Motocross quadów w roku 2010 bogatszy o nowe klasy
„Nastał czas na przeprowadzenie odpowiednich zmian"
W polskim motocrossie quadów od dłuższego czasu nie było żadnych zmian w regulaminie i podziale klasowym. Zawodnicy zauważyli, co należałoby poprawić, a co pozostawić takim, jakim jest. Ich sugestie wziął pod uwagę Polski Związek Motorowy i postanowił dokonać pewnych modyfikacji w regulaminie tegorocznych wyścigów. W rezultacie stworzone zostały nowe klasy zarówno w rozgrywkach mistrzowskich, jak i pucharowych.
W Mistrzostwach Polski do tej pory była tylko jedna klasa. Ścigali się w niej wszyscy zawodnicy w wieku od 15 lat wzwyż. Nastolatkowie mieli bardzo ciężko w pierwszych latach swoich startów w tej kategorii, gdyż poziom umiejętności jeździeckich starszych i bardziej doświadczonych zawodników był bardzo wysoki. W sezonie 2010 rozgrywki Mistrzostw Polski zostaną podzielone na dwie klasy - Junior oraz Open. Z kolei w Pucharze Polski będą aż trzy klasy, zupełnie nowa Super Młodzik, Młodzik, a także Open 2K.
„Nastał czas na przeprowadzenie odpowiednich zmian. Do tej pory była klasa młodzik, a po niej dzieciaki musiały od razu startować w Mistrzostwach Polski lub Pucharze Polski ze starymi wyjadaczami. Razem z Przewodniczącym Głównej Komisji Motocyklowej, panem Marianem Zupą zastanawialiśmy się, jak złagodzić to przejście do dorosłego świata quadowego. Wpadliśmy na pomysł stworzenia klasy Junior. Zawodnicy tej klasy będą ścigać się ze swoimi rówieśnikami, co mamy nadzieję, zaowocuje rosnącym poziomem motocrossu quadowego w Polsce. " - mówi Marta Bubak, Przewodnicząca ds. quadów w Głównej Komisji Sportu Motocyklowego Polskiego Związku Motorowego.
W klasie Junior Mistrzostw Polski będą mogły wystartować osoby w wieku 14 - 19 lat na pojazdach o pojemności do 500 cm3. Zawodnicy w wieku powyżej 19. roku życia, startujący w klasie Open będą mogli dosiadać maszyn silnikami o pojemności nie przekraczającej 750 cm3. W obu tych kategoriach będą rywalizować kierowcy z licencją sportową typu A.
W kategorii Pucharu Polski bardzo interesująco zapowiada się nowa klasa Super Młodzik, stworzona specjalnie dla najmłodszych adeptów sportów quadowych. Zobaczymy w niej osoby w wieku od 8. do 10. roku życia. Będą mogły one wystartować na pojazdach z silnikami dwusuwowymi o pojemności do 110 cm3 lub czterosuwowymi o pojemności nie większej, niż 200 cm3. Od zawodników tej klasy będzie wymagane posiadanie licencji C, która także została utworzona w tym roku.
W sezonie 2010, ubiegłoroczna klasa Młodzik Quad Cup by Yamaha zmieni nazwę na Młodzik i nie będzie już pucharem markowym. Pojazdy, których dosiądą nastolatkowie w wieku 10-14 lat, nie mogą posiadać silników o pojemności większej, niż 250 cm3 dla czterosuwów oraz 200 cm3 dla napędów 2T. Starsi zawodnicy zostaną przydzieleni do klasy Open 2K. Ich maszyny muszą być napędzane silnikami o pojemności nie większej niżeli 750 cm3, bez względu, czy jest to napęd dwu, czy też czterosuwowy. Jednakowo zawodnicy klas Młodzik i Open 2K zobowiązani są do posiadania licencji B.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze