Nowa mieszanka opon dostępna w WSBK
Pirelli zadebiutuje z nową, tylną mieszanką dla zawodników klasy Superbike podczas pierwszej włoskiej rundy WSBK w tym roku.
Z okazji piątej rundy produkcyjnej serii WSBK, która odbędzie się na torze Imola, zostaną także zorganizowane czwarte w tym roku Pirelli SBK Track Days. Z okazji pierwszej w tym roku włoskiej imprezy serii WSBK, Pirelli przygotowało specjalne rozwiązanie na tył dla zawodników klasy Superbike - prototypowe T0611. Nowe ogumienie posiada bardzo miękką mieszankę, idealnie pasującą do wysokich temperatur, i może okazać się faworytem zawodników.
Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team) prowadzi z bezpieczną przewagą 50. punktów przez Leonem Haslamem (Aprilia Racing Team - Red Devils). Zawodnik Ducati Chaz Davies jest kolejne 17 oczek dalej. Imola sprzyja charakterystyce motocykla z Akashi, ale włoskie zespoły na pewno nie oddadzą zwycięstwa bez walki.
Z okazji pierwszej w tym roku włoskiej rundy eni FIM Superbike, Pirelli na tor Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari w Imoli przywiezie 4552 opony. Liczba ta wypełnia wysokie zapotrzebowania czterech klas Mistrzostw Świata oraz Pucharu Europy Juniorów.
Klasa Superbike będzie miała do dyspozycji 1911 opon dedykowanych imprezie. Każdy zawodnik może korzystać z 34 przednich i tylnych opon. W klasie Supersport liczba ta wynosi 22 z przodu i 21 z tyłu, łącznie 1161 dla całej klasy. Zawodnicy Superbike będą mogli korzystać z trzech rozwiązań z przodu i z tyłu na suchą nawierzchnię, opon typu wet oraz opon kwalifikacyjnych na sobotnie sesje Superpole. Z przodu standardowym rozwiązaniem jest opona SC2 oraz SC1 S1699 (development edition). Dodatkowo, Pirelli udostępni oponę w specyfikacji T1467, która korzysta z pośredniej mieszanki jak SC1, ale jest lepiej chroniona przez zużyciem, będąc zarazem stabilniejszą od SC2. Z tyłu do wyboru zawodników będzie SC0 oraz SC1 T1392, która dzięki swojej budowie zapewnia powtarzalność w ciągu całego zużycia. Trzecią opcją jest nowa, prototypowa opona SC0 T0611, która dzięki miękkiej mieszance oferuje bardzo dużo przyczepności w wysokich temperaturach.
W klasie Supersport rozwiązaniem testowanym w akcji na torach Aragon i Assen była przednia opona SC1 oraz SC1 S1485 (development edition). Ta druga oferuje bardzo dobrą przyczepność na wejściu w zakręty, co pozwala na precyzyjne pozycjonowanie się na torze. Z tyłu startujący będą wybierać pomiędzy SC1 oraz miękką T0957.