Ossa Enduro 250i/300i - poza szablonem
Jeśli sądzicie, że w świecie enduro nic nie jest już w stanie Was zaskoczyć, rzućcie okiem na nową konstrukcję Ossy. Hiszpański producent motocykli trialowych coraz śmielej poczyna sobie na offroadowym poletku, a model Enduro 300th jest tego świetną ilustracją.
Przyglądając się zdjęciom i studiując informacje producenta trudno w tej chwili ocenić, czy Ossa Enduro 250i/300i to konstrukcja przełomowa, nieszablonowa, czy po prostu przekombinowana. Do napędu wykorzystany został zmodyfikowany silnik z trialówki TR280i, ale niecodzienne jest jego umiejscowienie w ramie, którego nie potrafimy określić inaczej niż „tyłem do kierunku jazdy”. Wtryskowy układ zasilania znajduje się z przodu, tuż za przednim kołem, dyfuzor upakowano wewnątrz ramy za cylindrem silnika i pod siedzeniem kierowcy. Niecodzienną formę i ma także zbiornik paliwa, plastiki i kilka innych detali. W zawieszeniach wykorzystano elementy Ohlinsa. Dzięki lekkiej ramie ze stali chromowo-molibdenowej producent deklaruje masę własną pojazdu poniżej 100kg. Motocykl trafi do produkcji wiosną 2013.
Czy tak awangardowa konstrukcja przekona do siebie miłośników enduro, dla których poza suchymi danymi technicznymi ważna jest także wytrzymałość, niezawodność i łatwość obsługi? Przekonamy się o tym już wkrótce.
|
Komentarze 4
Poka¿ wszystkie komentarzeMo¿e siê czepiam ale Yamaha ju¿ w 2010 na to wpad³a.
Odpowiedzjakby jeszcze jaki¶ szosowy motor z takim silnikiem zrobili to by by³o w ogóle miodzio. Ale i tak dobrze, ¿e 2suwy wracaj± do ³ask.
OdpowiedzUkryty pod siedzeniem dyfuzor mo¿e siê okazaæ ¶wietnym rozwi±zaniem dla Hard Endurowców lub dla osób którzy je¿d¿± super enduro ze wzglêdu na brak mo¿liwo¶ci jego uszkodzenia !!!!! rewelacja ! ja ...
OdpowiedzJestem bardzo ciekawy tego motocykla, lecz uwa¿am z góry, ¿e wydech pod ty³kiem mo¿e nie pasowaæ wielu motocyklistom offroadowym. Ale liczê, ¿e wszystko bêdzie ok :)
Odpowiedz