Nowy patent BMW
Ludzie z BMW nie przestaj± szukaæ coraz lepszych rozwi±zañ w dziedzinie konstrukcji zawieszeñ. Podwozia zawsze by³y ogromnym atutem pojazdów bawarskiego koncernu i to niezale¿nie czy mówimy o samochodach, czy o motocyklach. Takie nazwy jak Telelever, Duolever oraz Paralever s± powszechnie znane i szanowne w motocyklowym ¶wiatku.
In¿ynierowi BMW nie spoczywaj± jednak na laurach. Ostatnia aplikacja BMW o ochronê praw patentowych dowodzi, ¿e Niemcy szukaj± rewolucyjnych sposobów na poprawienie trakcji motocykla. Przedstawione szkice prezentuj± koncepcje przedniego, jaki tylnego zawieszenia w przypadku których oba ko³a mog± ustawiaæ siê w sposób odbiegaj±cy od osi motocykla. Wychylenia kó³, sterowane najprawdopodobniej komputerem i serowomechanizmami zapobiegaæ maj± utracie przyczepno¶ci kó³ w sytuacjach potocznie nazywanych „podbramkowymi". W za³o¿eniu mia³oby to daæ kierowcy mo¿liwo¶æ wyj¶cia obronn± rêk± z sytuacji w których motocyklista dosiadaj±cy motocykl z klasycznym zawieszeniem skazany by³by na glebê.
Ile z tego projektu wyjdzie i czy rzeczywi¶cie bêdzie z tego jakikolwiek realny po¿ytek? Tego nie wiemy, ale dobrze, ¿e próbuj±.
|
Komentarze 2
Poka¿ wszystkie komentarzeW ¿yciu Warszawy! Wjadê w ka³u¿ê, komputer siê napije i rozsmaruje mnie na asfalcie ca³kiem za darmo. Sorry, wolê potrenowaæ technikê ni¿ kupiæ umiejêtno¶ci w kostce.
Odpowiedzidac ta droga wywal ABS, stacyjke, swiatla, wogole najlepiej usunac instalacje zaplonowa - nie trzeba bedzie ciagle wymieniac swiec... A juz idealem to jest chyba rower...
Odpowiedzgiêtkie zawieszenie? hmm...to chyba co¶ dla eksperymentuj±cego Rossiego:) kiedys chyba siê bawi³ z giêtk± ram±, co nie?
Odpowiedz