Organizacja MMP sezonu 2005
W bieżącym sezonie 2005, tak jak w latach poprzednich, rozegranych zostanie 6 rund, cztery na torach w Poznaniu i po jednej w Brnie oraz Moście. Mistrzostwa Polski nadal rozgrywane będą w trzech klasach, mianowicie Supersport 600, Superbike oraz Superstock, wcześniej istniejącej pod nazwa Stocksport. Tym razem również klasy Supersport i Superbike „ścigać się” będą osiem razy w ciągu całego roku, co wymusza dwukrotny start w jeden weekend podczas dwóch z sześciu rund. Superstocki ścigają się w ten sposób już od sezonu 2002.
O puchar PZM walki rozgrywane będą również między zawodnikami trzech klas, mianowicie Pretender wcześniej pod nazwą Amator, Rookie (wcześniej Sport) oraz nowoutworzoną Superstock 600. Ostatnia ma być alternatywą dla niedysponujących sumą do zbudowania ”Supersporta 600”, będzie to bowiem klasa dla motocykli o bardzo zminimalizowanym zakresie modyfikacji.
Wprowadzony też został ponownie limit czasowy dla klas amtorskich. Motocykliści, którzy wykręcili w sezonie 2004 czasy poniżej 1:53s nie będą mogli startować w klasie Pretender, a po „złamaniu bariery” 1:47s także w klasach Rookie oraz Superstock 600 (wymagane licencje kategorii B). Dwie ostatnie klasy będą mogły tym razem wziąć udział w obu zagranicznych rundach, mianowicie torach w Brnie oraz Moście.
Tak jak w roku poprzednim również i w tym wyścigi „jednego modelu” zagoszczą na torze w Poznaniu. A mianowicie zachowana zostanie klasa Suzuki GS 500cup, ciesząca się w ubiegłym sezonie sporym zainteresowaniem. Będziemy mogli oglądać również wyścigi Aprilii RS 125 oraz 50, Hyousung’a 650, a także zawody Supermoto motocykli MZ.
Zdjęcia: www.debosz.com
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze