Nowe ogumienie podczas WSBK w Assen
Nowa opona Pirelli Diablo Superbike SC3 zadebiutuje już w ten weekend podczas serii Motul FIM Superbike World Championship na torze Assen.
Podczas czwartej rundy serii Mistrzostw Świata Superbike zawodnicy będą mogli korzystać z nowej, standardowej mieszanki SC3. SC3 znana jest z wyścigów długodystansowych, w tym z Mistrzostw Świata Endurance gdzie Pirelli wielokrotnie zwyciężało. W porównaniu do SC1 i SC2 opona SC3 daje mniejszą precyzję prowadzenia oraz zmniejszoną przyczepność, oferując w zamian stabilność, odporność na zużycie i przewidywalne zachowanie. Z tego powodu SC3 jest idealnym rozwiązaniem na chłodniejsze rundy World Superbike (np. wybrane rundy europejskie, takie jak ta na torze TT Assen).
Tor TT Circuit Assen został zbudowany z myślą o wyścigach motocyklowych. Jest uważany za jeden z najbardziej wymagających w kalendarzu, a jego kolokwialne nazwy takie jak „Uniwersytet Motocyklizmu” nie biorą się znikąd. Wysokie średnie prędkości i zróżnicowana konfiguracja zakrętów jest wymagająca nie tylko dla zawodników i ich sprzętu, ale także dla opon. Zbudowany w 1925 roku obiekt przez pierwsze 30. lat istnienia był otwarty na ruch uliczny. Do 1955 roku nitka toru wynosiła aż 28 km. W 2006 roku tor został mocno zmodernizowany, tak by odpowiadał współczesnym standardom bezpieczeństwa. Dziś posiada długość 4542 metrów, w tym 970 metrów to najdłuższa prosta. Assen posiada 11 zakrętów i 6 lewych.
Z perspektywy termicznej opony na torze TT Assen nie są przesadnie obciążone. Z drugiej strony nawierzchnia jest bardzo agresywna, wpływa na szybkie zużycie zwłaszcza tylnej opony. Dodatkową zmienną mogą być nieprzewidywalne warunki pogodowe.
W poniedziałek po WSBK na TT Assen odbędzie się drugi w tym roku Pirelli SBK Track Day.