Nowoczesna technologia w chemii motocyklowej
W płynach do motocyklowych zawieszeń postęp technologiczny polega na uzyskaniu stabilnych parametrów pracy przedniego widelca i amortyzatorów tylnych, bez względu na temperaturę pracującego oleju. Podczas intensywnej pracy zawieszenia olej w amortyzatorze nagrzewa się i spada jego lepkość. Spadek lepkości powoduje, że zawieszenie jest coraz bardziej miękkie a w skrajnych przypadkach pojawia się nawet zjawisko zanikania tłumienia. Zmiana parametrów pracy zawieszenia nie jest korzystna dla kierującego motocyklem i dąży się do jak najmniejszej wrażliwości płynu amortyzatorowego na wzrost temperatury, co jest zobrazowane wysokim wskaźnikiem lepkości (im wyższy wskaźnik lepkości tym mniej spada lepkość przy rozgrzewaniu się oleju). Silkolene RSF, płyny do zawieszeń motocyklowych posiadają tak wysokie wskaźniki lepkości, że potrzebne było wprowadzenie odpowiedniej tabeli przy zamianie ze standardowych Fork Oil na Silkolene RSF.
Dopasuj olej do swojego zawieszenia
Wymiana w widelcu oleju Fork Oil 10W Medium na RSF 10 spowoduje, że zawieszenie będzie nieco „twardsze”. Użytkownicy w praktyce dopasowując sobie parametry zawieszenia do stylu jazdy mogą o jedna klasę lepkości podnieść. Silkolene RSF (skrót RSF – Racing Suspension Fluid) daje możliwość precyzyjnego dopasowania zawieszenia i zachowania parametrów w każdych warunkach eksploatacji
lepkość w mm2/s | 40oC | 100 oC | wskaźnik lepkości | lepkość w mm2/s | 40oC | 100 oC | wskaźnik lepkości |
FORK OIL FL 2,5W | 15 | 3,5 | 112 | RSF 2,5 | 13,6 | 5,34 | 409 |
FORK OIL FL 5W | 18 | 4 | 121 | RSF 5 | 24,1 | 8,56 | 372 |
FORK OIL FL 7,5W | 24 | 4,9 | 131 | RSF 7,5 | 35,1 | 10,92 | 322 |
FORK OIL FL 10W | 36 | 6,4 | 130 | RSF 10 | 47,4 | 13,69 | 303 |
FORK OIL Expert 15W | 57,1 | 8,3 | 116 | RSF 15 | 93,1 | 19,5 | 235 |
Tabela 1. Porównanie parametrów płynów do widelców przednich.
Płyny chłodnicze
W dziedzinie płynów do układów chłodzenia dokonał się postęp technologiczny, na który wpływ ma zastosowanie w konstrukcjach głowic stopów magnezu. Nowoczesne płyny do układów chłodzenia takie jak Silkolene Mag Cool są oparte na technologii OAT (Organic Acid Technology). Jest to technologia dodatków opartych na kwasach organicznych. Płyn chłodzący Silkolene Mag Cool jest gotowym do użycia produktem o przedłużonej trwałości, który może być stosowany w silnikach ze stopów magnezu czy aluminium, jak również w konstrukcjach wykonanych z standardowych materiałów. Płyn jest w stanie lepiej zabezpieczać antykorozyjnie zarówno elementy silnika jak i chłodnice oraz lepiej przejmuje ciepło z silnika i oddaje poprzez chłodnicę. Natomiast zimą zapewnia ochronę przez zamarzaniem aż do -40°C.