Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 9
Pokaż wszystkie komentarzeNajpierw złośliwie-motocykliści którzy żyją chociaż latają już naście lat są nadludźmi wobec skali zagrożeń jakie niesie ze sobą jazda na motocyklu.Fiksacja wzroku,zjawisko ,,tunelowe'' apeksy,przeciwskręt,hamowanie - toż to kosmos w porównaniu do prowadzenia promu kosmicznego czy myśliwca ! A na poważnie wielu z nas nie ma nawet pojęcia o istnieniu omawianych zagadnień i potrafi doskonale jeździć motocyklem.Nikt się na motocyklu nie urodził i aby doskonale panować nad maszyną nie potrzeba teorii tylko trzeba JEŹDZIĆ, JEŹDZIĆ i jeszcze raz JEŹDZIĆ bo praktyka w tym przypadku to podstawa a tej nie przekaże żadna szkoła jazdy...Oczywiście umiejętności należy zdobywać stopniowo aby innym ani sobie nie zrobić kuku ...
OdpowiedzZ drugiej strony nie wsiadasz od razu nawet na hulajnogę czy rower zanim nie poznasz jak to działa i co można zrobić by uniknąć zagrożenia. Przed przeczytaniem tego artykułu nie miałam pojęcia o fiksacji wzroku, a już byłam uczona jak tego unikać na kursie. Jak? Bardzo prosto, przy omijaniu szykany czy w szybkim slalomie instruktor mi powiedział nie patrz na słupki tylko na bramkę którą masz wyjechać. I zadziałało... ;) A to że trening czyni mistrza, czyli jeździć, jeździć, jeździć jest prawdą absolutną ;)
OdpowiedzMasz rację - nic nie zastąpi praktyki, ale ta praktyka powinna być świadoma, tzn. "praktykant" powinien mieć świadomość istnienia pewnych zjawisk czy problemów i znajomość sposobów radzenia sobie z nimi - wtedy praktyka będzie pełna i przyniesie oczekiwane rezultaty. Nie ma nic gorszego niż praktyka " na siłę" i uporczywe powtarzanie a co za tym idzie utrwalanie złych nawyków. Nikt nie jest alfą i omegą i nieważne jakbyś nie był spostrzegawczy nie wyeliminujesz wszystkich błędów, które popełniasz i sam w wyniku praktyki, nie ważne jak bardzo byś się starał, nie posiądziesz wiedzy, która jest dziedzictwem wielu pokoleń motocyklistów.
Odpowiedz