ODES Pathcross 1000: quad stworzony do zadań specjalnych w terenie
Quady z homologacją drogową są często pożądanym pojazdem, który można wykorzystać nie tylko jeżdżąc po bezdrożach lub torach motocrossowych. Wystarczy taką maszynę zarejestrować i zyskujemy uniwersalny pojazd, którym dojedziemy wszędzie. Dosłownie!
Posiadające homologację drogową quady użytkowe i rekreacyjne, to nie lada gratka dla prawdziwych miłośników jazdy w terenie. Świetnie sprawdzą się zarówno w trudnym terenie, nie oszukujmy się, do takich zadań zostały stworzone, ale także spokojnie dojedziemy nimi do pracy, czy sklepu, bez obaw o kłopoty z prawem.
Jedną z ciekawszych maszyn jest ODES Pathcross 1000, który możemy zakupić w wersji S z krótkim rozstawem osi oraz Max Pro z długim rozstawem osi. Wystarczy po prostu zdecydować, która z długości pojazdu oraz oczywiście waga nam bardziej odpowiada. Teoretycznie różnica wagi pomiędzy nimi nie jest duża, wynosi tylko 15 kilogramów, ale w terenie właśnie te 15 kilogramów (więcej lub mniej) może robić różnicę.
Co poza tym? Poza różnicą w długości, maszyny są praktycznie identyczne. Obie są napędzane ośmiozaworowym, chłodzonym cieczą silnikiem V-Twin o pojemności 976 cm3, który uzyskuje maksymalną moc 87 KM (63,7kW) przy 6,5 tysiącu obrotów na minutę. Maksymalny moment obrotowy wynoszący 101 Nm, uzyskujemy już przy 5,5 tysiącu obrotów.
ODES Pathcross 1000
Quad stworzony do zadań specjalnych w terenie
POZNAJ QUADA ODES PATHCROSS 1000 »W zależności od preferencji możemy jechać ODESem z napędem na cztery lub dwa koła, do dyspozycji mamy także reduktor oraz przednią blokadę mechanizmu różnicowego. To od nas zależy, czy Pathcross 1000 będzie "grzecznym" ulicznym celebrytą przykuwającym uwagę, czy stanie się niesamowicie wydajną maszyną w nawet najtrudniejszym terenie.
Na wyposażeniu znajdziemy również: elektryczne wspomaganie kierownicy, osłony rąk kierowcy, hak holowniczy oraz wyciągarkę o uciągu 3000lbs. Wszystko to nam się na pewno przyda w terenie, a nie wtajemniczonym wyjaśniamy, że 3000 funtów to około 1 361 kilogramów. Ehh te jednostki imperialne... Pomijając jednak systemy miar, trzeba przyznać, że to całkiem sporo, co czyni ODESa niezastąpionym przy pracach w lesie, czy gospodarstwie. Dodatkowo, kiedy zima, znowu zaskoczy drogowców, posiadając Pathcrossa 1000 możecie się stać ulubionym sąsiadem do wyciągania mniejszych samochodów z głębokiego śniegu.
Poza tym niezbędnym wyposażeniem w zestawie otrzymujemy także: 14-calowe aluminiowe felgi, dodatkowy przedni i tylny zderzak, dodatkowe boczne osłony oraz 26-calowe opony z głębokim bieżnikiem.
Producent wyszedł z założenia, że skoro jest to maszyna do najcięższych prac, to i gama kolorów nie musi być szeroka. Z czym się w sumie zgadzamy. Także do wyboru macie ODES w odsłonie czarnej lub białej. Dopiero wybierając opcje wyposażenia możecie wybrać inne dwa kolory, czyli: metaliczny szary, albo kamuflaż.
Co jeszcze w wyposażeniu dodatkowym? Zamiast standardowych amortyzatorów hydraulicznych z podwójnym tłokiem z przodu oraz hydraulicznych z tyłu możecie wybrać amortyzatory gazowe. W opcji znajduje się również aluminiowa osłona dolna. Trochę szkoda, że nie jest w standardzie, z drugiej strony jednak, jeśli planujesz użytkować Pathcrossa głównie na drogach, a jedynie okazyjnie w terenie, może ci nie być nigdy potrzebna.
Jeśli szukasz wydajnego ATV o niesamowitej mocy, który sprawdzi się podczas ekstremalnych przepraw, będzie niezawodnym narzędziem przy wymagających pracach terenowych oraz będzie przyciągać wzrok przechodniów na drodze, to właśnie znalazłeś. Sprawdź ofertę ODES Pathcross u najbliższego dealera Benyco.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze