Otwierany od ty³u kask bez zapiêcia
Takiego kasku nie widzieliście. Vozz działa jak szczękowiec, ale zamiast szczęki otwiera się jego tylna część. Do tego nie ma zapięcia pod szyją...
W ostatnim czasie bardzo dużo mówi się o tzw. "inteligentnych kaskach", które implementują najnowsze technologie do konceptu od lat w założeniach niezmienionego. Kask zakłada się na głowę, zapina pod szyją i odkręca manetkę. O ile technologia produkcji kasków, poczynając od materiałów, na aerodynamice kończąc, poszła do przodu o lata świetlne, tak same założenia pozostają bez zmian. Australijczycy stojący za marką kasków Vozz podeszli do sprawy zupełnie inaczej.
Vozz RS 1.0 otwierany jest od tyłu, niczym bagażnik w samochodzie. Przypomina to w konstrukcji kask szczękowy. Co stoi za takim rozwiązaniem? Z racji tego, że otwór na spodzie kasku nie spełnia teraz żadnej funkcji przy zakładaniu,może być on dużo mniejszy, a to pociąga za sobą sporo zmian. Po pierwsze, mniejszy otwór "na głowę" poprawia aerodynamikę kasku (lepsze wygłuszenie, brak efektu szarpania głową podczas jazdy z wyższymi prędkościami). Po drugie, dzięki temu można było zrezygnować z zapięcia pod szyją. To dość radykalne podejście, ale Vozz spełnia normy DOT i ECE, więc w teorii jest równie bezpieczny, co tradycyjne kaski. Poniżej wideo w detalu opisujące jego działanie (w języku angielskim):
Obecnie Vozz dostępny jest tylko w Australii, ale od przyszłego roku ma trafić także do Europy i Stanów Zjednoczonych. Cena w Australii po przeliczeniu na złotówki przekracza 3500 zł, ciężko jednak przewidzieć na tym etapie ile kask może kosztować w Europie. Jak bardzo intrygujące nie było to rozwiązanie, za 3500 zł można kupić dwa dobre, markowe szczękowce.
Foto: Vozz
Komentarze 6
Poka¿ wszystkie komentarzecena 888$ Australijskich - 650U$. Masakra...
Odpowiedzraczej martwi± mnie ceny kasków takich marek jak AGV , HJC , i wielu innych które nie zas³uguj± na swoje ceny ni¿ tego wynalazku
Odpowiedzno nie wiem czy da radê za 3500 kupiæ 2 markowe kaski - bo Schuberth SR 1 to koszt oko³o 2 tys , jak zwykle w³±czy³o siê typowe polskie biadolenie o kapu¶cie , bieda zawsze bied± bêdzie . Z drugiej...
OdpowiedzMam mieszane uczucia. Wydaje mi siê ¿e podczas wypadku siê otworzy i wtedy staje siê bezwarto¶ciowy... jak nasze ¿ycie. Z drugiej strony szybko¶æ zak³adania i lepsze dopasowanie pod szyj± robi± ...
Odpowiedza pasek w tradycyjnym przy wypadku moze sie urwac... itd itp
OdpowiedzW kategorii szybko¶ci zak³adania i zdejmowania ten kask ma rekord ¶wiata. Zamiast kodu QR kask powinien mieæ jakie¶ oznaczenia ze strza³± w stylu "Emergency opening", bo nie ka¿dy ratownik bêdzie...
OdpowiedzKask bardziej na tor lub wy¶cigi. W³a¶nie zapiêcie jest jedn± z wiêkszych zalet kasku do codziennego u¿ytku, poniewa¿ mo¿na kask zapi±æ na r±czce od plecaka b±d¼ z³apaæ za zapiêcie. Oczywi¶cie ...
Odpowiedzod kasku do polityki w 3 linijk?! szacun!
OdpowiedzKoncepcja ciekawa. Je¶li bêdzie funkcjonalny w praktyce to mo¿e pomys³ chwyciæ. Jest tylko jedno ale. Cena jest absurdalna. Za o po³owê mniejsze pieni±dze kupiê dobry kask.
Odpowiedz