tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Nieto i Neukirchner testują z Alstare Suzuki w Walencji
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

Nieto i Neukirchner testują z Alstare Suzuki w Walencji

Autor: Michał "Mick" Fiałkowski 2007.11.09, 17:08 Drukuj

Tor w Walencji przeżywa w ostatnich dniach prawdziwe oblężenie. Jeszcze nie wszystkie ciężarówki zespołów MotoGP opuściły paddock po ostatnich testach, a z garaży już wyjechały maszyny klasy World Superbike.

Na torze imienia Ricardo Tormo pojawiło się dwóch nowych reprezentantów zespołu Alstare Suzuki: Hiszpan Foni Nieto i Niemiec Max Neukirchner, który podczas jednodniowego, czwartkowego testu pokonali odpowiednio siedemdziesiąt i osiemdziesiąt okrążeń na tegorocznych modelach Suzuki GSX-R 1000K7 w specyfikacji World Superbike.

Głównym zadaniem zawodników belgijskiej ekipy było dostosowanie pozycji na maszynach i podstawowych ustawień do swojego stylu jazdy. Przy okazji Nieto, który do Alstare Suzuki dołączył po rozstaniu z teamem PSG-1 Kawasaki oraz Neukirchner, który wszedł w skład oficjalnego zespołu Suzuki po sezonie startów w barwach niemieckiego importera tej marki, wykręcili odpowiednio - 1:35.5 i 1:35.0.

„Celem tego testu były sprawienie abym poczuł się komfortowo na motocyklu, dlatego dokonaliśmy wiele zmian jeśli chodzi o ustawienia podnóżków, dźwigni i manetek kierownicy." - wyjaśniał 28'letni Nieto, który miniony sezon w World Superbike zakończył na dwunastej pozycji, dosiadając Kawasaki ZX-10R. „Motocykl ma duży potencjał, a mnie czeka sporo nauki. Korzystałem z motocykla, którym jeździł w tym roku Max Biaggi i dzień zacząłem do wypróbowania jego ustawień. Nie odpowiadały mi one jednak, dlatego znacznie je zmieniliśmy, idąc bardziej w kierunku rozwiązań, z których korzystał Kagayama. Maszyna Alstare Suzuki wydaje się być bardziej motocyklem wyścigowym niż Kawasaki, którym jeździłem do tej pory i ma bardzo duży potencjał. Podczas testu nie myślałem o czasach okrążeń, ponieważ najpierw muszę nauczyć się motocykle. Świetnie pracuje mi się z zespołem Alstare Suzuki. Zdążyłem już wszystkich poznać i bardzo odpowiada mi atmosfera w garażu."

„Choć jeździłem już wcześniej maszyną zespołu Alstare Suzuki, zastępując Yukio Kagayamę podczas ostatniej rundy sezonu na francuskim Magny Cours, to jednak dzisiaj byłem w innej sytuacji." - wyjaśniał po wczorajszym teście 24'letni Neukirchner, dziewiąty w klasyfikacji generalnej minionego sezonu. „Większość czasu poświęciliśmy na dopasowanie motocykla do mojej osoby. Odpowiadał mi sposób w jaki był ustawiony we Francji, ale teraz musimy przystosować go do mnie indywidualnie. Czeka nas mnóstwo pracy, ale udało nam się dokonać sporego postępu i jesteśmy zadowoleni z przebiegu testu w Walencji. Znam już dobrze większość członków zespołu, ale dołączyło do niego teraz kilku nowych mechaników, więc musimy przyzwyczaić się do wspólnej pracy."

Zespól Alstare Suzuki stracił w tym sezonie swojego wieloletniego, tytularnego sponsora, meksykańskiego producenta piwa Corona Extra, który przez trzy ostatnie lata był także głównym sponsorem serii World Superbike.

Szef i właściciel ekipy, Belg Francis Batta nie był z tego powodu spełnić oczekiwać finansowych gwiazdy zespołu, Włocha Maxa Biaggiego i ostatecznie nie przedłużył kontraktu z czterokrotnym mistrzem świata klasy 250ccm. Podczas gdy Biaggi dołączył do włoskiej ekipy Sterilgarda Ducati, Alstare Suzuki reprezentować będą Neukirchner, Nieto i Japończyk Yukio Kagayama, który pozostanie w składzie na kolejny sezon. W Walencji Niemiec i Francuz testowali tegoroczne motocykle zespołu, korzystając jeszcze z owiewek w barwach Corona Extra. Niewiadomo jeszcze kto zostanie tytularnym sponsorem ekipy w sezonie 2008. Sponsoring całego cyklu przejął - na lata 2008-2010 - tajwański producent telewizorów LCR, firma HANNspree, która od tego roku sponsoruje także zespół Ten Kate Honda.


NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górę