tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Nowy system koncesji w MotoGP. Zmiany zaczną obowiązywać już od testów w Walencji
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

Nowy system koncesji w MotoGP. Zmiany zaczną obowiązywać już od testów w Walencji

Autor: Wojciech Grzesiak 2023.11.28, 08:06 Drukuj

Dorna przedstawiła nowy system koncesji, który ma sprawić, że słabsi producenci będą mieć możliwość szybszego zrobienia postępów w pracach nad swoimi motocyklami. Nowe zasady obejmują testy, ilość dzikich kart, a także ilość silników i kwestię rozwoju aerodynamiki.

Organizacje wchodzące w skład MotoGP zdecydowały o wprowadzeniu nowego systemu koncesji. Producenci zostaną podzieleni na cztery grupy - A, B, C i D. Jeżeli jakiś producent będzie miał 85 proc. udziału w punktach, to trafia do grupy A. Przy udziale od 50 do 85 proc. trafi do B, przy udziale od 35 do 60 proc. trafi do C, a udział mniejszy niż 35 proc. oznacza, że znajdzie się w grupie D.

NAS Analytics TAG

Przekładając to na obecny stan punktowy w klasyfikacji konstruktorów - do grupy A trafi Ducati, w grupie B nie znajdzie się nikt, Aprilia i KTM trafią do grupy C, a Yamaha i Honda do grupy D. Co to oznacza w praktyce? Na przykład Ducati będzie miało na testach tylko 170 opon i testować będzie mógł jedynie zakontraktowany do tego celu kierowca. Dodatkowo liczba torów jest ograniczona do 3, nie przysługują żadne dzikie karty i można dokonać tylko 1 zmiany w aerodynamice.

W grupie D producent będzie miał do dyspozycji 260 opon na testy, w których wezmą udział zarówno zawodnik jak i kierowca testowy. Odbędą się one na dowolnym torze. Producentowi z grupy D będą przysługiwały 2 zmiany w aerodynamice i aż 6 dzikich kart.

Jeśli chodzi o ilość silników, to dla grup A, B i C limit wynosi 7 do 8, a w grupie D - od 9 do 10. Jeżeli ktoś awansuje z wyższej grupy do niższej, to oczywiście rozkład przywilejów ulegnie zmianie. Najbardziej dyskusyjna jest tu kwestia limitu ilości opon. W przypadku dozwolonego limitu silników, jeżeli producent trafi do grupy D, to zostanie on odpowiednio zwiększony. Producent z grupy D może też dokonywać zmian w specyfikacji silnika. W przypadku modyfikacji aerodynamiki zmiana numer 2 musi być poprzedzona całkowitym usunięciem zmiany numer 1. Nowe zasady zaczną obowiązywać już od testów w Walencji.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górę