Nowości BMW Motorrad na 2015 rok
BMW R1200R - charakter oferujący czystą radość z jazdy
Podczas tegorocznych targów w Kolonii BMW Motorrad zaprezentowało nową generację klasycznego roadstera BMW R1200R. Motocykl wyposażono w znany z modeli R1200GS czy R1200RT dwucylindrowy, chłodzony cieczą silnik typu „boxer”. Rozwija ona moc 92 kW (125 KM) przy 7750/min oraz maksymalny moment obrotowy 125 Nm przy 6500/min. W porównaniu z silnikiem w poprzedniej generacji nie tylko zwiększono w nim moment obrotowy w całym zakresie obrotów, ale także jest on teraz rozwijany o wiele bardziej jednostajnie. Zmodyfikowany airbox i nowo uformowane wloty powietrza, a także centralnie umieszczona chłodnica, wysmuklają sylwetkę roadstera. Nowością jest zastosowanie teleskopowego widelca upside-down w miejsce wahacza Telelever. Nowy R 1200 R jest seryjnie wyposażony w dwa tryby jazdy – „Rain” i „Road”. Poza systemem ABS standardowa specyfikacja obejmuje także system kontroli stabilności jazdy ASC. Na liście opcji dodatkowych można znaleźć m. in. system bezkluczykowy Keyless Ride, dynamiczną kontrolę trakcji DTC z wykrywaniem kąta pochylenia, dodatkowe tryby jazdy czy też elektroniczną regulację zawieszenia ESA. Motocykl wyposażono w wielofunkcyjny wyświetlacz z analogowym prędkościomierzem i ze zintegrowanym komputerem pokładowym który na życzenie pokaże ogromną masę pożądanych informacji.
BMW F800R - nowoczesny motocykl uniwersalny
Popularny model BMW F800R został odświeżony. Model ten, jak żaden inny motocykl wyróżnia się lekkością, zwinnością prowadzenia i czystością motocyklowych doznań. Tak jak w poprzedniku, zastosowano w nim sprawdzoną jednostkę: chłodzony cieczą dwucylindrowy, czterozaworowy silnik o pojemność 798 cm3. Jego moc została podniesiona jednak do 90 KM (przy 8 000 obr./min). Moment obrotowy pozostał na poziomie 86 Nm przy 5 800 obrotów. Delikatnemu podniesieniu mocy towarzyszą zmiany w konstrukcji skrzyni biegów. Pierwsze dwa biegi otrzymały teraz zdecydowanie krótsze przełożenia. Nowe jest również zawieszenie – z przodu zastosowano tym razem widelec typu upside-down. W nowym modelu obniżono kanapę o 10 mm (do 790 mm) i wprowadzono możliwość regulacji podnóżków i kierownicy – co pozwala dostosować motocykl do wzrostu kierowcy. Motocykl w standardzie będzie wyposażony w ABS, a opcjonalnie dokupić będzie można dodatkowe elektroniczne systemy – ASC (Automatic Stability Control – kontrola stabilności) oraz ESA (Electronic Suspention Adjustment – elektroniczna regulacja zawieszenia). Z zewnątrz F 800 R wyróżnia się m.in. przestylizowanymi owiewkami, osłoną chłodnicy, przednim błotnikiem i nowym symetrycznym reflektorem.
BMW S1000XR - krzyżówka enduro i motocykla sportowego
BMW S1000XR to idealny motocykl dla wszystkich tych, którzy oczekują dynamicznych osiągów motocykla sportowego, wszechstronności enduro oraz wygody motocykla turystycznego.
BMW R1200RS – połączenie sportu i turystyki
BMW R1200RS to motocykl mechanicznie bazującym na R1200RT, ale stylistycznie - na sportowym S1000RR
Nowy S1000RR - zwiększona moc, zmniejszona waga.
Na nowo zaprojektowany S1000RR to uosobienie motocykla sportowego. Nowa konstrukcja sprawia, że jest 4 kilogramy lżejszy od poprzednika. Nowy silnik to niebagatelne 199 KM.
Na rok 2015 BMW Motorrad zaprezentowało także nową kolekcję akcesoriów oraz odzieży motocyklowej. Tym razem najwięcej uwagi w ofercie wyposażenia motocyklistów BMW Motorrad na przyszły sezon przyciągają kombinezony – m. in. uniwersalny TourShell, lekki i przewiewny Venting czy też sportowy DoubleR. Ich paleta obejmuje odzież od letnich kombinezonów do jazdy miejskiej po hi-endowe materiały, na których można polegać nawet w ekstremalnych warunkach.
Więcej informacji na BMW-Motorrad.pl