Motocykle z wy¶wietlaczami zamiast naklejek. Nowa technologia ju¿ jest w fazie testów
Każdy zawodnik sportów motorowych wie, jak ważne jest dodatkowe wsparcie w postaci sponsorów. Z kolei sponsorzy chcą być zawsze dobrze widoczni, ale z tradycyjnymi grafikami ciężko zadowolić wszystkich, dlatego oferuje się sloty zależne od wsparcia. Teraz będzie można pogodzić interesy wspierających z rewolucyjnym rozwiązaniem od firmy Seamless Digital.
Firma Seamless Digital należy do Silverstone Paint Technology, które powstało w 2008 r. i zajmuje się malowaniem bolidów Formuły 1. SPT chwali się, że obsługuje aż 70 proc. załóg. W Seamless Technology próżno jednak szukać specjalistów od lakierowania, zamiast tego są programiści i inżynierowie, którzy zajmują się poszukiwaniem nowych sposobów wyświetlania grafik sponsorskich na pojazdach używanych w wyścigach oraz poszukiwaniem nowych form komunikacji przekazów reklamowych. Żeby testować nową technologię, Seamless Digital nawiązało współpracę z zespołem McLaren.
Jak to działa? Wspólnie z inżynierami wyścigowymi specjaliści z Seamless Digital zintegrowali cienkie wyświetlacze z elementami karoserii. Dzięki temu można wyświetlać kilka reklam jednego sponsora lub reklamy kilku sponsorów na jednym elemencie. System składający się z dwóch wyświetlaczy waży zaledwie 190 gram i nie wpływa na aerodynamikę pojazdu. Do tego zapotrzebowanie na prąd jest na tyle niskie, że nie ma wpływu na pracę innych podzespołów pojazdu. Bolidy McLaren Racing z rewolucyjnymi wyświetlaczami pierwszy raz pojawiły się podczas Grand Prix w Austin.
Jak to wszystko ma się do motocykli? Jak informuje Bike Social, okazuje się, że Seamless Digital już pracuje nad rozwiązaniem, które będzie można zastosować również w jednośladach oraz na kombinezonach wyścigowych. Wyświetlacze mogą być zasilane małymi bateriami, które pozwalają na nieprzerwane działanie przez 48 godzin. Firma przedstawiła już pierwsze patenty wyświetlaczy dedykowanych dla jednośladów, gdzie karoseria ma więcej zaokrąglonych powierzchni. Nowy wynalazek może sprawić, że zespoły będą się rozliczać ze sponsorami nie tylko za miejsce ulokowania reklamy, ale również czas jej wyświetlania. To stwarza zupełnie nowe możliwości i nie zdziwimy się, jeżeli wkrótce wyświetlacze Seamless Digital rozleją się na wszystkie sporty motorowe. Poniżej możecie zobaczyć nagranie, na którym widać, jak działają panele. Wbudowano je tuż pod klatką bezpieczeństwa. Najlepiej zwrócić uwagę na czarne pole po prawej stronie od kierowcy.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze