Mugen Shinden rusza na TT Zero
Mugen Shinden, uwa¿any za projekt Hondy zaprezentowa³ siê przed ¶wiatem w czasie obchodów 50-lecia toru Suzuka. Ta elektryczna wy¶cigówka zdradza wiele podobieñstw konstrukcyjnych do projektu Honda RC-E, lecz w tym przypadku w znacznie wiêkszym stopniu wykorzystane zosta³y lekkie w³ókna wêglowe, których zadaniem jest utrzymanie niskiej masy motocykla. Oficjalnie Wielkie Skrzyd³o nie jest czê¶ci± projektu realizowanego przez M-TEC Company, ale nieoficjalne wsparcie daje Hondzie mo¿liwo¶æ testowania nowych technologii i ponoszenia ewentualnych pora¿ek pod cudzym szyldem. Shinden stan±æ ma do walki z takimi rywalami jak Motoczysz czy te¿ Mission Motors w czasie TT Zero na wyspie Man. Pod karbonowymi owiewkami kryje siê jednostka napêdowa o mocy 122KM i momencie obrotowym 220 Nm. Masa w³asna na poziomie 250 kg zdradza zastosowanie pojemnej baterii, która ma pomóc w walce z rywalami. Celem jest nie tylko pokonanie konkurentów, ale tak¿e ustanowienie ¶redniej prêdko¶ci okr±¿enia pêtli powy¿ej 100 mil/h. W tym roku premiowane bêdzie to nagrod± dla pierwszego zespo³u, któremu uda siê ten wyczyn, w wysoko¶ci 10 tysiêcy funtów.
Za sterami motocykla zasi±¶æ ma siedemnastokrotny zwyciêzca wy¶cigów TT John McGuinness, który zwi±zany jest kontraktem z Hond±. Brytyjczyk je¼dzi w zespole Honda TT Legends i w roku 2012 wystartuje w tradycyjnych klasach spalinowych oraz w kategorii motocykli elektrycznych.
Wiele mówi siê o tym, ¿e wej¶cie do sportowej rywalizacji du¿ego producenta motocykli mo¿e byæ punktem zwrotnym w rozwoju elektrycznych konstrukcji. Zamiast mniej lub bardziej gara¿owych patentów pojawia siê szansa na zaanga¿owanie w prace potê¿nych ludzkich, technologicznych i finansowych zasobów, którymi dysponuj± takie firmy jak choæby Honda. Jak wypadnie Mugen Shinden w konfrontacji z rywalami? Dowiemy siê tego ju¿ za nieca³e 3 miesi±ce w czasie Isle of Man TT 2012.
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarzeTaki motocykl nie ma "duszy" mnie to obrzydza i wkur***!!! Nie chce takich motocykli. Ani dzwiêku ani biegi zmieniaæ nic. Bez sensu. Jak takie elektryczne gówna wejd± to bedzie chodzi³o tylko o ...
Odpowiedzmimo i¿ d¼wiêk ma jak s³ychaæ na filmiku, skrzynie raczej te¿ musi to jak to widzê mam podobne odczucia.. :/ nie lubie to x100
Odpowiedzjak to mawiaj± Rosjanie: jeste¶cie jeszcze mali i g³upi. albo jak mawiaj± na ¶l±sku: w d*** byli¶cie i g.... widzieli¶cie.
Odpowiedzco nie wiem nadal jak mialoby zmienic fakt, ze nie podoba nam sie idea pchania elektryki w motocykle, gdzie 50% przyjemnosci z jazdy, to ryk silnika.
Odpowiedz