Nowo¶ci KTM na sezon 2006
Od kilku lat obserwujemy błyskawicznie rosnącą popularność motocykli przeznaczonych do jazdy w terenie. Przekłada się to rzecz jasna na wybór jaką mają przed sobą fani motocrossu i Enduro. Najbliższy sezon zapowiada się pod tym względem wyjątkowo ciekawie, jako że każdy liczący się producent przygotował coś interesującego na tym polu. Dziś zapoznamy się z nowymi seriami KTMa - SX i EXC, jakimi austriacki producent będzie zachęcał nas do wyprawy poza utwardzone drogi.
KTM w najbliższym sezonie wystawi w salonach dwie odmłodzone serie jednocylindrowych maszyn do jazdy w terenie. Motocrossowa linia SX jest bardzo blisko spokrewniona z przystosowanymi do jazdy w ruchu publicznymi maszynami Enduro z serii EXC. Dokonane zmiany i usprawnienia w obu rodzinach są bardzo podobne, z uwagi na co omówimy je razem.
Ramy
Zmiany jakie dokonane zostały w ramach dotyczą przede wszystkim usztywnienia konstrukcji oraz poprawienie charakterystyk ich pracy. W modelach czterosuwowych dodatkowemu wzmocnieniu uległa przednia część z główką ramy, a w modelach SX250 oraz EXC250/300 nadano ostrzejszy kąt główce ramy dla poprawy zwrotności motocykli.
Silniki
Jednostki napędowe KTMa kryją w sobie wiele nowości. Modele dwusuwowe otrzymały nowe cylindry o zoptymalizowanych kanałach dolotowych. Nowe są też membrany odpowiadające za sterowanie zasilaniem silnika oraz wały korbowe z usprawnionym łożyskowaniem. Wszystkie te modernizacje to wynik doświadczeń wyniesionych ze startów w wyścigach GP.
Modele czterosuwowe również otrzymały nowe, lepsze wały korbowe oraz wzmocnione układy rozrządu. Wszystkie silniki mają teraz zoptymalizowane kartery silników pozwalające na lepsze łożyskowanie wirujących elementów układu napędowego.
Modele czterosuwowe będą teraz dysponowały wzmocnionym trzecim i czwartym biegiem. Zarówno modele dwu- jak i czterosuwowe otrzymały wzmocnione sprzęgła, które wedle zapewnień KTMa mają być wytrzymalsze i trwalsze. Ponadto skrzynie, zgodnie z sugestiami klientów, dysponowały będą mniejszym skokiem dźwigni zmiany biegów.
Osprzęt
Motocykle KTMa ad 2006 zaopatrzone będą w nowy 16-bitowy procesor sterujący pracą silnika. Modele dwusuwowe otrzymają nowy układ wydechowy, którego zadaniem będzie poprawienie parametrów silnika w dolnym i średnim zakresie obrotów.
Nowością będzie też nowa pompa cieczy chłodzącej wykonana z lepszych materiałów, a przez to dysponująca większym zapasem wytrzymałości. W modelu 250SX gaźnik będzie charakteryzował się mniejszą średnicą przelotu (36 zamiast 38mm) co poprawić ma przebieg momentu obrotowego w niskim i średnim zakresie obrotów bez utraty mocy maksymalnej. Modele czterosuwowe otrzymają przebudowane połączenia gaźnika z airboxem, co ma za zadanie poprawienie reakcji silnika na dodanie gazu.
Zawieszenia
Modyfikacje w przednich zawieszeniach są raczej kosmetyczne i sprowadzają się do usprawnienia tego co już teraz świetnie funkcjonuje. Poważniejsze zmiany znajdziemy w tylnym zawieszeniu. Austriacy zastosowali nowe kute wahacze, które przy mniejszej masie są o 20% sztywniejsze od swoich odlewanych poprzedników. Do tego nowe wahacze podparte będą na nowych centralnych elementach resorująco-tłumiących dysponujących poprawioną charakterystyką.
Hamulce
W samych układach hamulcowych nie doszukamy się rewolucyjnych zmian, ale na pewno ich funkcjonowanie będzie poprawione. Ma się tak stać dzięki zwiększeniu o 1 mm grubości tarcz hamulcowych, a co za tym idzie ich możliwości absorbowania ciepła.
Bardzo ciekawym i pomysłowym rozwiązaniem jest umieszczenie pompy tylnego układu hamulcowego "za" ramą, w taki sposób, iż ogranicza to możliwość jej uszkodzenia w ferworze szaleństw w terenie.
Wykończenie
Wszystkie modele 2006 otrzymają zmieniony, unowocześniony design. Nowe będzie rzecz jasna malowanie maszyn. Wysoka jakość wykonania to już tradycyjnie mocna strona maszyn KTMa. Na tym polu nic ma się nie zmienić.
Nowe motocykla charakteryzować będzie poprawiona pozycja kierowcy za kierownicą oraz nowe siodło, co zapewnić ma poprawę komfortu motocyklisty.
Podsumowanie
Zmiany jakie znajdziemy w nowych produktach KTMa mają charakter bardziej ewolucyjny niż rewolucyjny. Ewolucja techniczna, podobnie jak jej naturalna odmiana, ma na celu ukształtowanie osobników doskonale przystosowanych do warunków w jakich przyjdzie im egzystować. Po zapoznaniu się z nowymi seriami SX i EXC nie sposób oprzeć się wrażeniu, iż mamy przed oczyma właśnie takie doskonale przystosowane do warunków życia osobniki.
Interesującym uzupełnieniem gamy pełnowymiarowych motocykli jest kolekcja minibike'ów w której znajdziemy zarówno maszyny off-roadowe jak też prawdziwego supermoto. Jak zatem widać jakością i osiągami maszyn KTM można cieszyć się niezależnie od wieku.
Dane techniczne
Aby otworzyć plik z pełnymi danymi technicznymi kliknij tutaj
Ceny
SX MOTOCROSS | |
85 SX 17"/14" lub 19"/16" | 19 000 zł |
125 SX | 25 800 zł |
250 SX | 28 400 zł |
250 SX-F '06 | 31 500 zł |
450 SX RACING | 32 000 zł |
525 SX RACING | 32 400 zł |
EXC ENDURO | |
125 EXC | 26 200 zł |
200 EXC | 27 200 zł |
250 EXC | 28 400 zł |
300 EXC | 29 400 zł |
250 EXC Racing | 32 000 zł |
400 EXC Racing | 32 800 zł |
450 EXC Racing | 33 600 zł |
525 EXC Racing | 35 200 zł |
SPORTMINICYCLES | |
50 MINI ADVENTURE | 7 400 zł |
50 SENIOR ADVENTURE | 8 200 zł |
50 SX | 10 200 zł |
65 SX | 15 000 zł |
Źródło: materiały prasowe KTM
Komentarze 40
Poka¿ wszystkie komentarzemam pytanko od którego roku dok³adnie 525 wychodzi³y z czarna ram±??
OdpowiedzMam do sprzedania ktm 525 sx w idealnym stanie 2005r jezdrzony amatorsko ...naprawde super polecam ja stwierdzilem ze jest dla mnie za mocny i chcialbym cos slabszego ... jest godny uwagi zwlaszcz ...
Odpowiedzja chce kupiæ ktm sx85 ... nie ma ktos do sprzedania ? rodznik od 2007
Odpowiedzpytanie z nienacka ;) ile ten sprzêcik pali ? ;)
OdpowiedzSIEMANKO !! CHCE ZAKUPIæ KTM SX 250 UZYWANEGO DO TRENINGóW W DOBRYM STANIE ROCZNIEK NIE PONIZEJ 2004 MACIE COS TAKIEGO I PROSZE O ODpISANIE NA MEJLA fabianszybki@wp.pl pilne
OdpowiedzMAM KTM 525 SX 2007r I JESTEM BARDZO ZADOWOLONY SUPER
Odpowiedz