tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Motocykl elektryczny Ducati nabiera kształtów. Producent przedstawił szczegóły techniczne
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

Motocykl elektryczny Ducati nabiera kształtów. Producent przedstawił szczegóły techniczne

Autor: Wojciech Grzesiak 2022.07.01, 08:58 1 Drukuj

Ducati powoli podgrzewa atmosferę wokół prototypu motocykla V21L, który będzie startował w pucharze MotoE. Producent z Bolonii zastąpi markę Energica jako główny dostawca maszyn w wyścigach motocykli elektrycznych.

Prace nad elektrycznym prototypem Ducati mają dość mocne tempo. Nie minęło wiele czasu od momentu poinformowania, że producent zamierza zbudować sportowy motocykl elektryczny do momentu, w którym pokazano pierwsze zdjęcia z testów. Teraz Ducati przedstawiło wybrane dane techniczne maszyny. Tak oto masa motocykla to 225 kg, a więc 12 kg poniżej minimalnego limitu założonego przez Dornę i FIM. Silnik generuje maksymalną moc odpowiadającą 150 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 140 Nm. Producent deklaruje, że na torze podobnym do Mugello Ducati V21L może rozpędzić się do 275 km/h.

NAS Analytics TAG

Podano też informacje na temat samego silnika oraz baterii. Akumulatory ważą 110 kg, a ich pojemność to 18 kWh. Gniazdko ładowania 20 kW zostało umieszczone z tyłu motocykla. Inwerter waży 5 kg, a silnik - 21 kg. Napięcie wynosi 800 V. Cała konstrukcja jest chłodzona cieczą. Ładowanie od 0 do 80 proc. zajmuje ok. 45 minut. Rama jest wykonana z aluminium i jej główna część waży 3,7 kg, a aluminiowy wahacz to kolejne 4,8 kg. Rama pomocnicza została zrobiona z włókna węglowego. Producent deklaruje, ze wahacz ma taką samą geometrię jak Desmosedici GP.

W przednim zawieszeniu zastosowano widelec Öhlins NPX 25/30 pochodzący z modelu Superleggera V4. Z tyłu znajduje się amortyzator Öhlins TTX36. Dodatkowo zamontowano amortyzator skrętu. Hamulce pochodzą od Brembo. Na pokładzie są takie systemy elektroniczne jak Ducati Traction Control, Ducati Slide Control i Ducati Wheelie Control, a także zmienne mapy silnika i system wspomagania hamowania silnikiem. Kierowcami testowymi są Michele Pirro, Alex De Angelis oraz Chaz Davies.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górę