Nowa Honda Forza 300 - nowoczesna i bardziej sportowa
Honda zaprezentowała kolejną premierę na sezon 2018, czyli całkowicie przeprojektowaną, kolejną generację skutera Forza 300. Pojazd otrzymał pakiet nowoczesnych rozwiązań, zmieniono także stylistykę, która wyraźnie nawiązuje do bardzo popularnej Forzy 125.
Nazwa Forza zarezerwowana jest u Hondy dla skuterów klasy premium. Nowoczesnych, znakomicie wykonanych i co za tym idzie, wyraźnie droższych. W ostatnim czasie rekordy sprzedaży w Europie pobił model Forza 125, który testowaliśmy dla was w zeszłym roku. Zarząd firmy poszedł za ciosem i w duchu tego modelu przygotował kolejne wcielenie znanego od lat maksiskutera Forza 300.
Będzie to pojazd o zdecydowanie sportowym charakterze, nie tylko ze względu na dość agresywną stylistykę. Zmniejszyła się długość i rozstaw osi, skuter jest węższy, bardziej smukły i kompaktowy. Przeprojektowano ramę i zawieszenie, powiększając przy tym tylne koło. Jednocześnie o 12 kg spadła masa całkowita skutera.
Jednocylindrowy silnik o pojemności 279 cm3 to sprawdzona jednostka z modelu SH300, w której dokonano kilku zmian w głowicy, m.in. zmieniono czasy pracy zaworów oraz świece zapłonowe. Dało to zwiększenie dynamiki w szerokim zakresie obrotów, przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa. Skuter o mocy 25 KM rozpędzi się do 129 km/h. Na pełnym, mieszczącym 11,5 litra zbiorniku paliwa, producent obiecuje zasięg na poziomie 350 km.
Na wyposażeniu Forzy 300 znajdzie się naturalnie solidna porcja elektroniki. Po raz pierwszy w skuterze zastosowano system kontroli momentu obrotowego HSTC, który na życzenie można odłączyć przełącznikiem na kierownicy. Wyrównuje on prędkości obrotowe obu kół, zapobiegając uślizgom. Pojawiło się również oświetlenie LED, elektrycznie regulowana szyba oraz system bezkluczykowy, do którego można podłączyć również zamek opcjonalnego kufra centralnego. Obszerny schowek pod kanapą pomieści dwa kaski integralne.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze