Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 20
Pokaż wszystkie komentarzeNa spalanie ma wpływ kilka czynników. Żeby spalić jak najmniej, trzeba jechać z taką prędkością, przy której drogi ubywa w miarę szybko, ale opory powietrza nie są jeszcze zbyt wygórowane. Na ile pamiętam, jest to w okolicach 80-90 km/h. Większy opór, to większa moc potrzebna na jego pokonanie, a to oznacza większe zużycie paliwa. Mając wybraną prędkość, trzeba utrzymywać ją na jak najniższych obrotach silnika (ale bez przeciążania go). Małe obroty, to mało cykli pracy na jednostkę czasu, a to daje niskie tempo zużycia paliwa. W teorii, Kawa potrzebowałaby do utrzymania 80 km/h 6000 obr/min, a Honda 4400 (tak wynika z przełożeń), ale w praktyce będą to nieznacznie wyższe wartości (uślizg tylnego koła, sposób oddawania mocy w zależności od obrotów). Temat jest bardziej złożony, tutaj podałem podstawy. Dobór przełożeń to osobna i równie ważna kwestia, akurat w Kawie są dobrane bardzo sprytnie. Nowa CB500 ma przełożenia łudząco podobne do CBF600.
OdpowiedzBrak odpowiedzi do tego komentarza