Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 11
Pokaż wszystkie komentarzeNie tak prędko. A co mają Niemcy do tego przepisu? Przecież tam nie wolno kierowcom kat. B jeździć motocyklami 125 cm3, a postulaty w tym zakresie są stale odrzucane przez Ministerstwo Transportu. Zgodzę się, że taki przepis dawniej obowiązywał, lecz z kwietniem 1980 r. został zniesiony. Szczęśliwcy, którzy do tego czasu wyrobili samochodowe prawo jazdy, przy późniejszej wymianie otrzymywali gratis kat. A1 (obok B+E, C1, C1E). Wszyscy pozostali posiadacze kat. B mają prawo kierowania motorowerami, a kontrole w zakresie tuningu tych ostatnich są zjawiskiem coraz bardziej powszechnym. Z kolei we Francji trzeba zrobić specjalny kurs doszkalający, natomiast na Węgrzech - odrębną kategorię prawa jazdy zwaną B-125. To już bardziej adekwatnym przykładem będą Włochy, Hiszpania czy Portugalia.
OdpowiedzBrak odpowiedzi do tego komentarza