Nowa Vespa GTS 125 oraz 150
Skuterowa ikona przechodzi kolejną metamorfozę. Flagowe modele Vespy GTS 125 oraz 150 będą wykorzystywały teraz nowe, bardziej dopracowane jednostki napędowe. Cel zmiany jest prosty - lepsze osiągi i niższe zużycie paliwa (a gdzieś w tle konieczność przystosowania GTSów do normy Euro4). Oba modele, które od strony technicznej są identyczne otrzymają silniki z elektronicznym wtryskiem paliwa, czterema zaworami na cylinder oraz chłodzeniem cieczą.
Grupa Piaggio przy okazji debiutu prezentowanych modeli opatentowała swój system "stop&go", który Włosi nazwali RISS (Regulator Inverter Start Stop System). Nowe rozwiązanie odchodzi od wykorzystania rozrusznika do ponownego odpalenia jednostki napędowej i korzysta teraz z elektronicznego modułu (czyli rozruszniko-generatora na kształt rozwiązania powszechnie stosowanego np. w lotnictwie) zainstalowanego bezpośrednio na wale korbowym silnika.
Nowe model otrzymały zdalne otwieranie kanapy i system Bike Finder (pozwalający znaleźć swój pojazd w tłumie innych zaparkowanych skuterów).
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze