Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 6
Pokaż wszystkie komentarzeNajpierw jest napisane tak: "Stosowanie drogowego ciśnienia na torze oznacza drastyczne ograniczenie przyczepności opony, która dodatkowo rozgrzana dużymi obciążeniami nadyma się jak balon ograniczając powierzchnię kontaktu z asfaltem." A potem tak: "Powszechne na torze schodzenie z ciśnieniami nie poprawia przyczepności, zmniejsza natomiast drastycznie jej żywotność." Czyli jaka jest konkluzja ? Na torze obniżamy ciśnienie w oponach czy nie ?
OdpowiedzOczywiście że na torze trzeba zmniejszyć ciśnienie wtedy opona szybciej się rozgrzeje i lepszą będziesz miał przyczepność no i przy mniejszym ciśnieniu opona styka się większą powierzchnią z podłożem
OdpowiedzWydaje mi się, że autorowi chodziło o to, że nie obniżamy ciśnienia w oponach bo i tak nie mamy po co. Jest w tekście napisane, że tempo track day'ów jest za wolne by dogrzać tak zwykłą oponę. Jeśli będziesz potrafił naprawdę szybko jeździć i będziesz chciał robić to profesjonalnie wtedy zainwestujesz w profesjonalne opony torowe w innym przypadku, nie ma potrzeby nic robić z oponą drogową i jeździć z normalnym ciśnieniem.
Odpowiedztaaa to jest chyba największa bolączka na którą brak normalnej odpowiedzi... Jakie ciśnienie w oponach sportowych i turystycznych na torze ??? O ile do opon typowo torowych takie dane są dostępne, to do opon drogowych brak.:( Ja osobiście Zawsze na torze w oponach dopuszczonych do ruchu ulicznego schodze do 2.2 przód i 2.2 tył na rozgrzanych gumach. Przy czym coś tam umiem pomykać po torze więc nie jest to jazda powolna
Odpowiedz"Powszechne na torze schodzenie z ciśnieniami nie poprawia przyczepności, zmniejsza natomiast drastycznie jej żywotność." oznacza schodzenie z ciśnieniami na gorących oponach do poziomu 1.6-1.8 bara.
Odpowiedzza wyjątkiem opon w technologi NTEC gdzie powinno byc 1,4
OdpowiedzAle chyba na "zimno". Jednej informacji autor nie podał: ciśnienie zalecane przez producenta pojazdu/opon, to ciśnienie przy temperaturze powietrza 18*C na nierozgrzanych oponach. Tak to jest w oponach drogowych (czy dla osobówek, czy dla cięzarówke, czy dla motocykli), a w torówkach domyślam się, że jest tak samo luib podobnie?
Odpowiedz