MotoMorphic JaFM - opona 250 mm z przodu na tor
Grubo…
Tyle mówi siê na temat kolosalnych customów i ich kolosalnego tylnego ogumienia, ¿e nie skrêcaj±, ¿e prowadz± siê jak ranne bizony. Owszem, tylna opona o szeroko¶ci 300 mm ma znaczny wp³yw na prowadzenie pojazdu, ale co powiecie na przedni± o szeroko¶ci 250 mm? MotoMorphic, firma, która przes³anki na temat wo³owatego prowadzenia motocykli z szerokimi gumami ma gdzie¶, stworzy³a JaFM, motocykl z przedni± opon± o szeroko¶ci 250 mm.
Pomys³ zrodzi³ siê w g³owie Jima Davisa z MotoMorphic 9 lat temu, ale skrystalizowa³ siê dopiero teraz. Ko³o z ogromn± opon± trzyma w ryzach widelec Ohlinsa z pe³n± regulacj±, z ty³u w pe³ni regulowany poziomy monoshock Penske. Jednostka napêdowa to Rotax o pojemno¶æi 998 cm3, znany m.in. z Aprilii RSV Mille. To nie koniec technicznych smakowito¶ci. Paliwo, podobnie jak w Buellach, znajduje siê w ramie. Na pok³adzie jest quikshifter, sprzêg³o antyhoppingowe i po³acie w³ókna wêglowego, które nie uchroni³y motocykla od wysokiej masy, wynosz±cej 250 kg. Zdjêcia z toru i to z legendarnego „Korkoci±gu” na Lagunie Sece wyra¼nie jednak zaprzeczaj± stwierdzeniu, ¿e „to nie ma prawa je¼dziæ”. Nie s±dzimy jednak, ¿eby czynno¶æ ta by³a przyjemna i ³atwa. Na koniec warto dodaæ, ¿e kierownica rodem ze statku kosmicznego lub pod-racera z Gwiezdych Wojen jest zastanawiaj±ca.
|
Komentarze 2
Poka¿ wszystkie komentarzeja bym mu dal jeszcze naped na przod.
OdpowiedzChyba powinni ja za³ozyc odwrotnie niz przednia?
Odpowiedzno wlasnie, jak to dziala z kierunkiem bierznika na oponie?
OdpowiedzPiêkna rze¼nia!
Odpowiedz