Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 6
Pokaż wszystkie komentarzeNews w stylu "wow", a przecież nie od dziś wiadomo, że motocykle jadąc na wprost mają większe szanse, trend odwraca się w zakrętach, gdzie 4 koła jednak mają znaczącą przewagę. PS. Chciałbym doznać takiej "przykrości" gdzie w własnym BV miałbym doznać tej "przykrej" porażki ;)
Odpowiedzmam tez jeszcze pare innych danych n był test swego czasu z 2004 roku chyba był porównywany opel astra z suzuki sv 650 w slalomie meidzy pachołkami motocykl zmiazdzyl auto z czasem i predkoscia bijącym tez na lep najszybsze auta sportowe -motocykl z racji swojej waskosci pokonuje krotsza droge i nie musi się tak bardzo naddawać żeby ominąć kolejny pachołek , na okręgu o średnicy 46 metrow natomiast astra uzyskała 1 km/h wieksza predkosc za to motocykl uzyskal o 0,4 sek lepszy czas okrazenia ,tam gdzie auta rzekomo z tego co uslyszalem od kogos uzyskują realna przewagę nad motocyklem to dohamowywanie do zakrętu choć nie wiem czy to wynika z zbyt niskich umiejetnosci jeździeckich motocyklisty czy faktycznie kryje się zatym jakiś aspekt fizyki , natomiast z reguły auta rzecywiscie maja ciut krotsza droge hamowania , przy czym z bardzo dużych predkosci już niekoniecznie bo motocykl ma ta przewagę ze hamując z 300 motocyklista może się wyprostować robiąc tzw spadachron z wąłsnej klaty i tym samym wspomóc heble w aucie bez ruchomej aerodynamiki cos takiego niema miejsca .
Odpowiedzco do trendu ze na zakrętach auta uzyskują przewagę to niebyłbym taki pewien , sam ostatnio stoperem mierzyłem czas pokonia zakrętu autem i skuterem konkretnie seat ibiza 1130 kg przód naped opony 195 goodyear efficient grip skuter kymco s9 odblokwoany zakręt dość wolny 90stopni zrobiłem linie na wejściu i wysjciu zakrętu i czasy były identyczne 2,35 sekundy oczywiście opony inne skuter miał fabryczne tajwańskiej produkcji , i oczywiście seat ibiza ma rozkald mas 60-40 z keirowca i zdaje sobie zprawe ze to nie jest auto sportowe stricte gdzie rozkald mas jest bislki 50-50 laczki szersze zawias lepszy itd. ale skuter to tez nie jest aprilia rs 125 ;) tak czy owak sprawa na zakrecie pozostaje otwarta poki co niespotkalem się z rzetelnym całościowym testem porownujacym auto i moto na zakrecie gdzie oba maja opony tej samej firmy mieszanki i bieżnika, ale np. w necie jest filmik fiffth gear gdzie lamborghini galrado 500 konne sciga się na ich torze z ducati 999 i na apexie wewnętrznym na szcyicie zakrętu widać jak obie maszyny ida łep w łep lambo ani na cm nieodjzdza na szczycie winkla ducati ...
Odpowiedz