opony. Najważniejsze jest to, że sytuacja znacznie poprawiła się podczas ostatnich kilku wyścigów sezonu, ale nadal musimy jeszcze zrobić kilka kroków do przodu, gdyż wiele brakuje nam do idealnych wyścigów w każdy weekend.

Który moment sezonu 2007 był dla Ciebie tym najlepszym?
Niestety nie mieliśmy w tym roku żadnych dobrych momentów. Dla mnie „moment" to nie konkretny dzień ale pewien okres czasu, a w tym rozumieniu nie było żadnego dobrego momentu w tym sezonie.

A co jeśli chodzi o złe momenty?
Było ich sporo w połowie sezonu, kiedy opony nie działały prawidłowo na wielu torach.

Rok temu byłeś piąty w klasyfikacji generalnej. Ten sezon zakończyłeś jako wicemistrz i znów wygrałeś dwa wyścigi, mimo bardzo wielu problemów. Jesteś zadowolony?
Oczywiście jestem o wiele bardziej zadowolony niż rok temu, ale jeśli chodzi o poziom, na jakim był nasz pakiet, to w ogóle nie jestem. Mieliśmy zbyt wiele problemów, ale musimy patrzeć na pozytywne strony. Podsumowując i odpowiadając na pytanie: jestem zadowolony, ale nie do końca.

Przygotowania do przyszłego sezonu zaczęły się już dwa dni po ostatnim wyścigu tego. Co zrobić, aby nie wypalić się przy takim tempie?
Myślę, że to kwestia otwartego umysłu i przyzwyczajenia. Trzeba zdawać sobie sprawę z faktu, że testy są bardzo ważne i trzeba wykorzystać je do znalezienia wielu istotnych rozwiązań.

Jak wspominasz wsparcie uzyskanie od kibiców podczas wyścigu w Walencji?
Prawda jest taka, że na każdym torze, podczas każdego wyścigu słyszysz kibiców i czujesz i wsparcie. Fani zawsze są dla mnie bardzo ważni, ponieważ moje stosunki z nimi są zupełnie inne niż te z dziennikarzami, którzy krytykują wszystko na każdym kroku. Bardzo doceniam wsparcie kibiców.

Mówi się, że uczymy się na błędach. Myślisz, że Ty, zespół i HRC nauczyliście się wiele w tym sezonie?
Mój zespół tak. Nauczyliśmy się bardzo wiele, próbując różnych rozwiązać i starając się naprawić jakoś problemy z którymi się zmagaliśmy. Jeśli chodzi o fabrykę, to ciężko powiedzieć, czy te same błędy nie zostaną powtórzone.

Jak wygląda Twój rozkład zajęć na resztę roku?
Wezmę udział tylko w testach w Jerez a po nich będę odpoczywał. Mam nadzieję, że uda mi się dobrze spędzić wolny czas podczas tych „wakacji" oraz Świąt.

Dani Pedrosa - fakty

Wiek 22 lata
Urodzony 29.09.1985 Sabadell/Hiszpania
Mieszka Londyn/Wielka Brytania
Waga 51 kg.

Kariera w Grand Prix

Pierwsza Grand Prix Japonia 2001 (125ccm) / Hiszpania 2006 (MotoGP)
Pierwsze pole position Japonia 2002 (125ccm) / Chiny 2006 (MotoGP)
Pierwsze podium Walencja 2001 (125ccm) / Hiszpania 2006 (MotoGP)
Pierwsze zwycięstwo Holandia 2002 (125ccm)/ Chiny 2006 (MotoGP)
Zwycięstwa 27 (4xMotoGP, 15x250ccm, 8x125ccm)
Wizyty na podium 57 (16xMotoGP, 24x250ccm, 17x125ccm)
Pole Position 27 (9xMotoGP, 9x250ccm, 9x125ccm)
Mistrzowskie tytuły 3 (2x250ccm, 1x125ccm)


NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górę