tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Motocykle Dot powracaj± - brytyjska dusza i japoñskie serce
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Motocykle Dot powracaj± - brytyjska dusza i japoñskie serce

Autor: Wojciech Grzesiak 2021.12.09, 08:04 1 Drukuj

Podczas targów Motorcycle Live swoje nowości zaprezentowała wskrzeszona brytyjska marka Dot. Producent chwali się, że jego maszyny testował sam Guy Martin.

Choć Dot kojarzy się z amerykańskim departamentem transportu, to na początku XX wieku była to również brytyjska marka produkująca motocykle. Skrót Dot oznaczał "devoid of trouble" - czyli "pozbawiony kłopotów". Pierwsze jednoślady pojawiły się w 1906 roku i były napędzane silnikiem Peugeot. W 1908 roku motocykl Dot wygrał wyścig klasy maszyn dwucylindrowych w Isle of Man TT.

NAS Analytics TAG

W 1932 roku produkcja została zawieszona i powróciła w 1949. Dwa lata później zmarł założyciel marki - Harry Reed. W tym samym roku producent zdobył nagrodę zespołową w klasie Ultra Lightweight 125 cc na Wyspie Man. W 1978 roku zakończono produkcję motocykli, ale firma nie umarła i dotychczas produkowała w Manchesterze części dla powojennych maszyn. Nadal istnieje również klub miłośników motocykli Dot, a teraz marka powraca do sprzedaży jednośladów.

Producent przedstawił dwa motocykle - sportowy model Reed Racer oraz scramblera o wdzięcznej nazwie Demon. Oba są napędzane silnikami Kawasaki o pojemności 649 cm3, które generują moc 67,3 KM. Nadwozie jest oparte na kratownicowej ramie z rur stalowych, a zbiornik paliwa ma zaledwie 10 l pojemności. Masa "na mokro" wynosi 169 kg. Na pokładzie jest także zawieszenie Showa dostosowywane przed wydaniem motocykla do wagi właściciela, a także hamulce Brembo i system ABS od Boscha. Wysokość siedziska wynosi 800 mm dla cafe racera i 880 mm dla scramblera.

W wywiadzie dla Motorcycle News, odpowiedzialny za produkcję Dr Anthony Keating powiedział, że wszystkie części są wytwarzane na miejscu, a przyszły właściciel może zamówić dowolne malowanie. Czas produkcji to od 6 do 12 tygodni, a możliwości fabryki wynoszą 60 motocykli rocznie. Cena Demona to równowartość 99,5 tys. zł, a za model Reed Racer trzeba zapłacić 113 tys. zł. Więcej informacji znajdziecie na www.dotmotorcycles.co.uk.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê